SkyscraperCity Forum banner

Paris, je t'aime

8508 Views 28 Replies 26 Participants Last post by  Shukie
Rond Nieuwjaar heb ik Parijs bezocht, hier een aantal foto’s.

Misschien dat het kijkplezier verhoogd wordt door tijdens het bekijken van de foto's deze typisch Parijse sfeervolle achtergrondmuziek op te zetten. Zomaar een tip. ;)

01.Rond de wijk Montmartre

02. Montmartre, Moulin Rouge

03. Zonsondergang vanaf Montmartre

04. O.a. het Centre Pompidou, het Panthéon en de Notre Dame

05. Het laatste glimpje van de zon…

06. Richting Panthéon

07. Sacré-Coeur

08. Sacré-Coeur

09. Sacré-Coeur

10. Veel van dit soort crêperies langs de straten in Parijs, erg leuk en lekker!

11. Sacré-Coeur

12. Notre Dame

13. Tour Eiffel

14. Sacré-Coeur

15. Highrises langs de Seine

16. Jammie…! :drool:

17. Tour Montparnasse + Dôme des Invalides

18. Avenue Kléber

19. Sacré-Coeur

20. Zonsondergang

21. Rokende schoosrstenen

22. Tour Eiffel

23. La Défense

24. Avenue des Champs-Élysées richting Place de la Concorde

25. Arc de Triomphe

26. Opéra Garnier, het grootste operagebouw ter wereld. Het was een beetje een miezerdag, dus we besloten hier naar binnen te gaan.

27. Niet wetend dat het er van binnen zo mooi uitzag, aanrader dus!

28. De zaal zelf

29. Place de la Concorde

30. Le Quartier Latin. Een erg leuk stukje Parijs met veel nauwe straatjes en eettentjes.

31. Quartier Latin

32. Quartier Latin, Panthéon

33. Le Marais. Een leuke wijk, net even iets anders dan de rest van Parijs.

34. Le Marais, de toegangspoort tot Place des Vosges, het hart van de wijk.

35. Le Marais, Place des Vosges.

36. Notre Dame

37. Crêperie, links is nog een klein stukje van de Notre Dame zichtbaar.

38. Saint-Germain-des-prés, een beetje een hippe wijk met vele cafés, meestal aan de dure kant.

39. Saint-Germain-des-prés, ook hier nauwe straatjes.

40. Saint-Germain-des-prés. Café Procope uit 1686 zegt het oudste koffiehuis ter wereld te zijn. Voltaire dronk hier naar verluid 40 kopjes koffie gemixt met chocolade per dag(!). Ook andere bekende Fransen, zoals Diderot en Robespierre waren er vaste klant.

41. Tour Eiffel

42. Zicht op île de la Cité.

43. Tour Eiffel

44. Arc de Triomphe du Carrousel

45. Jardin des Tuileries

46. Hier is de Grande Axe mooi te zien, de rechte lijn Louvre – Arc de Tiomphe du Carrousel – Place de la Concorde – Arc de Triomphe – La Grande Arche

47. Louvre

48. Gigantische menigte voor de Mona Lisa

49. La Grande Arche

50. La Défense

51. Afsluiter: de toren van goud

Bedankt voor het kijken! Een reactie wordt altijd zeer op prijs gesteld. :)
See less See more
51
1 - 20 of 29 Posts
Mooie sfeervolle serie. Zucht, als ik dit allemaal zie wil ik ook weer naar Parijs.
Ge-wel-dig! Ga er over twee maanden voor de tweede keer heen, kan zeker na het zien van deze prachtige foto's niet wachten! Vooral de foto's van de zonsondergang en de grijze daken van Parijs zijn geweldig.
Zo, veel gezien blijkbaar. Zijn de buitenwijken nog altijd zo gevaarlijk?
Krijgt die vrouw op 47 nu een klap in het gezicht van dat meisje? ^
Hemels, om je vingers bij af te likken, werkelijk waar. Ik had niet gedacht dat Parijs ook zonder het groen van de bomen en planten zo mooi zou zijn. Maar Parijs, mijn favoriete stad, is dus gewoon altijd mooi. En jij weet dat ook nog eens magnifiek vast te leggen. Dank, dank!
Wat een prachtige stad zeg. Je foto's zijn echt top.
En die muziektip was inderdaad goed, geniet je nog net even meer :)
Helaas doet het me ook denken aan muziek die is gezet onder oude filmpjes van bezettingen in Duitsland en Nederland.
Zo dat is een leuke serie. Vooral de sfeervolle straatfoto's zijn erg leuk.
Puike serie, genieten!

