SkyscraperCity banner
1 - 20 of 27 Posts

·
Registered
5,949 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Na 9 dagen Bali, zijn we naar Perth gevlogen om onder andere vrienden op te zoeken daar. Totaal zijn we 12 dagen in de buurt van Perth geweest.

1.Onze eerste kennismaking met Perth was het ‘Kings Park’. Men zegt dat dit het grootste stadspark ter wereld is.

2. Vanuit Kings Park heb je vele mooie uitzichten over Perth. Deze plek heeft een goed uitzicht over de skyline van Perth.

3. Op onze tweede dag zijn we o.a. naar ‘Serpentine Park’ geweest. In deze omgeving vind je watervalletjes, kangoeroes en vele soorten vogels, waaronder bepaalde papagaaien soorten, die daar in het wild leven.

4.

De dagen erop zijn we in de buurt van Fremantle gebleven, waar vrienden van ons wonen.
De gebouwen in Fremantle zijn gebouwd in victoriaanse stijl.

5.

6.

7.

8. Voormalig kantoor van de tram- of spoormaatschappij, dat nu omgebouwd is tot appartementencomplex

9. De zijkant. Of is dit de voorkant? Hoe dan ook, ik vind het erg geslaagd en zou er zo in willen wonen.

10. Aan de andere kant van de straat, wederom een voormalig kantoor, dat tot appartementencomplex is omgebouwd. Met de meest voorkomende auto’s, namelijk de ‘Holden’. Dit is bij ons ‘Opel’.

11. Hier aan te zien, heeft er waarschijnlijk vroeger een tram gereden in Fremantle.

12. 1 van de vele Aussie Football clubs. Dit is een club die in de lagere divisies speelt.

13. Ze hebben wel een prachtige tribune. Echt Oldskool. Heerlijk!

14. Hier houden de mannen hun conditie op pijl.

15. Zo wonen de mensen in Frematle

16. Zo kun je er wonen. House for sale!

17. Omdat het erg warm kan worden, mag een zwembad natuurlijk niet ontbreken.

18. Huisjes voor de minder bedeelden. (Zijn er volgens mijn maar weinig)

19. Vesting van Fremantle.

Na twee dagen te hebben verbracht in Fremantle en de stranden van Fremantle. Zijn we 2 dagen naar Cottlesloe Beach in Perth geweest

20.

21. Zo mooi kan het einde van een winter zijn. Ha, ha…

22. Voordat je het strand op gaat, moeten natuurlijk alle spiertjes even opgepompt worden. Zie de jongeman links in het midden van de foto!

23.

24. Een onderdeel van de Life Guards. Namelijk de Boatcrew.

25. Duo Penotti.

26. Leuk optrekje aan de rand van het strand

27.

28. Tja…Wat is de bedoeling hiervan? Kan niet komen door het slechte weer!

29. De lekkerste Burgers van West Australie. Missymoos. Nog nooit zo een lekkere burger als daar gegeten!

30. Binnenkant van Missymoos. Een doek met alle wijken van Perth.

31. Alcohol koop je natuurlijk bij de drive thru!

32.

Na 2 dagen van strand werd het weer tijd voor een uitstapje. We zijn richting het noorden gereden. Op 280 km van Perth liggen de pinnacles.

33. Op weg naar de pinnacles. Eindeloos lijkende wegen en weidse uitzichten.

34. Aan de horizon zie je binnenlandse duinen met een grote zandvlakte.

35.

36. Ziet dit er ongeveer als op de maan uit?

37. Aangekomen bij de pinnacles dessert, waar het wemelde van de vliegen.

38. In de verte is nog net de zee zichtbaar.

39.

40.

41.

42. Uitzicht richting zee

43. Eén van de ontelbare stranden, waar je lekker kunt skinny dippen. Omdat je er toch niemand tegenkomt.

44.

Na een dagje natuur en een rustdag. Hebben we de metro gepakt naar het centrum (CBD) van Perth. Helaas was regende het bijna de gehele dag en was het ook nog eens erg fris. Hadden we ons er niet goed op ingesteld.

