SkyscraperCity banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
164 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Aangezien hier vast wel wat rasechte Amsterdammers komen, heb ik een vraagje. Waar kan ik voor een beetje redelijke prijs parkeren als ik naar Paradiso moet? Ik vind OV gebruiken niet erg, tenzij de tram/trein/bus/metro om 0:00 uur al stopt met rijden. Een stukje lopen vind ik ook niet erg, als het maar niet meer dan 20 minuten is ofzo. Alvast bedankt, en sorry als dit forum hier niet voor bedoeld is. :bash: Oja ik kom uit Leeuwarden, voordat iemand over nachttreinen begint ofzo. xD

·
Registered
10,814 Posts
wat vind je een redelijke prijs? ik zou gewoon lekker aan de overkant van de stadhouderskade gaan staan en een avondkaart kopen. Voor zo'n 20 e'tjes ben je er wel.

·
Registered
872 Posts
Neem een P+R, bij voorkeur eentje met een tramverbinding. Het snelst de stad in ben je volgens mij vanaf P+R stadionplein (olympisch stadion) direct aan de A10, waarbij je gewoon tram 16 of 24 naar museumplein neemt (5 minuutjes lopen naar paradiso). Het kost iets van 6 euro dacht ik (dagkaart, 24 uur per dag open, incl. vervoersticket van de tram), en altijd plek. Indien het wat later wordt: nachtbus 358 komt er ook langs. :)

·
Just another user
4,936 Posts
Toen ik in Leeuwarden ging stappen nam ik gewoon de eerste trein terug naar Amsterdam :)

Je kunt ook aan de stadhouderskade parkeren (kleine P terrein) maar als je vroeg komt gaat dit redelijk duur worden (5€ per uur?). In de avond is het daar soms heel erg druk, ik heb weleens een half uur gezocht naar een parkeerplaats.... (met de nieuwe tarieven is het wel rustiger overigens, maar ben al jaren niet meer met de auto geweest)

Ik zou het advies van Grumpey volgen! Met de nachtbus terug kost overigens wel extra, maar altijd beter dan de taxi.

·
Registered
279 Posts

·
Registered
2,152 Posts
Als ik in de buurt van het Leidseplein moet wezen parkeer ik altijd ergens in de straten tussen de Overtoom en de Nassaukade zoals bv. 1e, 2e of 3e Helmersstraat. Meestal is daar wel een plekje. Na middernacht sta je er gratis en ervoor kost het een paar euro per uur.

·
Registered
2,140 Posts
Als ik in de buurt van het Leidseplein moet wezen parkeer ik altijd ergens in de straten tussen de Overtoom en de Nassaukade zoals bv. 1e, 2e of 3e Helmersstraat. Meestal is daar wel een plekje. Na middernacht sta je er gratis en ervoor kost het een paar euro per uur.
Daarom kan ik hier voor de deur dus nooit een plekje vinden. :mad2:

Ietses verderop, aan de andere kant van de 1ste Constantijn, is het een euro goedkope trouwens. Zie kaart:
http://www.stadstoezicht.amsterdam....contents/pages/64170/kaartjeversie8-12-08.pdf

1 - 7 of 7 Posts