Favo's: #3 (zonsondergang Montmartre), 10 (close-up crêperie), 11 (jammer dat de 'beweging' van de persoon in het midden niet mooi is) en 30 (streetscene Quartier Latin). Toppers: #27 (Opéra binnen) en 33 (streetscene Le Marais, deze ga ik de volgende keer zelf ook maken!).
Na deze heerlijke foto's krijg ik alleen maar nog meer zin in het geboekte reisje naar Parijs dit jaar :)
Mooie foto's van een prachtige stad :) waar ik nog veel te weinig geweest ben. Binnenkort ga ik misschien weer.
Superserie. En idd heel erg leuk die muziek toevoeging. Je zit dan ook écht helemaal in de serie!

Ik hoop dat meer mensen ook een muziektip bij hun serie gaan voegen, om de sfeer te versterken. :)
Prachtige foto's.
1 van de mooiste series van Parijs die ik in tijden heb gezien.:cheers:
Dit is serieus indrukwekkend! :eek:kay: Ik denk wel dat je er echt geweest moet zijn om te weten hoe de sfeer er is en zo. Zo te zien is er wel wat te beleven. :)
Superserie; 51 x top! Ik krijg echt enorm veel zin om terug te gaan.
Mooi Demi! Ik was er vorig jaar in de herfst en het najaar is echt een super moment om Parijs te bezoeken. De dampende crêperies, rook uit de schoorstenen, het fijne licht (ondanks de korte dagen)... mooi. Het is allemaal net wat romantischer dan in de zomer.

Ik vind #47 ook heel erg geslaagd, de mensenmassa ónder het schilderij lijkt net zo verstrengeld te zijn als het doek zelf. Ook de slaande beweging van het meisje rechts klopt precies met wat we op het schilderij ook zien!
Superserie. En idd heel erg leuk die muziek toevoeging. Je zit dan ook écht helemaal in de serie!

Ik hoop dat meer mensen ook een muziektip bij hun serie gaan voegen, om de sfeer te versterken. :)
Helemaal mee eens! Het is zeker een extra dimensie voor een serie. Ik had eerst heb je niet zoveel zin om m'n eigen muziek uit te zetten maar het is een goeie keuze geweest. Vaker doen mensen, zo'n muziektip! Ik heb ook vaak dat bepaalde nummer me bij blijven als 'vakantienummer' van een bepaalde reis. Als je dat nummer later nog eens hoort denk je met weemoed terug naar de plek. :)
See less See more
Mooie fotoreeks. Favo's: 5, 27, 32 en 51. Slaat dat meisje haar moeder nou op foto 47? En is die man daarnaast ziek?

Inderdaad leuk met dat muziekje erbij. Dit doet me alleen wat meer denken aan Warsaw of Krakow dan aan Parijs. Zal wel met de film Pianist te maken hebben. :)
@ff: in die buitenwijken ben ik niet geweest, dit is allemaal nog gewoon centrum. ;)

@Niyyu: wat had je niet verwacht dan?

@Effes: Ja zelfs in de donkere dagen is Parijs top, alleen was het wel vrij fris met temperaturen van rond het vriespunt. Het was voor mij wel even een contrast, want de laatste keer dat ik in Parijs was, was tijdens de hittegolf van 2006 met een graadje of 35. ;)

Over de muziek: leuk dat iedereen het waardeert! Misschien dat sommigen het al herkend hadden, maar het is de muziek uit de Franstalige film "Amélie". De muziek is gecomponeerd door de Franse componist Yann Tiersen en verscheen, naast de film op een gelijknamige CD.
De muziek voegde voor mij enorm veel toe aan de film. De Parijse sfeer wordt hierdoor bijna voelbaar, zonder dat je er zelf bent. Inmiddels heb ik het album ook gekocht. En het mooie was, op de brug van Île Saint-Louis naar Île de la Cité was een straatmuziekant een aantal nummers van dit album spelen. Helemaal top! :)
See less See more
1 - 20 of 29 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.