45. Vond deze winkelstraat op één of andere manier wel wat weg hebben van de Lijnbaan.

46. Een historisch lijkend gebouw.

47. Bank West Tower (215m) links en Central Park Tower (249) rechts

48. Wederom Bank West Tower links.

49. Het hoogste gebouw van Perth, de Central Park Tower.

50. Rechts de Central Park Tower en in het midden is City Square (244m) under construction

51. De populairste wagen van WA. De Holden

52. Een Holden en kantoorlui wachten voor het stoplicht

53. Fast Eddy’s

54. Geen idee hoe het gebouw heet, maar ik vind het wel te pruimen. Er zitten iig winkels en waren huizen in. Het bovenste glas gedeelte is kantoor.

55.

56. City Square under construction

57.

58. Gucci en Holden. De combi voor WA

59.

60. Sommige foto’s zijn kleiner, omdat deze met een kleine digitale camera gemaakt zijn. Zoals deze van de Perth skyline. Gezien vanachter een bekrast metroraam.

61. Viel me op, hoeveel metroreizigers aan het lezen zijn tijdens hun rit naar huis.

62. Op een zondag naar een overdekte markt in Fremantle geweest.

63.

64.

65.

66. Waarschijnlijk mogen honden niet naar binnen. Dan laat je ze toch gewoon buiten in de zon!

67. Op weg naar “huis” (Fremantle) door Perth gereden en nog wat foto’s gemaakt vanuit de rijdende auto.

68.

69.

70.

71.

72.

73. De op één na laatse dag zijn we naar Perth Zoo geweest. Hiervoor moesten we afslag Perth-West hebben.

74. Mooie appartementen in de omgeving van de Zoo.

75. Lawn bowls club met mooi complex op de achtergrond

76. Je ziet heel veel vrouwen overdag met hun babies en kinderen rondlopen op een door de weekse dag. Zo ook hier in de Zoo. Volgens mij brengt de man het geld binnen en zijn dit huisvrouwen. Ik vind de mensen in dit gedeelte van Australie, sowieso erg conservatief.

77. Een met uitsterven bedreigde dierensoort uit WA. We moesten opschieten, want hij komt alleen om 10.00 uur te voorschijn als hij zijn eten krijgt.

78.

79.

80. was erg druk voor deze orang utang met haar kleintje. Daarom maar foto gemaakt tussen de blaadjes door, wat een apart effect geeft.

81.

82.

83.

84.

85. De laatste avond nog een sunset pakken op het strand van Fremantle

86.

Perth Airport voor ons vertrek naar onze laatste 3 dagen Bali, voordat we terug naar Holland vliegen.

87.

88.

89. Good Bye OZ!

·
-
3,628 Posts
Mooie en sfeervolle fotoserie!

·
Gouda's Glorie
7,879 Posts
Wat een prachtige serie. Dit doet de discussie over de levenskwaliteit van Noord-Nederland vs. de Randstad verbleken. Australië heeft alles!

·
Moderator
16,916 Posts
Prachtige foto's :eek:kay:

Dat mooie trouwens gloednieuwe gebouw waar je de naam niet van weet heet One40William. :) City Square wordt eigendom van het bedrijf BHP Billiton. Nogmaals, geweldige foto's!

·
Registered
1,096 Posts
Mooie serie, superfoto's, erg herkenbaar, heb er in 2007 en 2008 een week of 8 opgeteld rondgehangen. :), uiteraard rijdend in een Holden!
De treinen zijn trouwens niet echt een metro, gewoon een voorstadsnetwerk met elke 15 minuten een trein overdag en 's avonds om het half uur, wel erg mooi opgeknapt laatste jaren, zeker vergeleken met '95 toen ik er was, in 2007 de openingsrit van de Southern Suburbs Railway mogen meemaken.

Wat vond je van Serpentine? Viel de waterval ook zo tegen bij je, vanwege de droogte?
Toevallig nog in Margareth River en omgeving geweest, dat is ook een aanrader, net als de zuidkust!
Wat de Zoo betreft, was je niet een afslag te ver, aangezien die aan de andere kant van de Swan ligt in mijn herinnering? Wij gingen er met de transperth ferry heen vanuit het cbd geloof ik..
Ohja, en Cottlesloe Beach is heerlijk!

