Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Foto's genomen 9 augustus 2006 vanaf het dakterras van restaurant Engels in het Groothandelsgebouw. Vooral DP wordt hier extra in het zonnetje (of eigenlijk de wolken) gezet, omdat hij zo heerlijk fotogeniek is en dus mn favo toren nr 1 is. Met ieder weertype ziet hij er anders uit en met bewolkt weer, verandert hij zelfs om de minuut. Echt apart.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

Hmmm...ik heb sommigen anders verkleind en verscherpt ivm kartelrandjes, maar ben niet echt tevreden geloof ik.

·
Bas
14,747 Posts
Nee, foto 18 doet het niet, laat nog rood kruisje zien.
Fraaie foto`s verder, kun je bij Engels het dak op? Bij speciale gelegenheden? Want daar ergens in het midden staat bovenop een liftkoker hun logo afgebeeld, vandaar. Ik heb het vermoeden, dat ze een eigen soort dakterras hebben. Overigens, ik krijg nog steeds wisselgeld terug van dat restaurant..... duurt effe .....volgende keer toch maar weer eens naar vragen.

·
Bas
14,747 Posts
Ja, hoor, # 18 doet het nu wel. Mooi, dan ga ik een keer bij Engels het dakterras op en via de regenpijp weer naar beneden, ter compensatie van dat vergeten wisselgeld....:cheers:

Trouwens, de foto`s zijn wel aardig goed belicht, of niet? Maakt niet uit, ze zijn toch nog wel van een goede kwaliteit. Galgje, Ramses en ik gaan a.s. donderdag ook weer op reportage voor dit forum, kijken wat we er dan weer uitpersen. Soms moet je bij wolkenpartijen behoorlijk wat painten en repareren en het weer heb je gelukkig niet altijd in de hand.....

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Ik kijk voor ik ga fotograferen altijd naar de wolken. Zien ze er bv zoals op de foto's uit, ga ik er speciaal op uit, al had ik geen plannen.

Is het een saaie witte lucht, dan ga ik niet op deze manier fotograferen. Dan mist de foto vaak wat. Ik vind de wolken bij 1 van de belangrijkste zaken van de foto horen, vaak hoe dramatischer, hoe mooier.

Ben ik in het buitenland, dan is het maar hopen hoe de lucht eruit ziet, dan heb je geen keuze om te zeggen, vandaag maar niet.

·
I am sterdam
4,766 Posts
Altijd prachtige series van jou Apollyon, maakt niet uit in welke setting! :eek:kay:
Maar ik merk op in deze serie, dat de foto's teveel scherpte bevatten of dat de foto's zijn verkleind met een te hoge kwaliteit. Ik wil bijna zeggen dat het niet echt fijn kijken is. kan dat kloppen?

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Dank je.

Dat scherpe, dat klopt idd ja, ik had het verkleinen op intelligent gezet en ik had verscherpen nu met usm gedaan, maar ik denk dat ik daar nog aan moet sleutelen om de juiste standen te vinden.

Het viel mijzelf ook op en ik heb sommige, zoals bv foto 16, opnieuw gedaan, maar ook daar ben ik nog niet echt tevreden over.

·
I am sterdam
4,766 Posts
Ja klopt, het kijkt nu veel beter en de kwaliteit blijft goed. Alleen merk ik dat de top van de NN de scherpte licht is verdwenen.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Zelfs óp Rotterdamse gebouwen liggen grijze stoeptegels, het moet niet gekker worden. ;)

Sommige foto's zijn inderdaad nu nog te veel verscherpt. Maar het blijft een goeie serie, hoor! Favo's: # 4, 18, 19.

·
Mainland Sea & Sky
6,242 Posts
Beautiful and awesome pics !

1 - 14 of 14 Posts