SkyscraperCity banner
1 - 20 of 46 Posts

·
Rio de Janeiro
31,223 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Apart from to the famous Burj Al Arab hotel everyone knows the desert city of Dubai for its ski slope. Ski Dubai is part of the ‘Mall of Emirates’, inaugurated in 2005. It is fun to see local sheikhs and Emirates cabin crew colliding while they try their luck on snowboards and skis.

It is actually not such a bad slope: an average skier will get a decent thrill out of the curvy ski-run. A comfortable ski-lift transports beginners up to Level 1, featuring a restaurant and an easy slope, and takes experienced skiers to Level 2, containing a steeper, curved slope. The second entrance of Ski Dubai leads into a snow playground, where you’ll encounter toboggans, a snowy landscape, caves, bridges and a snow cinema frequented by no one (who wants to relax on a freezing snow bench watching a movie?).

You’ll be able to see a lot of the action on the slope directly through the windows from the mall. If you absolutely want to ski, go there. Otherwise, you would be better off to do a desert safari stroking a camel.

Fonte: http://www.thethemeparkguy.com/park/ski-dubai1/

I do hope you all appreciate it!

·
Banned
7,747 Posts
Não há nada novo debaixo do céu.

·
Registered
30,753 Posts
Que aquário gigante, nossa!

A menininha parece até que ficou com medo de se aproximar dos vidros.

Dubai é futurística demais.As vezes isso me assusta um pouco!

O que mais me chama atenção em Dubai é como ela vai a cada ano criando novas feições e modificando radicalmente seu espaço natural simples em algo moderno!

·
Equilíbrio, viagens e paz
4,686 Posts
Não estaria entre os 50 lugares que gostaria de ir.

·
Registered
12,827 Posts
Realmente, Dubai consegue superar Las Vegas... :p

Agora, esse aquário até que me fez pensar, hein. Claro, trata-se de um "neo qualquer coisa", mas fiquei pensando em como seria se adaptassem um prédio neoclássico original, construindo um aquário no pátio, todo de vidro, que poderia ser vislumbrado pelas portas e janelas clássicas. *_*

Tipo o prédio da Santa Casa:

:nuts: :banana:

1 - 20 of 46 Posts