SkyscraperCity Forum banner

P.C. Hooftstraat

28366 Views 128 Replies 33 Participants Last post by  Mic2000
Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier vroeger stond en wat er zal komen te staan? Volgens mij is het al jarenlang een braakliggend terrein en in een straat zoals de P.C. Hooftstraat heb ik dat altijd al vreemd gevonden.

http://maps.google.nl/maps?q=amsterdam&hl=nl&ll=52.359008,4.876238&spn=0.000344,0.000871&hnear=Amsterdam,+Noord-Holland&gl=nl&t=h&z=21&layer=c&cbll=52.359008,4.87611&panoid=Ll4fHGiTKbZ30jyKG5KiQw&cbp=12,286.6,,0,-2.41
1 - 20 of 129 Posts
Het is in 2006 gesloopt door Snellen sloopwerken uit Rijsbergen, ze hebben er zelfs een pagina aan gewijd op hun website. Op 16 april 2010 heeft het stadsdeel een bouwplan goedgekeurd met drie woningen voor dit perceel, maar tot op heden is er nog niet gebouwd. Wellicht vanwege de crisis...
Er heeft een jaar of 2/3 terug nog een heistelling gestaan. En die is vervolgens weer afgebroken.
Opknapbeurt, tot 2 september

Heel oud draadje dit, maar wellicht wel de beste plek om updates over te plaatsen (afgezien van winkelnieuws).
Vandaag zijn ze begonnen met de opknapbeurt van het laatste deel van de PC, tussen de Stadhouderskade en de Hobbemastraat.

Het belooft net zo mooi te worden als de rest van de straat waarna er nog meer exclusieve winkels bij komen.
  • Like
Reactions: 4
Weet iemand wat hier de plannen van zijn? Hier zat eerst Chanel

See less See more
Weet iemand wat hier de plannen van zijn? Hier zat eerst Chanel

Dit wordt gesloopt ( of in ieder geval drastisch verbouwd) t.b.v. Chanel die nu tijdelijk zijn verhuisd naar het net gereed zijnde architectonische pareltje de Chrystal Houses even verderop:
" Het pand ( Chrystal Houses) is nu tijdelijk betrokken door Chanel. Later zal de winkel van het Franse modehuis terugkeren naar hun eerdere locatie in de PC Hooftstraat, die ook eigendom is van Warenar." ( bron: fashionunited.nl)

Ik ben benieuwd of dit ook zo'n juweeltje wordt in de op de Chrystal Houses na architectonisch saaie PC !
^^ Dus Chanel blijft helemaal niet in dat pand zitten?

Heeft iemand eigenlijk foto's van deze plek:
https://www.google.nl/maps/@52.3589881,4.8760366,3a,75y,315.38h,90.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGpEEabwzBuiCsj9HOuinfQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

Het is de reden waarom ik deze thread ben begonnen. Ik weet dat ze er inmiddels aan het bouwen zijn en de gevel zo goed als klaar. Heb er alleen nog geen foto's van gezien.
^^Ik zal binnenkort een langsfietsen. Dat project is inmiddels al bijna af geloof ik. Ziet er iig niet heel spectaculair uit van buiten toen ik er de laatste keer langs kwam
Is de winkel van Armani nu eigenlijk al eens klaar, niet dat ik daar koop, maar viel me eens op dat ze al heel lang bezig zijn.
^^Ik zal binnenkort een langsfietsen. Dat project is inmiddels al bijna af geloof ik. Ziet er iig niet heel spectaculair uit van buiten toen ik er de laatste keer langs kwam
Van de nogal simpele renders kon ik inderdaad afleiden dat het geen bijzondere gevel is. Maar goed, in ieder geval beter dan dat jarenlange braakliggende stuk grond.
Had hier niet een verdieping bijgekund, gelet op de hoogte van de naastgelegen panden? Bij veel nieuwbouw in de stad lijkt het haast of drie verdiepingen + een dakverdieping heilig is.
  • Like
Reactions: 1
Is dat niet omdat er bij meer dan 4 verdiepingen/lagen verplicht een lift aanwezig moet zijn...?!?
Is dat niet omdat er bij meer dan 4 verdiepingen/lagen verplicht een lift aanwezig moet zijn...?!?
Dat klopt, ik geloof dat je maximaal 4 verdiepingen (5 bouwlagen) mag hebben zonder lift. En laat dat toevallig nou net de meest voorkomend aantal bouwlagen zijn in de stad
herinrichting

Laatste deel van de PC is nu ook af, maar men heeft ook hier nog niet helemaal door dat maar één kant bedoeld is voor parkeren van de auto's.
Verder moet er nog wat worden afgewerkt aan begin en eind.

See less See more
2
  • Like
Reactions: 5
Dit wordt gesloopt ( of in ieder geval drastisch verbouwd) t.b.v. Chanel die nu tijdelijk zijn verhuisd naar het net gereed zijnde architectonische pareltje de Chrystal Houses even verderop:
" Het pand ( Chrystal Houses) is nu tijdelijk betrokken door Chanel. Later zal de winkel van het Franse modehuis terugkeren naar hun eerdere locatie in de PC Hooftstraat, die ook eigendom is van Warenar." ( bron: fashionunited.nl)

Ik ben benieuwd of dit ook zo'n juweeltje wordt in de op de Chrystal Houses na architectonisch saaie PC !
Weet iemand hoe het met dit pand staat? Laatste keer dat ik het zag was het compleet weg gesloopt.
Tja het blijft glas en ook nog eens gemaakt door Italianen:)
1 - 20 of 129 Posts