Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 25 Posts

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Vandaag een zonnige wandeling gemaakt in groen Eindhoven; Genneperparken (waarvan onderdeel Historisch Openluchtmuseum) en aangrenzend Stadswandelpark. Het groen ligt geklemd tussen de wijk Gestel en Stratum, zuidkant van Eindhoven. De Dommel stroomt er doorheen.
Comments, please...De borders zijn iets te vet, zie ik zelf. Heb helaas nog niet de goede software. Photoshop moet ik nodig weer eens installeren..
Verder, graag jullie commentaar..Thx..

1.

2.De ijscoman, start zijn werkzame dag

3.Sluisje

4.Genneper Watermolen

5.

6.

7.Mooi zitje in de zon

8.Altijd gezellig, fietsers in een landelijk gebied

9.Ecologische boerderij, Genneper Hoeve. Met winkeltje! Hmmm..zelfs het bier in biologisch

10.Kunstenaarshuisje

11.

12.

13.

14. Nog een paaltje

15.

16.

17.

18. De ingang van het museum

19. Het winkeltje

20. Allemaal handwerk

21.

22.

23.

24.

25. Een mysterie.. :)

26.

27.

28.

29.Menneke, met borst vooruit!

30.

31.

32. Ouwe rukker, met veel plezier in zijn werk..
:)

33.Pannekoeke(n)bakkers

34.De pannekoekeneters

35.

36.

37.Eijsbrandt, het hangbuikzwijn

38.

39.Onder de ring door naar aangrenzend Stadswandelpark

40.Gezellig clubje

41. Sterrenwacht

42. Gevaarlijk ijs + ijsco kar :D

43. Monument, eerste radioverbinding indonesie..(?)

44.

45.

46.En toen begon het een mals buitje te regenen

47. Lekker uitrusten, met een Palmpje, onder een prieeltje :cheers:

Misschien niet de juiste plek om te plaatsen, maar wil jullie het voorjaarsgevoel niet onthouden :)
Ooh, ja, en op F11 drukken om de pics vollediger te kunnen zien.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Discussion Starter · #6 ·
DvW said:
Aah, daar ben ik ooit geweest toen ik op de basisschool zat, erg leuk daar!

Mooie foto's Harrewar! Wat is al dat groen toch geweldig... :cheers2:
Zeker, ik hou van groen. Moet vooralsnog wel gaan oefenen met pics maken van gebouwen, dat lukt me nog niet goed..
Heb vandaag wel stinkend mijn best gedaan, bijna elke foto met statief genomen en de tijd genomen voor de definitieve "klik" :) Die klik heb ik nou eenmaal wat meer met groen en mensen, neemt niet weg dat ik dus ook het ander wi leren zien..
Kost me alleen enorm veel tijd om stuk voor stuk, de foto's naar imageshack te downloaden..Doe ik iets verkeerd? :)

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Errik said:
Leuke foto's, maar ik zou dit toch eerder omschrijven als "buiten de stad".
Nee, hoor..ligt 1 km van het centrum af, tussen de andere wijken..tenzij je onder de stad, de voorkeur voor het schieten van gebouwen verstaat?..
Moet toegeven dat ik met de titel niet erg duidelijk ben.

·
Eindhoven de gextuh
1,530 Posts
echt een van de mooiste plekjes van eindhoven =) woon er gelukkig ook nie zo ver vandaan, kom er graag

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Moooi! Het leven is zo slecht nog niet in Eindhoven :) Je hebt inderdaad vaak goeie composities en wacht op het juiste moment, bijvoorbeeld bij de foto met de kinderen in het museum. En natuurlijk #42, grappig :lol:

Het gebied is inderdaad ook zo bijzonder omdat het ingeklemd ligt tussen 2 grote wijken, maar er totaal niks van te merken is als je er in loopt. Even voor degene die niet weten waar het gebied ligt:

Even snel gemaakt. Blauw = Stadswandelpark (bijna tegen centrum aan) en donkerblauw = Genneperparken met o.a. sportparken, Historisch Openlucht Museum, biologische zooi etc. in een landelijke omgeving.

Niet helemaal buiten de stad dus!

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Discussion Starter · #10 ·
0591 said:
Zitten veel mooie composities bij. #5,14,30,35 om maar een paar te noemen. #42 is lachen en #34 is erg morbide (children of the corn ?)
#34, Hahaa..zo had ik het nog niet bekeken, maar het manneke gooide het bijltje erbij neer, omdat de pannekoeken klaar waren :runaway: :)

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Lichtstad said:
Moooi! Het leven is zo slecht nog niet in Eindhoven :) Je hebt inderdaad vaak goeie composities en wacht op het juiste moment, bijvoorbeeld bij de foto met de kinderen in het museum. En natuurlijk #42, grappig :lol:

Het gebied is inderdaad ook zo bijzonder omdat het ingeklemd ligt tussen 2 grote wijken, maar er totaal niks van te merken is als je er in loopt. Even voor degene die niet weten waar het gebied ligt:

Even snel gemaakt. Blauw = Stadswandelpark (bijna tegen centrum aan) en donkerblauw = Genneperparken met o.a. sportparken, Historisch Openlucht Museum, biologische zooi etc. in een landelijke omgeving.

Niet helemaal buiten de stad dus!
Ha, bedankt voor je kaartje! Volgende keer zal ik het er bij plaatsen als ik naar het andere groen in Eindhoven, ga "kieken" ;)
Maar, hoezo, biologische zooi! :runaway:

·
Registered
500 Posts
Prachtig gebied wat idd gewoon binnen de gemeetegrenzen ligt en omsloten is door bebouwing van de stadsdelen Gestel, centrum en stratum en aan de zuidwest kant door de hightech campus en Waalre. In dit gebied zijn tevens ook de Tongelreep en de Kunstijsbaan te vinden en nog meerdere sportvoorzieningen.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
@ Harrewar
Nou, zo letterlijk bedoelde ik 'zooi' ook niet, meer een algemene term van mij :) Niks tegen biologisch hoor!

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Discussion Starter · #14 · (Edited)
Lichtstad said:
@ Harrewar
Nou, zo letterlijk bedoelde ik 'zooi' ook niet, meer een algemene term van mij :) Niks tegen biologisch hoor!
Ga het maar eens proeven, het biologisch vlees, de eitjes, de groenten..en natuurlijk het bier! Zul je versteld staan, tenzij je smaakpapillen veel te leden hebben gehad, dan kun je het onderscheidt niet meer maken, helaas..

·
Registered
5,054 Posts
Nog nooit geweest. Ik schaam mij. Het museum oogt eerlijker dan het Openluchtmuseum van Arnhem. Dat vind ik iets te veel kitsch voor toeristen. Echt een Meta de Vries tip voor zondagochtend ;)

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Discussion Starter · #17 · (Edited)
^Thx..Het Archeon vind ik ook zoiets verschrikkelijks, alles aangeharkt en opgedirkt..totaal buiten de tijd geplaatst dus :)
Vind het knap, dat in Ehv. de sfeer van toen nog steeds voelbaar is..

·
My train goes everywhere!
2,783 Posts
Mooie reeks Harrewar... eindhoven zoals ik het nog nooit gezien had!

1 - 20 of 25 Posts