SkyscraperCity banner
1 - 20 of 103 Posts

·
Registered
1,013 Posts
ja das blijkbaar de moeite waard!

Zou bijna durven spreken van een 'gedurfd' project...?! De vorm heeft wat weg van een golfslag. Het ziet er veelbelovend uit!

·
...
1,316 Posts
Wow, de eerste keer dat ik me bij een project in België afvraag: Wat stelt dit voor?

·
Registered
482 Posts
potententieel zeer veelbelovend
bijna morphosis qua stijl.
morphosis is een wereldbekend vooruitstrevend amerikaans architectuurburo, dat er een erezaak van maakt morfologische plooien kieren en scheuren op een magistrale en gedurfde manier te laten verworden tot een geomorfisch-architecturaal geheel

ik ben benieuwd

·
Funk me
805 Posts
Discussion Starter · #7 ·
ik heb proberen te polsen wie de architect is, maar tot heden nog niet geen reactie gekregen, als ik meer weet hou ik jullie op de hoogte!

·
Funk me
805 Posts
Discussion Starter · #8 ·
MACHELEN - ZAVENTEM - STEENOKKERZEEL | Luchthavenregio

Transpolis word een groot businessparproject waar maar liefts voor 600 miljoen euro in geinvesteerd word door onder andere biac en bevind zich op de nationale luchthave te Brussel
Het eerste gebouw is bekend en is van de Nederlandse architect Wiel Arets.
Het gebouw is als een soort vlechtwerk.
Het ziet er in elk geval veelbelovend uit voor de volgende projecten woehoe
daar drinken we eene op! :cheers:

hier de url's
http://www.wielarets.nl/
http://www.bouwenwonen.net/news/read.asp?id=12805

·
Registered
482 Posts
als dit er echt komt is dit is echt fantastisch
dan wordt deze thread ongetwijfeld een van de drukste van de belgische sectie.

zou belgië dan nu toch echt de 21 e eeuw in gaan?

hier past alleen een welgemeende staande ovatie

·
taboe
2,236 Posts
MACHELEN - ZAVENTEM : Luchthavenregio

dit stond plots in het internationale forum (hoewel het daar niet echt op z'n plaats staat, zo bijzonder is het niet...)

Bayer Belgium is building a new office in Diegem, near Brussels Airport. Reginald Schellen is the architect, and on www.schellen.be you will find more pictures.

gr, N

·
interplanetaire helleveeg
405 Posts
Niet buitengewoon knap of fris ofzo, maar in vergelijking met de doorsnee saaie kantorenblok best nog wel geslaagd.

·
Banned
3,775 Posts
Ik zal eens een kijkje gaan nemen daar, ik werk daar toch vlakbij, en ik moet toch nog eens foto's van de NATO gaan trekken. (Ik kan geen smiley meer zetten!)

·
Registered
19 Posts
Het staat in Diegem vol met dat soort flauwe architectuur.
Ik ken iemand die daar heeft gewerkt. Wat hij mij vertelde: 'goh, de eerste weken reed ik daar altijd verloren. Alles lijkt daar zo op elkaar'

Allemaal 'architectuur' van 'het mag hier niet teveel kosten, eh'.

Die persoon heeft daar op twee werven gewerkt, volgens hem is dat allemaal op de goedkoop gezet. Binnen 30 jaar is dat volledig versleten. De goedkoopste stenen, goedkoop bouwmateriaal. Bouwplannen die niet gevolgd worden (electriciteitsinstalaties vereenvoudigd, bespaard). Het moet allemaal vooruit gaan, niet omdat de opdrachtgever dit wil, hij betaald een vast tijdsbestek. Voor zoveel maanden betalen (staat in het contract), vaak zijn ze twee maanden vroeger klaar. En dan kunnen ze aan een andere werf beginnen. En dat eerste contract loopt nog twee maanden verder en ondertussen zitten die mannen al op een ander te werken. Dubbel betaald dus. Maar maak u geen illusies, het werkvolk merkt dat niet, alles in de portefuille van de grote baas.

·
Registered
155 Posts
Het staat in Diegem vol met dat soort flauwe architectuur.
Dat valt best nog wel mee, nou ook niet weer overdrijven. Corporate village, enkele gebouwen op het Slough Estates project en het nieuwe HPgebouw zijn redelijk strak.

Dit Bayer gebouw is wel degelijk een aanwinst voor een belangrijke poort van Brussel. Het loopt daar stiekem wel vol de komende jaren....

·
Banned
3,775 Posts
nou ook niet weer overdrijven. .
Wel ik noem het flauwe architectuur. Als ik zou overdrijven zou ik het wel iets anders noemen. :lol:
Maar ik meen het die gebouwen waarvan het daar vol staat in de Belgische Silicon valley (En ik werk in één van die) zijn inspiratieloos. Overal blauw glas en blinkend marmer... Er staat daar geen enkel gebouw waarvan je zegt: Wauw! In Nederland zou men wel wat originelere dingen bedenken.

1 - 20 of 103 Posts