Skyscraper City Forum banner
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 502 Posts

·
Fagus Sylvatica
6,108 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)

21 december 2007

Reitdiephaven
2 woontorens
In onderzoek
16 verdiepingen, circa 50 meter
Architect: onbekend

(render van Oving Architecten)

Volta Europapark
Kantoren
in voorbereiding
circa 50 meter
architect: onbekend

Canadalaan
i.s.
In voorbereiding
50+ (16 bouwlagen)
Van Herk en de Kleijn

Oosterhamrikkade ZZ i.s.
In Onderzoek
+/-40 meter
Van Ringen Architecten

Dinkelpark
In aanbouw
18 verdiepingen
53 meter
Project update

De te bouwen en gebouwde torens in de stad: (nummers komen niet overeen met het bovenstaande lijstje)

Groninger Zuidas

Andere Groningen links (met dank aan Hoohgoudt)

Diversen
Groninger Forum (max 45 mtr), oostwand Grote Markt, Nieuwe Markt
Damsterdiep (Plein + nieuwbouw Nijestee (+/- 30 mtr))
Europapark (Excl. Stoker+Brander en Kempkensberg)
Zernike
Updates kleine projecten (incl. stationsplein, De Kameleon, Plazio Boterdiep enz. enz.)

Infrastructuur
Nieuw lightrailmateriaal in noorden
Zuiderzeelijn

SSC
Groningen in de SSC database
Overzicht inclusief bestaandebouw
Rate our skyline
Hoogbouwgrafiek Groningen
Groningen lopende projecten

Oude projecten
Geove (49 mtr)
Faculteit Economie (45 mtr)
Euroborg
Manifestatie "De Intense Stad"

Vervolg opV
IV
III,IIen daarvoor I

·
My train goes everywhere!
2,785 Posts
Mooi overzicht... zitten niet echte knallers tussen qua hoogtes maar toch niks mis mee!

·
Mien Stad
1,248 Posts
Ah, eindelijk! Een eigen subforum! Misschien is het handig om de projecten die nog niet helemaal zeker zijn een eigen draad te geven. Ik denk dat op die manier ook de nieuws feiten overzichtelijker terug gevonden kunnen worden.

·
Hoogbouw terrorist
2,884 Posts
ik had hetzelfde gevoel als BobdeBouwer, waar zijn alle projecten gebleven....?

Maar wat blijkt, we hebben ons eigen subforum in de wacht gesleept :banana:

Gefeliciteerd Nederland :cheers:

·
Registered
5,633 Posts
Bedankt Eisso !

Jij krijgt het in je vakantie nog druk ;-) Ff wat linkjes naar de topics plaatsen en je hebt een prachtoverzicht.

Niet gehinderd door de titel van dit forum - als we alleen hoogbouw mogen plaatsen dan wordt het een beetje saai lijkt me....- het volgende project in Hoogkerk.

Dus je vorige titel Overzicht Plannen Groningen was al met al zo gek nog niet ;-)

Ploegschoollocatie Hoogkerk
Op de plaats van de bibliotheek en een voormalige basisschool in Hoogkerk-Zuid wordt een nieuw complex gebouwd. Dit gebouw gaat een centrumfunctie vervullen en biedt onder andere plaats aan de bibliotheek, uitbreiding van de Anne Frankschool met 5 klaslokalen, appartementen voor senioren en een woonvorm voor begeleid wonen.

Architectenbureau Team 4 heeft het ontwerp gemaakt van de nieuwbouw met een voor Hoogkerk opvallende architectuur.

Stichting Novo, een organisatie die ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking, huurt een aantal appartementen in het gebouw voor begeleid wonen.

Om extra parkeerproblematiek te voorkomen, komt er een parkeerkelder.

Dit plan maakt onderdeel uit van het wijkvernieuwingsplan voor Hoogkerk-Zuid
Eind 2007 zal worden begonnen met de sloop van de oude basisschool en bibliotheek.
Rondom de jaarwisseling start dan de nieuwbouw. Als alles volgens planning verloopt, is het gebouw in de 1e helft van 2009 klaar.

·
Registered
2,109 Posts
Bij de de bouwaanvragen van deze week staat onder andere:

Europaweg 27, SIG Real Estate, Vergroten kantoorgebouw met 2 bouwlagen en vernieuwen buitengevel.

Als ik me niet vergis is dat het volgende gebouw:

Sounds good!

·
Registered
5,633 Posts
^^ Klopt,
oud berichtje,
TCN SIG Real Estate koopt Eurocentrum
(31-08-2006)

TCN SIG Real Estate heeft het Eurocentrum aan de Zuidelijke Ringweg in Groningen gekocht van het Spoorweg Pensioen Fonds. Het kantorencomplex Eurocentrum bevindt zich op een zichtlocatie van ongeveer 2 hectare, met circa 15.000 m2 kantoorruimte. Het complex is gelegen op steenworp afstand van het in ontwikkeling zijnde Europapark en op fietsafstand van de binnenstad. Het aankoopbedrag is niet bekendgemaakt.

TCN SIG Real Estate gaat zich in samenspraak met de Gemeente Groningen oriënteren op een nieuwe invulling van de omgeving, terrein en de gebouwen. Het complex bestaat op dit moment uit vier afzonderlijke bouwdelen. Bij de nieuwe invulling van het complex kan naast kwalitatieve kantoorinvulling ook gedacht worden aan leisure en business-to-business. TCN SIG Real Estate heeft architectenbureau Müller en Reinman in Berlijn gevraagd om hun visie te geven op het terrein en de gebouwen.
Muller is ook verantwoordelijk voor de Frontier en de Oostwand van de Grote Markt.

·
Hoogbouw terrorist
2,884 Posts
Laat ze dan ook gelijk onderstaand kantoor van de Rabobank-Paddepoel opknappen, een andere gevelbekleding doet waarschijnlijk al wonderen...

Nu ik dit typ bedenk ik mij ineens dat er plannen waren rond deze toren. Ik kan me zelfs nog herinneren dat ik een mailtje heb gestuurd naar de desbetreffende ontwikkelaar. Mij werd toen verteld dat er nog geen definitieve ontwerpen bekend waren voor dit terrein. Iemand die ooit weer iets heeft vernomen van de plannen rond dit gebied?

·
Registered
2,109 Posts
Als je het één en ander op een rijtje zet belooft de perdiode na de bouwvak/zomervakantie veel goeds te gaan gebeuren.

Start bouw:
Stoker (met aansluitend Brander)
Kop van Oost
De Frontier
Damsterdiep
Marqant (denk ik althans?)
Tijdelijk station Europapark

Start verkoop:
Korrezoom
Ciboga Fase 4

:banana:

1 - 20 of 502 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Status
Not open for further replies.