Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 211 Posts

·
Stadtaffe
2,733 Posts
Bedankt voor je updates!

Echt mooi dat deze toren vanuit zoveel plekken van de stad te zien is. Oja, en het lijkt net de Montevideo ;)

·
Derp?
2,200 Posts
Update 23-08-2008

Vanaf de Prinsesseweg

Ik moet zeggen dat hoe meer Orion uit zijn jasje gaat, hoe beter hij eruit komt te zien! Toen de striptease net begon leek het een nogal fletse bedoeling te worden, maar daar ben ik inmiddels wel op teruggekomen - vind hem met de dag mooier (en indrukwekkender) worden!

·
Registered
102 Posts
^^ Ditto. Er wordt veel moois gebouwd in de stad, maar ik sta elke keer als er weer stuk steiger verdwijnt de Orion te bewonderen. Kijk er echt naar uit om er gaan wonen!

Zijn er trouwens meer Orion bewoners die na oplevering nog een stucadoor willen inhuren? Ik was gisteren bij Perdok en volgens de persoon die ik daar sprak is het prijstechnisch interessant als je met meer mensen tegelijk een stucadoor inhuurt. Als iemand trouwens een stucadoor kan aan- of afraden, ik houd me aanbevolen! (hier of in de kroug)

·
Registered
150 Posts
^^
Zijn er trouwens meer Orion bewoners die na oplevering nog een stucadoor willen inhuren? Ik was gisteren bij Perdok en volgens de persoon die ik daar sprak is het prijstechnisch interessant als je met meer mensen tegelijk een stucadoor inhuurt. Als iemand trouwens een stucadoor kan aan- of afraden, ik houd me aanbevolen! (hier of in de kroug)
Wij zijn van plan de muren gewoon te sauzen, omdat ze er mooi afgewerkt uitzagen. Eventueel één muur met fris behang, maar geen :eek:hno: stucwerk (hoewel stucwerk wel :) mooi kan zijn).

·
Bouwnummer C6-3
15 Posts
Wij gaan de wanden behangen met glasvezel (skin) behang. Dit kun je daarna van iedere kleur voorzien die je maar wilt. Dus geen stucwerk hier...

·
Fagus Sylvatica
6,136 Posts
Ik kan me herinneren dat ik een tijdje terug mijn twijfels had over de slankheid van het gebouw. Daar wil ik bij deze op terug komen! Deze foto bewijst namelijk het tegendeel! Slanke den!!!

(foto van Judazz)

·
Registered
150 Posts
Wanneer Komt Die Antenne Erop?:)
Nou hier dan een kleine update vanuit de ontwikkelaar.

De mast zal worden geplaatst met de kraan die de huidige kraan gaat afbreken. Dit zal ergens medio september, oktober 2008 zijn. De info-avond voor de kopers en huurders op het hoogste punt gaat zeker nog wel door. We hebben nog geen datum gepland, maar het zal ergens medio mei 2008 worden.

De bouw heeft de afgelopen periode veel onwerkbaar weer gehad ivm de harde wind. Het is dan niet verantwoord om mensen op een dak zo hoog te laten werken. Maar gelukkig komt het mooie weer er aan heb ik begrepen.

De oplevering zal zeer waarschijnlijk uitkomen op het eerste kwartaal 2009.

PS: erg mooie foto's van de Orion trouwens. Ik heb al opdracht gegeven om weer wat foto's vanaf het gebouw te nemen.
..

·
Registered
150 Posts
oplevering komt in zicht

nieuws van orionwonen.nl

Oplevering in zicht.:banana:
Wie er geregeld langs komt ziet het; de steigers rond de nieuwbouw worden steeds lager, het fraaie gebouw toont steeds meer haar gezicht en dus vordert de afbouw van Orion gestaag. Daarmee komt de oplevering van de woningen ook in zicht. Binnenkort zal In de kopers en huurders benaderen over de wijz hoe en wanneer er zal worden opgeleverd.

--------------------------------------------------------------------------------

Modelwoning.
Wonen is beleven. Om potentiële kopers en huurders meer bekend te laten worden met de woonRUIMTE van Orion zal In er daarom binnenkort een modelwoning gaan inrichten. Deze woning zal voor kopers te bezichtigen zijn op afspraak met de makelaar en voor huurders met In.

--------------------------------------------------------------------------------

Bezoek de bouwlocatie met makelaar.
Nu de bouw al vergevorderd is, is het voor mensen die interesse hebben in zo'n ruim koop- of huurappartement in Orion mogelijk om met de makelaar (van uw keuze) een bezoek te brengen aan de in aanbouw zijnde woontoren. U krijgt dan al een goed gevoel van de ruimte van de appartementen en kunt genieten van de diverse fraaie uitzichten over stad en Ommeland. Grote kans dat u dan snel verkocht bent...

Vraag dus bij uw makelaar naar een bezoek aan de bouwlocatie.

·
Registered
150 Posts
Donderdag 28 augustus heb ik mijn appartement in ORION mogen bezichtigen (17NO). Het oogt allemaal erg luxueus, al is het nog niet tot in de puntjes afgewerkt.

Verder viel het me op dat bij mij de groeven in de plafondplaten niet waren dichtgesmeerd voor het spakken. Dat het bij de buren wel is gedaan heb ik via dit forum vernomen en omdat niet in de optielijst stond ging ik er vanuit dat het standaard was.
Fraaie foto's Gjong! Je kan bijna meegenieten van Noorderzon.
Bij welke buren is het spackwerk van de plafonds wel goed gegaan volgens jou? Toen wij ons appartement bezichtigden was dit nog niet gebeurd.

Al met al vervelend voor de slordige afwerking totnutoe. Misschien dat Bam nog wat aan fine tuning doet? In elk geval is het verstandig een goede "opleveringsinspecteur" te vinden, omdat na oplevering wel e.e.a. hersteld zal moeten worden (zoals gebruikelijk in nieuwbouw).

1 - 20 of 211 Posts