SkyscraperCity Forum banner

Oss: rondom het centrum (20x)

6540 Views 20 Replies 14 Participants Last post by  Bass
20
Misschien zijn het de eerste foto's van Oss hier? Ik ben wat aan het schieten en knutselen gegaan en geprobeerd wat leuke plaatjes en streetscenes te pakken.

Graag veel commentaar! (positief & negatief)

1.

2. Modern Man

3.

4.

5.

6.

7. Zoek de molen(s)

8. Een leuke Alberts en van Huut

9. De Organon

10. Museum Jan Cunen, waar o.a. negentiende-eeuwse kunst en moderne kunst te zien is, maar ook archeologische vondsten en een collectie over de streekhistorie.

11.

12.

13. De watertoren waarin nu de Oss Ulu Moskee huisvest

14.

15. Aan de voet van de Moskee

16. Eén van de weinige gebouwen in Oss met trapgevel

17.

18.

19.

20. Opweg naar Oss Ulu…

Alvast bedankt! :cheers:
See less See more
1 - 20 of 21 Posts

^^ heej, Marcel van Dam.

Mooie platen. Dat Jan van Cunenmuseum is wel een mooi gebouw zeg.

Ergens aan de polderkant staat ook ergens een heel hoog gebouw, een falt van 50m ofzo. Die kun je altijd zien vanaf de A50.
See less See more
Hee. Jan's hometown. ;)

Mooie foto's en een leuk dorp hoor.
Foto 6 en 12 zijn leuk gedaan en zijn ook goede foto's.
Voor de rest zijn de foto's een beetje overbelicht.

ga vooral zo door!
19 lijkt me erg blauw... lijkt wel alsof de auto en de fietsborden licht geven.
Ligt het aan mij of doen die foto's het niet?
Waarschijnlijk niet. Ik zie ze namelijk ook niet.

:redx:
Godnondeju!

Ik upload altijd m'n foto's bij lycos en nu krijg ik dit: http://members.lycos.nl/demiv/

En nu krijg ik ineens dit: "Sorry, de website waar u naar zoekt is niet langer beschikbaar."

Ik heb nu geen tijd om het ff te fixen, maar ik zal ze vanavond of morgen ff ergens anders uploaden.

PS Wel terugkomen he... :laugh:
Zo, ze zijn er weer...

Ik kreeg deze email van lycos:

Beste Tripod Member,

Om de kwaliteit van de Tripod service te kunnen garanderen, hebben we
besloten om de toegang tot je website http://members.lycos.nl/demiv/ te
sluiten vanwege de volgende reden: Remote loading .
Je hebt de komende 3 maanden toegang tot je site via WebFTP of andere
FTP software, om belangrijke bestanden op te slaan. Na deze periode heb
je geen toegang meer tot je site, noch via browser, noch via FTP.

Het Lycos Tripod team
Misschien dat ik iets te structureel plaatjes uploadde... ;)

Nou, graag veel reacties! Alvast bedankt ;) :cheers:
weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

het is niet troosteloos lelijk, maar ook niet mooi :)
Dus zo ziet het SP bolwerk van Nederland eruit, gewoon een groot dorp. Bedankt voor de rondleiding DvW!
DvW said:
Graag veel commentaar! (positief & negatief)
Oke, nog een kritische noot. Op veel van je foto's staan mensen. Op zch is dat goed, wat zijn immers streetscenes zonder mensen? Maar vaak zie ik op deze foto's halve mensen. In een enkel geval zie ik alleen een hoofd van een fietsende oma onder in beeld. Ik heb zelf de voorkeur om hele personen in beeld te hebben, mits het mogelijk is (hangt af per situatie). Als je daar rekening mee houdt dan worden de foto's nog beter :)

Kijk als voorbeeld maar eens naar een serie van hoogbouw010/cityscrapers, hij weet mensen en omgeving altijd mooi samen in beeld te krijgen.
Leuke foto's. Ik ben een aantal jaar geleden in Oss geweest en vond het een erg leuk plaatsje.

Favo's: 3, 7 en 12.

Leuk ook al die mensen op die foto. De man op foto nr 1 lijkt er niet echt blij mee te zijn, haha. Ik vind het altijd best wel moeilijk om mensen erop te zetten. De reacties zijn bij mij haast altijd voorspelbaar... naar beneden kijken, stoppen met lopen om mij de foto te laten nemen en helemaal opzij gaan lopen, zodat ze denken dat ze er niet op staan.
Dat was eigenlijk ook mijn enige kritische noot, halve mensen. Voor de rest veel mooie composities.
Ramses said:
Oke, nog een kritische noot. Op veel van je foto's staan mensen. Op zch is dat goed, wat zijn immers streetscenes zonder mensen? Maar vaak zie ik op deze foto's halve mensen. In een enkel geval zie ik alleen een hoofd van een fietsende oma onder in beeld. Ik heb zelf de voorkeur om hele personen in beeld te hebben, mits het mogelijk is (hangt af per situatie). Als je daar rekening mee houdt dan worden de foto's nog beter :)
Daar ben ik het ook wel mee eens. Op foto nr. 16 is de persoon irritant in beeld gekomen, maar op foto nr. 17 vind ik het wel goed kunnen, precies een half mens in de rechterhoek binnen komen fietsen.
@Apollyon: In de Eindhovenserie was je kritische noot dat het torentje er net niet helemaal opstond, en dat is bij mij op foto 12 precies hetzelfde zie ik nu, maar die kies je als favo :D.

@Ramses: Tjah, dat ik zo'n foto's als cityscrapers mag maken, daar kan ik alleen maar van dromen, wat een klasbak is dat zeg... :drool:

@Eurim: Een hoog gebouw aan de polderkant? In noord bedoel je dan denk ik? Voor zo ver ik weet staan daar geen flats. Er staat er wel 1 ter hoogte van het centrum, dat is een galerijflat voor bejaarden, bedoel je die misschien? Die heeft 13 verdiepingen ofiets, ik zal morgen 'ns tellen. ;)

@Iedereen: Bedankt voor de reacties. :cheers:

PS Ik wist trouwens niet dat Jan uit Oss kwam, da's wel tof.
@ DvW... het torentje staat er toch gewoon op?

-edit- owwww...ik zie het al, dat had je wel mooi opgelost dan zeg, door dat strookje wit erboven. Het valt zo niet op dat er nog een stukje aanhoort.
DvW said:
@Ramses: Tjah, dat ik zo'n foto's als cityscrapers mag maken, daar kan ik alleen maar van dromen, wat een klasbak is dat zeg... :drool:
Dat soort dromen zijn te realiseren. Het kost wat inspanning en geduld, maar dan heb je ook wat :)
^Ja, gewoon blijven oefenen en zolang je er plezier in hebt maakt het eigenlijk niet uit wat 'de rest' van je foto's vindt :)

(Hoe kan het nou dat er weer sommige plaatjes het niet doen? Ik heb ze allemaal achtermekaar upgeload bij www.imageshack.us. Eerst deden ze het wel en nu ineens niet, ik snap d'r niks van...)

-edit-

Hmm, zonder iets te veranderen worden ze nu wel weer allemaal weergegeven. Vaagheid...
1 - 20 of 21 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.