SkyscraperCity Forum banner

Parijs / La Defense

2347 Views 13 Replies 13 Participants Last post by  sky-eye
Afgelopen zondag was het hier in Parijs echt lente, dus ik ben de straat op gegaan met camera… helaas niet zulk goed fotoweer (erg heiig) maar het mocht de prêt niet drukken… vandaar onderstaande reeks:

1: Romantiek in Parijs…

2: Gewoon een mooi plaatje....

En dan nu La Defense:

3: Gewoon een lelijk gebouw... ;)

4: Skylijntje...

5: Leuk stel

6: Het lelijke gebouw ge close upt... van onder zijn het woningen, bovenin kantoor...

7: Een van mijn favorieten in La Defense...

8: Idem

9: Idem Idem

10: IBM mag dit in ook wel naar Rotterdam verplaatsen J

11: Hierom dus

12: En hierom

13: Leuke combi (de linker is nog niet helemaal af)

14: Altijd leuk die doorkijkjes...

15: Aardig lijnenspel 1

16: Aardig lijnenspel 2

17: Aardig lijnenspel 3

18: Die ene, weet je wel

http://img179.exs.cx/img179/983/pict01287nz.jpg
19: Die andere, maar dan een beetje eenzaam vandaar dat ie er 2 keer op mag

20: Ultiem lijnenspel

21: Oud en nieuw

22: De Parijse equivalent van de Lijnbaanflat?

23: Het “Hart van La Defense”, zou dit ook een Cafe zijn?

24: Voor de liefhebbers van massa onder ons...

25: Gewoon erg mooi!

26: Idem...

27: Mijn favoriet: La Defense 2000, niet omdat ik hem zo mooi vind.... maar omdat ik bij de naam aan een Atari spel moet denken... dus enkel door de naam... en ik hem elke ochtend vanuit de trein zie...

28: Detail van de moderne arc de triomph

29: Skyline 1

30: Skyline 2

31: Skyline 3
Au revoir!!!!
1 - 14 of 14 Posts
topserie vooral de afstand foto met la defence ceentral station op de voorgrond.
Favo's: #3, 4, 30 en supertopper 29!
Die #29 ga ik dus zelf ook 'ns maken!
Goeie reeks supercees! #3, 4 en 29 zijn (inderdaad) erg geslaagd. Hoe heb je je verplaatst?
lekker zonnetje, lijkt wel Nederland, vorige week woensdag! :) Is dat gebouw op foto 20 een kantoor? Lijkt me weinig lichtinval krijgen.
Bij foto 28 zat ik echt hardop 'HOLY ****' te schreeuwen :D
Foto's 8, 20, 26 en 29 zijn mijn favorieten.

Verder bevestigt deze serie wel dat ik Parijs maar lelijk vind. De meeste gebouwen zijn zo kil en grauw.. en dan lopen er ook nog eens vijf miljoen mensen rond die Frans praten. ;) Not my bag, baby.

(maar altijd leuk om via dit soort threads toch wat te kunnen zien!)
@ Marin... met de RER (een soort van lightrail systeem) en vooral lopend, wat in La Defense zelf niet altijd even makkelijk is daar alles bijna alleen voor auto's is ingericht... dus door de week niet aan te raden, maar in het weekend is het geen probleem, er is toch bijna niemand

@ Bibelo... dat is ook geen kantoor... maar gewoon een paal bestaande uit verschillende kleuren

@ Capzilla... er staat inderdaad veel rotzooi tussen, maar ook een aantal juweeltjes!
Lekker uitgebreide serie over La Defense met, zoals al eerder werd aangegeven, een aantal mooie toppers!
Goede zaak dat we de Cees als correspondent in Parijs hebben zitten. Dat heb ik al wel gezien! :)
Heel mooie serie!! :eek:kay:
#3, #4 en #29 vind ik ook de mooisten.
Plus de foto's van Tour Descartes (IBM), wat ik een van de mooiste gebouwen in La Défense vind.

Ik mis eigenlijk de twee Société Générale-torens (Tour Chassagne en Tour Alicante) ...
Indrukwekkend is het toch zeker. Architectonisch weet het zich toch nauwelijks te onderscheiden. Behalve die grote boog, natuurlijk.
Mooie foto's, komen er nog meer series nu je in Parijs zit?, lijkt me erg gaaf.
Ik zie het alweer, het is weer snel tijd om naar Parijs te gaan.
1 - 14 of 14 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.