Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Padova is een vrij onbekende stad met ruim 210.000 inwoners in Noord-Italië, gelegen op zo'n 40km ten westen van Venetië. De stad is het meest bekend door:

- Basilica di Sant'Antonio, de basiliek is tussen 1232 en 1450 om het graf van Heilge Antonius van Padua heen gebouwd.

- Orto botanico di Padova, deze botanische tuin uit 1545 is de oudste van Europa.

- Prato della Valle, het is een groot plein met een kanaal en tientallen beelden erlangs.

- de universiteit die al in 1222 gesticht werd en waar Galileo Galilei een hoogleraarschap bekleedde.

Deze foto's zijn gemaakt op 12 en 13 mei 2007.

01. Prato della Valle, met in de achtergrond Basilica di Santa Giustina.

02. Het middenpunt van het plein.

03. Ook een heerlijke plek om te relaxen.

04.

05. (tortel?)duifjes met Basilica di Santa Giustina.

06. Basilica di Sant'Antonio

07. Orto botanico di Padova. Dit is midden in de stad, wat een prachtig contrast geeft met de Italiaanse verkeersdrukte.

08. Basilica di Sant'Antonio vanuit de Orto botanico

09. Er loopt een kanaal om het gehele oude centrum.

En dan nu wat straatbeelden, hierin zie je dat Padova een typisch Italiaanse stad is met pleintjes die met elkaar verbonden zijn door nauwe, pittoreske straatjes.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

Wat ook opviel was de gezelligheid, het was overal druk en sfeervol, dat doet een stad altijd goed.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Mijn conclusie over de stad: ondanks zijn onbekendheid is Padova een zeer fraaie, oude, typisch Italiaanse stad die qua schoonheid niet al te veel onder doet voor Verona. Als je op vakantie bent in Noord-Italië zou je kunnen overwegen om 1 dag van je vakantie in deze stad door te brengen, hier zul je geen spijt van krijgen.

Tot zover Padova.

Bedankt voor het kijken! (Reacties/tips/moppen zijn van harte welkom. ;) )

·
Bas
14,515 Posts
Ik ben acht jaar geleden in Padova geweest, ik vond het er ook gezellig en rommelig. een stad waar het goed leven is, lijkt me. Heb in een buitenwijk toen nog een Plus-supermarkt bezocht, we waren op weg van Venezia naar Rimini. Trouwens, ergens in Padova `reden we van de kaart af` en toen hebben we de auto maar even in die chaos aan de kant gezet. Was wel leuk.
Behulpzame Italianen.

Italië vind ik een heerlijk land, na Canada en Zwitserland nummer drie op mijn lijst. Goede wegen, fraai ontworpen auto`s, mooie knusse, oude steden, knappe en goed verzorgde mensen op straat, lekker eten. En Padova staat gelukkig ook op mijn netvlies gebrand. Bedankt voor de plaatjes.:)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Inderdaad behoorlijk onbekend! Lijkt me, na het zien van deze serie, inderdaad wel een bezoekje waard. Mooie stad. Je fotoserie zelf is ook erg goed, je hebt weer vaak de mensen er mooi op staan zoals we inmiddels van je gewend zijn. Favo's: # 12 & 16.

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #9 ·
^ Haha nee, in Nederland hebben we een -p minder. ;)

Italië vind ik een heerlijk land.../... Goede wegen, fraai ontworpen auto`s, mooie knusse, oude steden, knappe en goed verzorgde mensen op straat, lekker eten.
Nou die goede wegen vond ik nogal tegenvallen. Ik ben van Padova naar huis gefietst en heb dus elke kuil en hobbel gevoeld. De Italiaanse wegen waren de slechtste van de hele tocht (slechter dan België! ;) ). Ik heb alle soorten wegen gehad, op de snelwegen na, misschien zijn die wel goed? In ieder geval, het is er wel heel erg mooi fietsen, vooral langs het Comomeer waar je de Alpen met sneeuwtoppen ziet opdoemen en waarvan je weet dat je er overheen moet. :)

@Iedereen: Bedankt voor de reacties tot nu toe!

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #14 ·
^ Dank!

OMG , ben jij met de fiets naar huis gegaan ?? 1400 km trappen ??
Hoe lang heb je erover gedaan?
Ja, we hebben er 11 dagen over gedaan, in principe kan het ook in minder dagen, maar het is leuker om er wat langer over te doen, dan zie je wat meer. Het was inderdaad 1407 kilometer om precies te zijn. ;)

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Prachtig, echt Italie.
Wil je je route eens tonen op kaart? Of minstens de grotere/bekendere gemeentes noemen die je passeerde?... En eventueel een verslag? :)

·
Banned
6,813 Posts
Hele mooie serie inderdaad!!

Je foto's worden echt steeds beter DVw, toppie!:)

Als ik die bestrating op foto 15 nou zie, dan vraag ik mij af waarom dat in Nederland niet vaker kan. En die Scapino op foto 22, dat had ik toch niet verwacht van Italianan?!:O

1 - 17 of 17 Posts