SkyscraperCity banner
1 - 20 of 38 Posts

·
-010-
422 Posts
Erg leuke en mooie serie Niyyu. Ik moet daar echter wel bij opmerken dat foto 1 t/m 70 officieel geen Oude Noorden meer zijn, maar Liskwartier/Bergolder :cheers:

·
Walk Smart, Walk the City
1,842 Posts
Heel erg bedankt, ik had eigenlijk wel meer Rotterdamse reacties verwacht naar 140 views.
(Dit is m'n eerste view ;-)

Ik kom ook niet verder dan 5 na 400 views (Rotterdam gezien vanaf de PKB ;-) Maar goed, jouw serie is niet alleen beter, maar zeer zeker verrassender. Ik kom graag in dit stukje Rotterdam, en als ik aan het toeren ben pak ik er vaak een deel van mee. Bedankt, en zoals zo vaak met jouw series heb ik ervan genoten! Het is misschien leuk voor jou om te weten dat ik een aantal passievere (qua HHF) kennissen en vrienden van mij regelmatig bestook met linkjes naar jouw fotoseries onder de noemer: "Kijk, ook dit is Rotterdam".

·
Registered
4,357 Posts
Discussion Starter · #7 · (Edited)
@Chrizzl

bedankt, het klopt wat jij zegt over Liskwartier. Ik heb het voor het gemak bij het Oude Noorden meegerekend, omdat het toch bekender is. Ik was trouwens zeer onder de indruk van Liskwartier en zou er zo willen wonen. Oude Noorden heeft ook zijn karakteristieken, maar velen straten daar zijn mij toch wat te rauw om te willen wonen.

@Biggrunch

Ook heel erg bedankt! Jouw serie over PKB is ook een erg leuke, maar inderdaad meer één voor mensen die kennismaken met Rotterdam. Leuk dat je linkjes laat zien aan kennissen. Was dat van het Rotterdam West of ook van andere kant Rotterdam Centrum, Hillegersberg en Blijdorp. Wat voor reacties leverde het op ;)? Ik hoop dat ik mensen met deze fotoseries laat zien dat Rotterdam veel verborgen schoonheden bezit.

·
Walk Smart, Walk the City
1,842 Posts
@Biggrunch

Ook heel erg bedankt! Jouw serie over PKB is ook een erg leuke, maar inderdaad meer één voor mensen die kennismaken met Rotterdam. Leuk dat je linkjes laat zien aan kennissen. Was dat van het Rotterdam West of ook van andere kant Rotterdam Centrum, Hillegersberg en Blijdorp. Wat voor reacties leverde het op ;)? Ik hoop dat ik mensen met deze fotoseries laat zien dat Rotterdam veel verborgen schoonheden bezit.
Zo'n beetje alle fotoseries die iets anders dan hoogbouw laten zien (ze gaan al zuchten bij het idee;-) De reacties zijn inderdaad nogal verbaasd, omdat jij een kant van Rotterdam laat zien die, voor hen, onbekend is.

·
Registered
4,357 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Erg mooi om te lezen. Dat is een rede waar ik het allemaal voor doe :). Bovendien wil ik het voor de mensen die het wel kennen en mooi vinden beeldend maken ;).

·
a.k.a. Sequentia
21,666 Posts
Wat een lelijke rotstad is het toch ook! Alles platgebombardeerd en niks moois meer over!

Geweldig woonmilieu dit, en zoveel potentie. Het is echt een gebied in opkomst (vooral rondom de Zwaanshals) en als de inkomens een beetje omhoog gaan wordt dat nog waargemaakt ook. Helaas nog veel sociale problemen in deze wijk, ik geloof hoog in de top 10 van Vogelaarwijken.
De Bergselaan stijgt volgens mij hard naar meest gewilde straten om in te wonen, jouw foto's laat wel zien waarom. Mogelijk heb ik hier over een paar maanden een appartement, fingers crossed!

Die nieuwbouw aan de Rodenrijselaan evenals die op foto 63 is erg geslaagd! Zo ga je nou respectvol met dit soort buurten om. Waar nieuwbouw vaak "hard" is qua kleur, geen verbijzonderingen kent en een matige afwerking heeft is hier voor volgens mij hetzelfde budget heel geslaagd nieuwbouw gepleegd.

Ook erg mooi die kerk, kende hem nog niet!

·
-010-
422 Posts
Zwaanshals begint inderdaad weer een beetje uit het slop te kruipen. Zo heb je er sinds kort het verzamelgebouw Rotabs, http://www.rotabs.com/.
Verder zijn binnenkort bijna alle pandjes gerenoveerd en komen er steeds meer leuke (kleding) winkeltjes.

@Skybridge, die kerk is vanbinnen helemaal super. Is enkele jaren geleden helemaal gerestaureerd. Verrassendste is dat het vanbinnen helemaal wit is. Verder sluit ik mij helemaal bij je aan wat betreft de nieuwbouw aan de Rodenrijselaan.

·
Registered
2,432 Posts
Leuke serie. Veel renoveren, veel koopwoningen van maken, en je hebt over 20 jaar 'Oud Zuid' in R'dam Noord.

·
a.k.a. Sequentia
21,666 Posts
^ Zou mooi zijn als dat doorgaat ja! Het appartement komt sowieso vrij, nog even onderhandelen over een aantal dingen :)

·
a.k.a. Sequentia
21,666 Posts
Geen idee, ze (ex-collega) vertrekt over 3 maanden naar Amsterdam, voor die tijd ga ik een kijkje nemen. Ik laat het je weten, misschien alvast een kopje suiker klaarzetten (hoewel ik niet verwacht dat het in het blok is van de foto die je noemde).

·
Banned
13,695 Posts
Nee het is niet die maar die links naast die jij omschrijft. Ons huis is oorspronkelijk een beneden-boven woning. Wij hebben die samengevoegd en het is nu voor de gemeente 1 huis. We hebben dus alle 4 de verdiepingen. Op de begane grond is een studioruimte (voormalige fietsenwinkel) waar zowel ik met mijn compagnon als mijn vrouw werken. We wonen boven het souterrain op de bel-etage (zoals dat vroeger genoemd werd). Daarboven de slaapverdieping en helemaal bovenop de zolder, die nog geheel verbouwd moet worden (zoals je ook wel kan zien aan het diagonaal aangebrachte hout achter het rechter kozijn. De gevels moeten ook nog allemaal gerenoveerd worden. Met andere woorden een echt project dit huis wat bakken met geld kost. En dat in deze tijden... gaat niet zo snel dus.

het is een erg prettige buurt. Het klopt dat de Bergselaan wel het meest in komst is denk ik maar onderschat de Berkelselaan ook niet. Verder heeft het Liskwatier dezelfde rare Rotterdamse eigenschappen stedenbouwkundig en sociaal gezien. Mooie voorname lanen en straten met dwars daarop veel mindere (met sociaal achter gestelde mensen) straten (zoals bij ons om de hoek de Ackerdijkstraat bijvoorbeeld). Maar het is echt heel erg prettig met een mooie groene middenberm (wat jij park noemt :)). De grootste vooruitgang van de laatste tijd is natuurlijk het groot onderhoud van de Bergselaan zelf. Het ziet er nu nog beter uit dan het al deed. De nieuwe trottoirs en het nieuwe asfalt zijn echt prachtig (zelf de 30 x 30 tegels zijn goed mee te leven).

1 - 20 of 38 Posts