Skyscraper City Forum banner
1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
284 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Zuidas Fotoshoot!

WTC H, 106 meter (28 verdiepingen) gebouw recht omhoog de lucht in. Het hoogste gebouw van Zuidas, het derde hoogste gebouw van Amsterdam. De snelste liften van Nederland (6 m/s), een plat dak, geen hekje en mooi foto weer.

Dit alles heeft tot de resultaten geleid die hieronder te zien zijn. Ik ben vrijdag 1 juni 2007 om 15:00 uur namelijk voor het eerst naarboven geweest in WTC H.

Kijk hier voor de panorama!

A10
1

2

ABN AMRO
3

4

5

6

7

Backer & McKenzie
8

9

CIE
10

11

Drentestaete
12

13

Olympisch Stadion
14

Symphony
15

16

Toyo Ito
17

18

19

Viñoly
20

21

VU MC
21

22

WTC
23

24

25

26

Zuidplein
27

ER VOLGEN BINNENKORT NOG MEER FOTO"S
ER VOLGEN BINNENKORT NOG MEER FOTO"S

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Lekker uitzicht! :cool: En goeie foto's. Heet het Ernst & Young gebouw op #12 Drentestaete? :? Klinkt mij meer in de oren als een jaren '80 wooncomplex.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Schitterende beelden Gijs! Mijn favo's # 8, 19, 26 en 27. :)

Klopt dat er een dakterras zit een verdieping lager, aan de westzijde met hek?
Over de Drentestaete III, hij wordt ook de Ernst&Young toren genoemd of Vivaldi kavel 11. Je hebt ook I en II, waar nu nog Ernst & Young zich in huisvest.

Je kunt misschien wel gelijk hebben dat de WTC H toren 106m is dan de vermelde 105m. Ik zag laatst een bouwtekeing met een dakrand van 106m. Hoger dus dan de 105m van de ABN. :)

·
Registered
284 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Ik zal even uitleggen hoe de top inelkaar zit. Je hebt op de 27e verdiepingen idd een terras buiten. Stonden een paar Jappaners te praten :). Daar boven zit een deel dat afgesloten is voor het "gewone" volk. Dat is ook een soort van terras, maar dan helemaal rondom de toren. Vanaf daar gaan ook de glazenwassers liftjes naar beneden. Je kan dan met een lader helemaal naar boven, het punt wat je ook op de foto ziet (dat platte dak zonder hekje). Dus als je naar beneden valt val je maar één verdieping omlaag.

Die toren van E&Y heeft een heleboel namen ja...

·
Registered
1 Posts
Beste Skyscrapers,

Hier dan even een buriggie van die "beveiliger" van het WTC die Gijs mee naar boven heeft genomen. Toch even een rectificatie wat betreft het dak.

De bovenste 2 etages (26 en 27) zijn gehuurd door een Japans Telecombedrijf (Docomo I-Mode) en die zijn dus min of meer ook de eigenaar van het dakterras. Die zijn dus in het geheel niet openbaar. De bovenliggende verdiepingen zijn technische vloeren waaronder de lifmachinekamer, klimaatregeling (gedeelte) en de sprinklerinstallatie (gedeelte) en kun je alleen onder begeleiding betreden. Van daaruit kom je op het dak en heb je een van de mooiste uitzichten van Amsterdam :D

Als er verder vragen zijn over het WTC Amsterdam kun je ze ook aan mij vragen. Of ik weet het of ik zit heel dicht bij de bron.

Ik zal even uitleggen hoe de top inelkaar zit. Je hebt op de 27e verdiepingen idd een terras buiten. Stonden een paar Jappaners te praten :). Daar boven zit een deel dat afgesloten is voor het "gewone" volk. Dat is ook een soort van terras, maar dan helemaal rondom de toren. Vanaf daar gaan ook de glazenwassers liftjes naar beneden. Je kan dan met een lader helemaal naar boven, het punt wat je ook op de foto ziet (dat platte dak zonder hekje). Dus als je naar beneden valt val je maar één verdieping omlaag.

Die toren van E&Y heeft een heleboel namen ja...

1 - 6 of 6 Posts