Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 25 Posts

·
Moderator
47,423 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik had nog een hele berg foto's van mijn korte vakantie in Parijs in februari liggen. Het was aan het einde van de vorst periode van deze winter, dus het was lekker koud wat ook in de foto's te zien is.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19

20.

·
Moderator
47,423 Posts
Discussion Starter · #2 ·
21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29

30

31.

32.

33.

34.

35.

36

37

38.

39

40

Later meer.

·
mentula agricolæ vulgaris
1,371 Posts
Heerlijk, Parijs in de kou! Als ik de Franse hoofdstad ooit nog eens met een bezoek ga vereren gaat dat in de winterkou zijn, maar niet met kerst. Dat is te druk. Eigenlijk vind ik januari/februari een goede tijd voor een citytrip. Lekker rustig en je zweet geen peentjes als je door de stad banjert.

Schitterend Trocadero-shot. Laatste keer dat ik daar was was met fête de la musique (ofzo): stervensdruk en veel herrie en politie. Rennen voor de laatste metro na een wandeling ergens vanuit het 14e arrondissement.

·
Moderator
47,423 Posts
Discussion Starter · #5 ·
^^ Daar komen er nog meer van.
Heerlijk, Parijs in de kou! Als ik de Franse hoofdstad ooit nog eens met een bezoek ga vereren gaat dat in de winterkou zijn, maar niet met kerst. Dat is te druk. Eigenlijk vind ik januari/februari een goede tijd voor een citytrip. Lekker rustig en je zweet geen peentjes als je door de stad banjert.
Het heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Het is inderdaad niet zo druk, en je geen zorgen te maken over overmatig zweten. Maar als het echt vriest dan kost dat ook gewoon veel energie om warm te blijven. En wat ook prettig zijn de lange lichte avonden in de zomer, als het koud en donker is het toch ook niet echt ideaal om een door een stad te banjeren.

·
Moderator
47,423 Posts
Discussion Starter · #6 ·
41.

42.

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50.

51.

52.

53.

54.

55.

56.

57.

·
MP
10,312 Posts
Mooie platen. Grauw, echt winters - dat past Parijs eigenlijk beter dan de zomer, het ís immers een grauwe, koele stad. In de zomer heeft Parijs een masker voor, dat is er in deze foto's mooi vanaf gevallen.

·
Moderator
47,423 Posts
Discussion Starter · #12 ·
vervolg

58.

59.

60.

61.

62.

Ik had meer avond foto's gemaakt als het niet zo koud was geweest.

·
Registered
1,214 Posts
Leuke serie Momo! Parijs vind ik in de winter op haar mooist, vooral met strakblauwe luchten. Dat blijkt ook maar weer eens uit jouw foto's. Ik was er 8 dagen rond kerst en had juist vrij warm weer voor die tijd van het jaar (tussen 10 en 15 graden). De vele kerstverlichtingen maakten het nog eens extra sfeervol, maar daarmee uiteraard ook weer drukker zoals bjrndlw al opmerkte. Februari ziet er heerlijk rustig uit en zou ik ook verkiezen boven de zomermaanden :)

·
Moderator
47,423 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Helaas was het maar anderhalve dag dat ik strak blauwe luchten had, de dooi bracht ook grijs weer met zich mee. Dat was aan de ene kant jammer, aan de andere kant gaf het de stad ook weer de grauwheid die ik met mijn foto's ook wel willen benadrukken.

Ik heb er trouwens nog veel meer, maar omdat ik niet teveel foto's op 1 pagina wil hebben zal ik ze verder per post in iets kleinere aantallen erbij plaatsen.

·
mentula agricolæ vulgaris
1,371 Posts
Ah, La Défense. Bekend terrein en een fascinerend project. Een vriend van mij woon(de?) daar op een éénkamerflatje, naast dat lelijke 'Aurore' met die smerige bronskleurige ramen. Wel een beetje deprimerende huisvesting. Maar hij kon lopend naar zijn werk, dat scheelt.

Jammer van de bewolking inderdaad. La Défense komt zo beter tot haar recht in de zon.

·
Registered
34,793 Posts
Weer mooie street scenes!
Dat is ook voor mij de essentie in de vele fotoreportages die Momo elke keer weet te produceren. Hij vangt n.m.m. meer en beter dan wie ook altijd de sfeer van de stad die hij inbeeld brengt. :eek:kay:

Dus is ook deze zeer uitgebreide serie erg aangenaam om naar te kijken. Het is inmiddels 23 jaar geleden dat ik in La Defense was. Ondanks dat er veel is bijgebouwd kan ik daar toch niet echt warm voor lopen.

Voor de stad Parijs echter des te meer. :)

·
kejje nagaan!
5,061 Posts
Heerlijke serie! Ik krijg door die foto's ontzettend veel zin om weer in Montmartre en de buurt rond het Canal Saint-Martin te gaan slenteren. Ben in '97 voor het laatst in Parijs geweest. Dus 't wordt eigenlijk wel weer eens tijd...

1 - 20 of 25 Posts