21,833 Posts
Hoe denken jullie hierover? Adam wil zich er nog niet over uitlaten. Ik denk wel dat als de spelen al naar NL komen, Rdam wel de geschikte plek zou zijn, vanwege het grote aantal sportfaciliteiten dat in Rotterdam aanwezig is en het hele sportgebied wat er (hopelijk met ijsbaan) rond de bestaande en nieuwe Kuip gebouwd gaan worden de komende jaren. In Amsterdam is dat veel minder en zijn er geen plannen klaar en is er minder ruimte voor zoiets dergelijks.ROTTERDAM MIKT OP OLYMPISCHE SPELEN 2028
Rotterdam wil de Olympische Spelen van 2028 organiseren. Dat maakte het college van burgemeester en wethouders dinsdag bekend. 'Tal van plannen die nu in ontwikkeling zijn, kunnen de aanzet zijn om die hoofdprijs binnen te halen. Deze week beslist het kabinet of Nederland zich kandidaat mag stellen voor het evenement. Ook Amsterdam heeft interesse.
NOC*NSF is al enkele jaren bezig met de voorbereidingen van een mogelijke kandidaatstelling. In 2016 wil de sportkoepel pas definitief beslissen of Nederland zich kandidaat stelt voor het grootste sportevenement ter wereld.
http://www.sport1.nl/Overige-sporten/Nieuws/184188-rotterdam-mikt-op-olympische-spelen-2028.html
Overigens hoorde ik dat Rotterdam samenwerking met Amsterdam en steden als Eindhoven en Utrecht vanwege sportfaciliteiten niet uitsluit. En ze zeggen dat ze ook geschikt zijn omdat ze al veel evenementen organiseren en ervaring hebben met grote sportevenementen. Zoals de tour en de marathon. (mooi overigens dat de tour komt!)
Wat vinden jullie hiervan? Sowieso, Olympische Spelen naar Nederland. Goed voornemen of Geldverspilling?
Zelf ben ik wel voorstander voor de Olympische spelen een keer in NL en dan zeker in Rotterdam, vanwege de faciliteiten en die nog in ontwikkeling zijn en het zou een enorme boost zijn voor de stad en de opknapwerkzaamheden in een stroomversnelling brengen, aangezien dan alles op en top moet zijn. Overigens denk ik dat de kosten wellicht mee kunnen vallen aangezien een hoop faciliteiten er al gewoon zijn. Ik denk dat het buiten de nieuwe kuip/olympisch stadion niet echt nodig is om een hoop bij te bouwen wat toch al niet in de planning staat.