SkyscraperCity Forum banner

Paris, La Defence: Part 2

2727 Views 23 Replies 21 Participants Last post by  grachtengordeldier
Deel 2, met meer individuele torens.

1 Tours Société Générale, geweldige futuristische dingen van 167 meter hoog:

2

3

4

5

6

7

8

9 Direct ernaast is voor dezelfde onderneming de Tour Granite van 180 meter in aanbouw:

10

11 Woontoren met rotating restaurant on top! ;) :

12 Coeur Defence, 161 meter hoog gebouw:

13

14 De splinter nieuwe 143 meter hoge Tour CBX:

15 En de 165 meter hoge, elegante Tour EDF:

16

17 Nu nog samen met Tour Total de hoogste van La Defence met 187 meter (CST hoogte...), Tour Gan:

18 Tour Total (Fina, Elf), dus ook 187 meter, schoon aan de haak:

19

20

21

22

23

:cheers:
1 - 20 of 24 Posts
Samen met serie 1 zijn het hele mooie foto's. Vooral foto 20 vind ik cool, het heeft een nogal vervreemdend effect. Tour CBX staat ook op een hele interssante en dichte plek. :eek:kay:
Leuk rondraaiende lantaarn op foto 11, erg apart;)

Trouwens, die defense dochter, is ook een mooi gebouw voor de Maastoren locatie:D

Btw, opnieuw zeer geslaagde foto's, de defense twins vind ik zelf ook erg mooi.
Daar heeft die buitenwijk toch maar mooi een aantal mooie en hoge gebouwen staan. Daar is menig Zuidas of Kop van Zuid jaloers op ;)
Ik blijf je foto's volgen! Wat een kantoren in Parijs!

Ik zeg het je wel nog een keer: Zeer mooie foto's!
Geweldig! Alleen voor La Defense zou ik al een dag naar Parijs rijden.
Favo's: #1 (mooi licht!), 15, 20 en natuurlijk 22.
#1 is echt geweldig, waar kan ik die bestellen? ;)

Die lantaarnpaal op #11 doet me een beetje denken aan de lantaarnpalen die vroeger bij de Brienenoordbrug stonden, herinnert iemand die nog? Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze er niet meer staan en heb er ook geen foto's van. Iemand anders?
Wat een foto's! En foto 1 is idd echt een toppertje, heb 'm ff als schermachtergrond ingesteld! ;)
nice collection Tim, a pleasure for my eyes
Ook een heel mooie serie.
Inderdaad heel apart licht in de eerste foto's.
Leuk om te zien dat er in Parijs al bomen in de bloei staan (foto 12). ;)

Tour CBX vind ik een echte aanwinst voor La Défense. Hij lijkt trouwens lager dan 143 meter. Heb je er nog wat foto's van?
@ HB010

"en natuurlijk 22."

Die heb ik ook speciaal voor jou genomen, ik stond daar en dacht, dit is een HB010 plaatje!

@ Erwin

Heb er geen betere foto's van, alleen nog een paar waar stukjes van de toren opstaan.
jaaaa!!!! My all time favorite twins!!! :cool: :eek:kay:

Mooie foto's wederom, goed te zien dat die nieuwbouwtorens eindelijk boven maaiveld zijn. en je hebt soms leuke hoekjes gevonden.
foto 1, 5 & 20 :eek:mg:
Strakke foto's! 1 en 22 zijn mijn favo's:applause:
Fijne platen, mede dankzij het mooie licht. Favo's: #1, 14, 15 en 20.
Foto 11. Je zou maar hoogtevrees hebben en in dat restaurant moeten eten. Wat een dun pilaartje staat dat restaurant op! Het lijkt net alsof hij met 1 tikje er af kukelt.

Verder zijn het leuke foto´s. Mooie tweelingtorens en toen ik zelf eens op dat plein stond vond ik die Elegante Tour EDF een mooi gebouw.
^^ Dat is een lantarenpaal, 't lijkt alleen net of de bovenkant een restaurant op de top van het gebouw is. Jammer eigenlijk dat het niet zo is... lijkt me een heel leuk idee.

Super top foto's, wat een mooie gebouwen ook zeg. De foto's inspireren om ook een keer naar Parijs te gaan, bedankt voor de mooie serie.

Favo's: Uhmmm.... kan beter aangeven welke geen favo is... ze zijn haast allemaal even mooi.
1 - 20 of 24 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.