SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
Frans Woerden
28,582 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vandaag de marathon gelopen in Hoorn en gelijk m`n vriendin er op uit gestuurd voor foto`s.

De inschrijving.

Het startschot wordt bijna gelost.

Er komt nog meer!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Mooi plaatsje, maar eigenlijk vergelijkbaar met al die historische centra in NL. In welke tijd heb je de marathon gelopen?

·
Registered
4,042 Posts
the runner said:
m`n vriendin er op uit gestuurd voor foto`s.
Eerlijk gezegd ben ik niet echt onder de indruk van haar oog voor composities, volgende keer toch maar weer zelf foto's maken? :gossip:

Maargoed, het komt wel over dat Hoorn een mooi historisch centrum bezit, waarschijnlijk is de plaats wel een bezoekje waard! Ook de nieuwbouw in het begin van je 2e post spreekt mij wel aan, lekker retro.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Leuk om mijn geboortestad te zien! De stad is Hollands historisch. Dankzij de Gouden Eeuw en de kuch 'Zuiderzee' heeft m'n aardig geprofiteerd. Maar de stad heeft ook moderne nieuwbouw dezer tijd. Bedankt voor de impressie.

Ik ben nog van plan deze zomer om naar de stad te fietsen, ken de stad beter dan de vrouw van de Runner. ;)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ik kan wel standaard bij elke fotoserie roepen dat het briljante foto's zijn, maar dan zou het: 1. niet eerlijk zijn tegenover ander commentaar bij andere fotoserie's ('vind ik die dan wel goed?'), en 2. het zou niet consequent zijn. Omdat ik in elke fotothread reageer doe ik dat hier ook.

Oke, ik vind het dus geen goeie foto's. Gebouwen staan er half op, staan er scheef op, zijn onscherp, te donker, of een combinatie van bovenstaande. Compositie is dus niet echt 'je-van-het'.

·
Bas
14,389 Posts
Hoorn is gewoon mooi.

Ach, foto`s maak je overal, het maakt niet zoveel uit hoe de plaatjes zijn samengesteld. Niet iedereen is tegelijk een Paul Huf.

Wij gaan a.s. vrijdag naar Hoorn. De extra stoomritten bekijken, maar hoe gek het ook klinkt, we lopen ook de binnenstad van Hoorn in. Heel gezellig, volledig, volwassen en afwisselend. En natuurlijk altijd even naar het Markermeerfront, want de waterkant is toch wel Hoorns beste kant. En wàt een historie ligt daar toch, krijg je de kriebels van.

Het valt mij op, dat de nieuwbouw in Hoorn toch beter in de binnenstad is geintegreerd dan hier in Leeuwarden. Soms kitsch en onopvallend, maar misschien mòet dat ook wel. Daarom, een klein uur rijden en we zitten weer in een hele andere wereld, daar in Hoorn. Bedankt voor de afwisselende foto`s, geeft wel resultaat als je zomaar iemand, of iemand anders, :) plaatjes laat schieten.

·
Frans Woerden
28,582 Posts
Discussion Starter · #12 ·
De foto`s zijn niet echt goed gelukt omdat de batterij bijna leeg was en dus het schermpje het niet deed maar kon nog wel als een ouderwets toestel foto`s maken.
Sommige foto`s lijken scheef gemaakt maar de gebouwen staan dan scheef, zoals deze.

Mijn tijd was 2:56 en wordt hier gehuldigd als derde.

Net gefinisht.

Nog 2 foto`s die ik vergeten was en door het programmatje 'slim corrigeren' van Adobe wat lichter heb gemaakt.

·
hemelschraper
2,022 Posts
Mooi, pittoresk dorpje dat Hoorn.

Hoeveel marathons loop jij trouwens per jaar runner? Ik denk niet dat ik er één zou kunnen uitlopen, althans niet rennend.

·
The only way is up
86,623 Posts
Mooie serie van een mooi stadje.
Tip: Probeer wat meer gebouwen er helemaal op te krijgen. Bij de 1e serie staan er nogal wat warbij delen ontbreken. (of zijn de straatjes er zo smal).

btw: ik dacht dat toplopers meestal zo'n 4 marathons per jaar doen, maar jij doet er veel meer zo te zien en toch behoorlijk snel.

·
Registered
6,672 Posts
Toevallig heb ik afgelopen week ergens in een topic vermeld, dat er eens iemand op pad moet gaan in plaatsen als Hoorn / Edam / Enkhuizen / Marken enz enz omdat daar ook wat moois vast te leggen valt .
En zie hier :), het begin is er !!!

Kwam er vroeger nogal eens .
Ben er nu al jaren niet geweest .
Is er in Hoorn Onlangs ook niet een zeer groot muziektheater neergezet ??
Die zelfs voordat die af was al is ingestort ?

Dit is hem toch ....

·
Registered
387 Posts
INVISIBLE said:
Toevallig heb ik afgelopen week ergens in een topic vermeld, dat er eens iemand op pad moet gaan in plaatsen als Hoorn / Edam / Enkhuizen / Marken enz enz omdat daar ook wat moois vast te leggen valt .
En zie hier :), het begin is er !!!

Kwam er vroeger nogal eens .
Ben er nu al jaren niet geweest .
Is er in Hoorn Onlangs ook niet een zeer groot muziektheater neergezet ??
Die zelfs voordat die af was al is ingestort ?

Dit is hem toch ....
:eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2:

De eerste post van INVISIBLE waarin het niet over Enschede gaat! :D

Overigens, bij de titel "Oud Hoorn" verwachtte ik 'n reportage in 't plaatselijk bejaardentehuis. ;) Grappige foto's van 'n leuk stadje.

1 - 18 of 18 Posts