SkyscraperCity banner
1 - 20 of 37 Posts

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Een van de meest merkwaardigste en aparte buurten van Parijs bevindt zich wel in het Aziatische gedeelte... (er wonen dan ook bijna enkel Chinezen hier)

Deze torens trokken al langer mijn aandacht (ik kan ze vanuit mijn huis zien met enige moeite)... en wat ik van dichtbij zag was erger dan ik ooit had durven dromen... de Bijlmer in het kwadraat (of in de hoogte)... Beton, beton, beton! Ik waande mij echt in een buitenwijk van Moskou... of misschien wel Noord Korea!

"Geniet" mee...

1. Eerst Place d'Italie

2. Zo ziet het er dus van een afstandje uit...

3. Hier begint het al aardig op gang te komen...

4. Idem

5. Nog verscholen achter een park

6. De eerste tekenen...

7. En dan het echte werk...

8. Wel met de roltrap...

9. Om hier uit te komen...

10. Massa, massa, massa...

11. Zelfs de lucht biedt geen uitkomst...

12. En het houdt niet op...

13. Idem

14. Toch kan je er wel op een terrasje zitten... maar of het echt gezellig is?

15. En zijn er zelfs bloemen...

16. Of uitrusten op een trapje...

17. Wat te denken van deze "gezellige inspirerende" speelweide?

18. En we gaan weer verder...

19. Leuk dakje ergens tussen in... wat zou eronder zitten?

20. Dit dus... wie durft?

21. Beton... tot waar het oog reikt.

22. In de hemel...

23. En op de aarde...

24. Toch nog wat groen...

25. Tussen deze hoogstaande architectuur...

26. Deze schoonheid nogmaals aan bod

27. Dit stond er dus vroeger, oud en nieuw

28. Mocht je ooit dakloos worden... dit is een suggestie...

29. En hier waren we dus...

30. Dan toch liever dit... (klein dorpje buiten Parijs)

31. En een bonus voor de liefhebbers

·
Registered
139 Posts
Whoa, allemaal Westpoints bij elkaar! Wat een 'gezellig' wijkje. Le Corbusier zou er trots op zijn.

Bijzondere foto's trouwens supercees :eek:kay:

·
Stadtaffe
2,731 Posts
ik heb op mn computer even een uitsnede gemaakt van #25, met alleen beton en glas, dat ziet er echt uh.. gruwelijk uit:)

·
kejje nagaan!
5,053 Posts
Fascinating, supercees! Ik dacht eerst dat dit die wijk ten zuidwesten van de Eiffeltoren was, maar ik zie op die kaart de Rue de Tolbiac, dat is meer het zuidoosten van de stad. Was me niet opgevallen, dat er in die hoek zoveel hoogbouw stond.

·
Registered
68 Posts
Als je snel scrolt van foto 22 naar 23 krijg je een soort diepte/ bolling effect. Erg grappig.

·
2,781 Posts
Discussion Starter · #10 ·
@ Bob... nee de mensen die ik tegenkwam keken opmerkelijk vrolijk... pas toen ik naar beneden wilde gaan (onder de gebouwen) werd het minder leuk en ben ik maar weer teruggekeerd... Maar ik ben eigenlijk enkel "buitenlanders" tegengekomen... vandaar dat ik mij erg thuis voelde als medebuitenlander ;)

@ Hedi en Mojito... inderdaad, het is vlakbij die Bibliotheek van Francois Mitterand. Het ligt aardig verscholen... Maar nu ik de stad beter leer kennen kom ik steeds meer hoogbouw clusters tegen. Gezien het feit dat het "sociaal integreren" hier nog niet erg lukt is mijn grootste vriend mijn camera en hebben we samen veel lol dus er komt nog veel meer aan... Dit weekend wil ik naar Boulogne gaan... waar ook van zulk soort spul maakt!
Zulke gebieden maken een stad wel interessant!

·
Rick Bakker
5,322 Posts
Babylons broertje staat er ook bij zo te zien:tongue2:

Vet gebied! Wist niet dat dit in parijs bestond!:eek2:
Een aardige skyline moet dit trouwens opleveren, hoewel ik op foto 2 zie dat het van een afstandje op een bierglas lijkt;)

Foto 1 is ook wel grappig, links zie je het 'beschaafde' en rijke parijs, rechts het zit uitschot..

·
Registered
373 Posts
Indrukwekkend, het is gewoon het Betondistrict van Parijs. Het zijn ook geen lullige torentjes. Jammer dat het er zo troosteloos uitziet maar dat heeft ook wel wat. Ik kan me voorstellen dat mensen zo een negatief beeld van hoogbouw krijgen. Waar ligt deze wijk ongeveer, oostelijk zeker.

·
2,781 Posts
Discussion Starter · #14 ·
@Hoogholland... ten zuidoosten, maar nog binnen de ring!
@ Cborg... Ik heb nog geen plek gevonden waar vandaan je de skyline kunt zien...
Ja, en de foto van het bierglas was omdat ik de foto per ongeluk gewist had... en dit was wel een aardige vervanging dacht ik zo ;)

·
Registered
1,361 Posts
Woei! Urban paradise:nuts:/onleefbare shit:no:. Dacht hetzelfde als Nemo01; zet
10 Westpoints bij elkaar, haal de gekleurde platen eraf en je hebt hetzelfde. Alleen...waar is de graffiti?!

dank voor de 'ohsom' foto's!

·
Banned
7,712 Posts
Ik ben hier vaak geweest (Rue L'École) en zo afstotelijk is het helemaal niet. Heel Parijs is volgebouwd en hier zijn de binnenplekken rustig, ideaal voor gezinnen, geen verkeer tussen woningen en scholen en speelplaatsen. Er is redelijk wat hoogteverschil, daarom valt het niet zo op als skyline.
Je bent niet ver St Michel en Luxembourg.

Je hebt de la chance gehad, Cees! Je woont maar 3 uur of zo van Avignon, mazzelaar.

·
Lord of the Lampposts
1,549 Posts
Facinerend. Je ziet deze buurt wel als je op de Eiffeltoren of Tour Montparnasse staat.

Het heeft wel iets moet ik zeggen, vervallen ziet het er ook niet echt uit behalve dan dat stukje met die oude metrolijn.

·
2,781 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Het ziet er ook allemaal erg schoon en redelijk goed onderhouden uit... Maar het is vooral de overweldigende betonmassa waar ik een beetje van schrok...

1 - 20 of 37 Posts