SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
3,851 Posts
Leuke fotoserie, Oslo lijkt me een leuke stad. Toch vind ik Oslo qua architectuur lang zo mooi niet als Stockholm, Copenhagen en Helsinki. Oslo heeft veel meer lelijke jaren-60 bouw in het centrum. Maar er is ook genoeg ouds, en verder is het een mooie stad met een mooie ligging.

·
Registered
164 Posts
Vond Oslo maar een saaie en vooral lelijke stad destijds. Misschien kwam het wel door het weer, of waren we er te kort. Indruk maakte de stad in ieder geval niet. Toch wel leuk om wat fototjes ervan te zien. ;p De laatste foto is goed geluk, en laat ook wel het leukste aan Noorwegen zien: de natuur. :)

·
Bike It!
22,248 Posts
De jaren '60 en '70 hebben Oslo duidelijk geen deugd gedaan. Veel lelijkheid in het centrum.
Bedankt voor de desalniettemin mooie reeks. Het is tenslotte een stad die hier zelden de revue passeert.

·
Registered
1,213 Posts
Hmm, bij dit weer komt Oslo er inderdaad niet zo goed vanaf, maar toen ik er op een zonnige dag in 2007 was, vond ik het een zeer aangename stad. Het aantal bezienswaardigheden is weliswaar vrij beperkt en het centrum is ook niet al te groot, maar zeker leuk genoeg voor een dag of twee. Jammer alleen dat er zo veel bouwwerkzaamheden zijn en dat het zo duur is. Voor 6 uur parkeren waren we al een vermogen kwijt en ook het eten was prijzig. Ik zou er zelf geen aparte stedentrip voor boeken, maar als je op doorreis bent naar andere plekken in Noorwegen is het wel een leuke tussenstop hoor!

·
visit the world
8,134 Posts
de andere bekende steden in Scandinavie zien er wel beter uit dan Oslo, idd helaas door teveel lelijke architectuur uit de '60 en '70 jaren....in de zomer zal het vast beter vertoeven zijn ipv natte druiligere weer wat deels op de foto's is te zien.....oslo als tussenstopje voor de reis in noorwegen okay maar idd niet teveel dagen, daar Noorwegen veel meer moois te bieden heeft! :)

1 - 8 of 8 Posts