Skyscraper City Forum banner
1 - 5 of 5 Posts

·
visit the world
8,144 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen weekend hadden we ons bedrijfsuitje. Met zijn allen met de Pride of Hull richting Hull en daarna met de bus door naar York voor een leuk dagje aldaar!
York is een leuke oude stad, met diverse prachtige oude gebouwen, klassiek sfeertje en genoegs pubs en winkeltjes om iedereen wel bezig te kunnen houden.

Dit was ook de eerste trip dat ik mijn nieuwe camera eens kon 'testen' ;) :)
Ik heb nog niet lopen vogelen met instelling en zo (alles op auto-stand zeg maar laten staan)

Na een klein uurtje, door mooi glooiend Yorkshire landschap, waren we met de bus in York.

1.

De kolossale Minster van York gezien vanaf de middeleeuwse stadsmuren die voor een groot deel te belopen zijn.

2.

FF zoomen: prachtige details op de kerk!

3.

Genoeg terrasjes op de kades langs de rivier Ouse.

4.

Stukje York met de rivier Ouse op de voorgrond.

5.

6.

Typisch Engels!

7.

Bootjes in de rivier, nieuwbouwappartementen en the York Wheel.

8.

Toeristenbus en the Minster op de achtergrond.

9.

De Pub (Punchbowl) waar we onze lunch oa genuttigd hebben :cheers: ;)
Van binnen lekker oud en sfeervol! :cool:

10.

Zicht op een deel van de oude stadmuur en toren met daarachter weer the Minster.

11.

Oude pandjes in York.

12.

De grootste middeleeuwse kerk van Europa! Met indertijd 1/3 van al het glas in lood van Engeland *kuch*

13.

Even de groothoeklens testen met een van de torens van the Minster. ;)

14.

Een van de bruggen over de rivier de Ouse.

15.

In de stad zelf...

16.

Een van de gebouwen van de universiteit van York.

17.

Is dit York of Londen ;) In het park bij het York museum kan je prima relaxen en als in Londen ook hier genoeg eekhoorns hoor! ;)

18.

Andere kerk in hartje York.

·
Bas
14,535 Posts
Prachtig.

Dank je wel voor de fotoserie, hij is weer prachtig. York is inderdaad een leuk weekend-uitje voor de gemiddelde Nederlander, komen de Engelsen graag voor zo`n tripje naar Brugge of naar Rotterdam met de veerboten, wij gaan graag even shoppen in York of Newcastle. En het leuke van Engeland is, er wonen Engelsen :)

·
Registered
1,352 Posts
Newcastle ben ik een paar maanden terug nog geweest,je hebt het gauw gezien daar is mijn mening.
York schijnt heel leuk te zijn dus daar ga ik dit jaar nog naar toe dat zijn leuke weekend-uitjes en niet al te duur ook.

·
AstroNout
5,114 Posts
Persoonlijk vind ik New Castle veel bruisender en meer stedelijk dan York. Maar York is daarentegen intiem en gezellig. Het historische centrum van York is dan ook prachtig.

1 - 5 of 5 Posts