SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zondag 3 april op familiebezoek in Nootdorp geweest. Vanuit Heerlen is dat twee maal een rit van ongeveer twee uur en een kwartier.
De digicam gaat dan meestal mee, om onderweg de tijd wat te doden... ;)
Ik vind de combinatie autoweg/hoogbouw wel mooi: de stedelijkheid wordt door autowegen vergroot en bovendien kun je mooi diepte
in de foto krijgen. Zie bijv. foto #1.

Hier is een verzameling highway/highrise-pix.
Enjoy. :cheers:

1. De ASML-toren, Veldhoven.

2. Tilburg, links is Interpolis net zichtbaar.

3. Tilburg-West.

4. Westpoint, Tilburg.

Meestal maak ik een paar foto's vanuit Nootdorp van Den Haag centrum, maar deze dag was het niet helder genoeg hiervoor. Helaas. :(

5. Niet getreurd, er is nog altijd hoogbouw in Ypenburg.

6. Nogmaals Ypenburg, voor degenen die Ypenburg niet kennen: het is een soort van Vinex-locatie onder de rook van Den Haag.

7. Rotterdam lag ook op de route. Deze foto is vanaf de oostelijke Ring, waar de autoweg uit de richting Den Haag op de Ring aansluit.

8. Nogmaals Rotterdam centrum. Eigenlijk moest je hier een fotostop kunnen maken. Helaas was het niet echt helder.

9. Op de Ring in de buurt van Rivium. Op deze foto vind ik de heiïgheid wel wat hebben...

10. Kantorenpark Rivium.

11. Kop van Zuid vanaf de Van Brienenoordbrug. Ik heb ongeveer volledig ingezoomd, hierdoor lijkt het wel mistig te zijn.

12. Terug in het Brabantse land ...

13. ... waar het goed fietsweer was.

14. Eurotower, Breda.

15. Nogmaals Eurotower. Ik kreeg de truck niet helemaal in beeld. :(

That's all Folks!!

·
Registered
139 Posts
Mooie foto's erwin. Ondanks dat je de meeste foto's gemaakt hebt van gebouwen langs de snelweg, dat was volgens mij ook je bedoeling, vind ik foto 12 van het landschap met de zon het beste :)

·
Registered
1,214 Posts
Mooi hoor, en dat vanuit de auto! :eek:kay:
Nr. 1 is veruit favoriet!

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Hee op nummer 1 ziet Eindhoven er een flink stuk stedelijker uit :)

Andere foto's zijn ook mooi trouwens. Prachtige skyline heeft Rotterdam toch vanaf de weg gezien :cheers:

·
Registered
373 Posts
Geweldige serie!! Zo zie je, bijvoorbeeld Rotterdam, eens vanuit een ander oogpunt. Tilburg heeft toch al behoorlijk wat hoogbouw :cheers:

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
12 is erg mooi... de rest ook erg leuk!

·
Illustrateur
13,092 Posts
erg vette serie. ik hou erg van platen van skylines/ steden/ grote infrastructurele werken vanaf de (snel)weg gezien! ik hoop dat meerdere dit idee zullen volgen!

@erwin:
ik vind de platen van goede kwaliteit! alleen die met die oudjes is wat onscherp, maar ze fietsen met de snelheid van het licht. daar heb je een behoorlijk korte sluitertiet voor nodig. ga zo door!
verder tips om nog te fotograferen op die route:
-DSM
-clauscentrale
-eindhoven (pootvan metz [randweg west] naar eindhoven [oostelijke richting])
-knooppunt princeville , breda
-tunnelbak prinsenbeek/breda
-moerdijkbrug
-moerdijk [industrie, haven en amercentrale]
-geluidswal bij dordrecht (leuke constructie)
-(ingang) drechttunnel
-knooppunten: ridderkerk, terbregseplein (kleinpolderplein had je al :) ) en prins clausplein.
-brienenoordbrug
-noordelijke ring te hoogte van wegen op palen a20, rotterdam

als ik een keer onderweg ben zal ik ook weer eens een keer foto's proberen te schieten op stedelijke routes! (zuid ) limburg is ook een erg indrukwekkende omgeving om platen te schieten!

ik heb er nog een van de kleine tunnel van nijnsel(a50) eindhoven-oss:

waalbrug ewijk(a50) 's Hertogenbosch- Arnhem. die brug heeft wel een erg vervelend wegdek sinds ie opnieuw geasfalteerd is(alweer een tijd terug):

helaas zijn enkele een beetje vaag....

·
Illustrateur
13,092 Posts
^ daar heb je gelijk in. maar voordat je het terbregseplein nadert, staat er wel links: ring rotteram oost(breda, utrecht, dordrecht, gorinchem) en rechts: ring rotterdam west (hoek van holland, europoort, roosendaal e.d) >> keuze route oost of route west

maar het deel waarop waarop het terbregse plein aansluit is natuurlijk op de ring noord.

naja, boeie, we weten wat hij bedoeld :)

1 - 18 of 18 Posts