Skyscraper City Forum banner
1341 - 1360 of 1779 Posts

·
Registered
41 Posts
Old Tripoli

Some pictures of old Tripoli.

Tripoli, Bridge over Abou Ali river. 1859 Photo by Louis de Clerq.

Tripoli harbour view from the sea. Library of Congress, Matson Colllection.

Tripoli harbour view from the sea. Library of Congress, Matson Colllection.

Tripoli, arched street. Library of Congress, Matson Colllection.

·
Registered
41 Posts
American Colony, Slides. George Eastman website.

Those 3 slides where taken by the photographers of the "American Colony" between 1890 and 1900. I have found them on George Eastman website.

Beirut harbour, notice the Ottoman flag on one of the boats.

Beirut, from Gemayze toward Emir Bechir street, ca 1900. We can recognise the St George cathedral. Nota : the picture is flipped.

Saida, from old houses toward the Sea Castle.

·
Registered
41 Posts
Library of Congress - Matson Coll

Those pictures belong to the Matson Collection, at the Library of Congress.
They where taken between 1920 and 1940.

Avenue des Francais, view from the sea, before the construction of the Hotel Normandy that will give its name to the bay.

Tyr, harbor and nice boats.

Saida, harbor and Castle of the Sea.

Saida, old houses with terrace, minarets and church bell tower.

Zahle, old houses with terrace.

·
Registered
41 Posts
Pictures of Beirut taken between 1896 and 1905 by Louis Ronzevalle

Three pictures of Beirut taken between 1896 and 1905 by Louis Ronzevalle.

1896 Ain el Mreysse, Beirut. Photo Louis Ronzevalle.

1896 Manara, Beirut. Photo Louis Ronzevalle. Before the construction of the light house.

1905 Cafe Haj Daoud, Beirut. Photo Louis Ronzevalle.

·
مستخدم م
688 Posts
My father told me when he was just a child, Tripoli smelled like Orange blossoms, since it used to be surrounded by orange groves! Now the only place that emits that smell is from al Hallab pastries!

·
Free Lebanese spirit
1,256 Posts
Cher Kheireddine,
Je suis agréablement surprise de voir que nous sommes nombreux à partager cette vision du Liban. J'y suis née et j'y habite. Mais j'ai parfois l'impression que mes concitoyens s'égarent dans des impasses et perdent de vue que nous avons un pays magnifique.
Je vais essayer de joindre quelques photos, je suis novice j'espere réussir la manoeuvre (Merci à Nadini).
A bientot.

1937, 6 mai - Pt Emile Edde,Pt Kheireddine al Ahdab, Pl des Martyrs Beyrouth
Merci beaucoup Léa, j'ai beaucoup de photos officielles des années 30 que je compte scanner bientôt. Dans cette photo prise le 6 mai 1937 qui coïncide avec le huitième anniversaire de mon père, je reconnais Michel Zaccour (tarbouche à gauche qui décéda la même année) et Habib Abou Chahla (lunettes à droite). A propos de cette période houleuse de l'histoire de notre pays, je vous recommande ce livre: Lebanon and Arabism: national identity and state formation By Raghīd Ṣulḥ
http://books.google.com.lb/books?id=49z7AFqIE2IC&lpg=PP1&hl=en&pg=PA71#v=onepage&q=&f=false

·
Registered
41 Posts
Bab Edriss & the Souks

1900 Bab Edriss & entrance Souk el Franj.

1935 circa, Bab Edriss & Entrance Souk el Franj.

1970 Souk el Franj & flower shops

1970 ca, Souk Ayass Al berke Antabli.

La Berké tenue par Antabli était l'arret obligatoire, boire un jellab ou une citronnade faisait partie du plaisir de la promenade dans les souks

·
Registered
41 Posts
A la recherche d'une photo de la patisserie "Semiramis"

A Bab Edriss, en face de l'entré du Souk el Franj, il y avait la patisserie "Semiramis". C'est là que j'ai dégusté mon premier chocolat mou. Cela ne s'oublie pas. Je n'ai jamais trouvé de photo de cette patisserie. A tout hasard. je lance un appel...

Does anyone have a picture of the "Semiramis" sweets shop in Bab Edriss ?
Its for my Memory Lane.

1341 - 1360 of 1779 Posts