SkyscraperCity banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
3,209 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ben afgelopen meivakantie eindelijk dan voor het eerst in Parijs geweest. Het is toch echt wel een prachtige stad zeg! Hier een paar foto's :)

1. Zicht vanaf ik denk het tweede dek van de Eifeltoren. Links Dôme des Invalides, met daarin het graf van Napoleon, en rechts Tour Montparnasse.

2. De wel bekende Notre Dame. Foto is trouwens genomen vanuit het bovenraam van de beroemde Parijse boekwinkel Shakespeare & Company.

3. Verdwaald stokbrood in de Seine. Kwamen we tegen toen we vanuit ons hotel vlak bij Gare de Lyon voor het eerst de Seine waren overstoken. Een paar uur later en kilometers verder kwamen we 'm weer tegen, reeds gebroken door het soms verbazend woeste water van de Seine.

4. Dôme des Invalides gezien vanuit een hele andere hoek, namelijk vanuit een straatje ergens in schilderswijk Montmartre.

5. De 3 hoogsten op een rij. Deze foto heb ik genomen vanaf de Grand Arche, midden in La Défense dus. Hoewel die toren links van La Défense misschien wel niet de hoogste is, behoort La Défense samen met de Eiffeltoren en de Tour Montparnasse daarachter tot de echte hoogbouw van Parijs. Heb 'm zwart/wit bemaakt waardoor een apart effect met die wolken ontstaat, vind het zelf best aardig eigenlijk.

6. Uitzicht over Parijs (met links weer de Tour Montparnasse) genomen vanaf een muurtje voor de Sacre Coeur.

7. De Eiffeltoren gezien van de Arc de Triomphe. En nee die lucht was toen niet zo rood nee. :D

8. Kunst voor de witte muur van de Grand Arche.

9. Zoomer vanaf de Eiffeltoren met bovenop de heuvel Basilique du Sacré Coeur.

10. Paard.

11. Kunstwerk langs de Seine wat een mooi doorkijkje bood aan een koepel waarvan ik de naam niet weet.

12. Mensen die van het uitzicht genieten vanaf het tweede dek van de Eiffeltoren met daarachter wat (lelijke) torens.

13. La Défense geschoten vanaf de Arc de Triomphe. Niet echt een originele foto, maar vind 'm goed gelukt met die imposante wolkenpartijen daarachter.

Bedankt voor het kijken. Reacties meer dan welkom! :cheers:

·
Moderator
16,916 Posts
Leuke pics, ik wil ook naar Parijs :D

·
Not much
11,090 Posts
Leuke serie! Had alleen wel wat groter gemogen! Zitten behoorlijk wat parels tussen! Super, #12 lijkt op NYC!

·
Registered
170 Posts
Allemaal nèt wat andere foto's uit Parijs, très bon. Préféré: #1, 4 & 12.
Ben ik niet helemaal met je eens. ;)

Mooie serie! Hoeveel dagen ben je in Paris geweest? Als iemand nog naar Paris gaat moet rond de buurt van Bastille, en rond en in de Marais, Place de Vosges. En Grands Boulevard is de moeite waard!

·
Registered
3,209 Posts
Discussion Starter · #10 ·
4 dagen. Waarvan 3 met regen, dus daardoor ga je dan sneller naar bv. het Louvre dan verder de stad in, helaas :)

·
Registered
21 Posts
Bijzonder mooie foto's. #12 vond ik het mooist, met de toeristen en de gebouwen in de achtergrond. Ook is je foto van de Notre Dame uitstekend.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
^^ Ik vind Parijs juist de ultieme stad van Europa. Het is niet mijn meest favoriete, maar die hele stad ademt grootstedelijkheid uit, de megalomane gebouwen, de boulevard péripherique en de uitgestrekte banlieus... Prachtig!

Mooie en aparte serie overigens! :eek:kay:

·
Bike It!
22,248 Posts
Iets groter waren ze inderdaad beter tot hun recht gekomen.
Er zitten duidelijke nkele pareltjes tussen en het wolkenspel is fraai.

Puike serie: Favo's # 4, 7 en 9

·
-
3,628 Posts
Mooie foto's. Iets grotere en meer foto's was nog leuker geweest! :eek:kay:

·
T H E H A G U E
2,844 Posts
Wat een foto's

stuk voor stuk briljant:D

en die laatste van La Défense met die wolken!!!
Errug goed gedaan:D:)

1 - 20 of 20 Posts