·
Banned
3,985 Posts
66 en 83, leuk die hoogbouw en stranden enzo, maar die twee foto's zijn pure kwaliteit. Het is een mooie serie, maar die twee foto's zijn zwaar indrukwekkend, ik hoop dat de anderen dat ook zien! :)

·
Registered
5,949 Posts
Discussion Starter · #11 ·
@ Arrrgh
Australië heeft niet alles, want het heeft bijna geen historie. Dat zie je ook meteen terug in deze stad. Het mist een bepaalde sfeer, die wij wel hebben in Europa.

@ Niels
Okay, thanx for the info

@ Denniskuh1980 en Trabbuco
Perfecte plaats? Ik weet niet? Ik zou er denk ik toch niet willen wonen. Zoals jullie zien, is het er geweldig mooi. Freo (Fremantle) is best knus, ziet er leuk uit en 's avonds kun je fijn eten in de haven en Perth heeft mooie parken, mooi stranden, mooie huizen, maar toch leeft het niet echt. Perth heeft en paar leuke wijken, zoals bijv. Subiaco, waar ik het best langer zou kunnen uit houden, maar de wijken daarbuiten doen me niet veel. Allemaal dezelfde bungalows, lange straten en weinig mensen op straat. Ik zou gek worden van eenzaamheid. Je moet je voorstellen dat Perth van noord naar Zuid bijna 60 km en van west naar oost bijna 35 km groot is en dat in dat gebied maar 1,6 milj. mensen wonen!

@ Astenaar
Klopt idd, dat het meer treinen zijn dan metro's.
Serpentine viel idd tegen. Margareth River niet geweest. Dat bewaren voor ons volgende bezoek over 2 jaar. De schoonouders van mijn maat, hebben daar een huis.
We kwamen net van de Zoo toen ik foto 73 maakte. Nu herinner ik het me weer! We zijn er bij de afslag Perth West af gegaan om vervolgens langs de Swan River weer richting Freo te rijden. Een toeristische route o.a. langs Peppermint Grove.

@ Hoogbouw010
Perth is één van de meest afgelegen grote steden. Van die aziaten is me niet zo opgevallen. Want vergeleken met wat wij hier allemaal hebben rondlopen is het daar niet zo bijzonder.
Klopt idd van die vliegen. Het was toen al best erg. Had gisteren contact met mijn maat en hij zegt dat het als maar erger geworden is, nu het ook warmer wordt.

De rest ook nog bedankt voor de positieve reacties!

·
Registered
5,949 Posts
Discussion Starter · #12 ·
@ im_from_zw038
Bedankt. Vind ze zelf ook best mooi. Dit soort foto's zijn het leukst, maar omdat het een hoogbouwforum is, probeer ik voor zover mogelijk een combinatie te maken die in dit forum past.

·
Ad crumenam
5,979 Posts
Mijn eerste post hier en ik kom gelijk zo'n serie tegen! Wat een mooie serie van een prachtig land! Dit soort foto's en zeker wat im_from_zwo38 zegt, zijn zeker gewenst. Bedankt SASH SCF.

·
Banned
19 Posts
@ Arrrgh
Australië heeft niet alles, want het heeft bijna geen historie. Dat zie je ook meteen terug in deze stad. Het mist een bepaalde sfeer, die wij wel hebben in Europa.
Dit is natuurlijk zo, maar aan de andere kant mist Europa soms de "moderniteit" die je wel in landen als Australie ziet. Waar in Europa worden er nou wolkenkrabbers gebouwd? London en een paar in Frankfurt...

·
Registered
5,949 Posts
Discussion Starter · #17 ·
^^
Okay Brisbane, Sydney en natuurlijk Melbourne hebben geweldige skyscrapers en een dito skyline. De skyline van Perth is ook mooi, vooral door de ligging, maar opzich heeft het niet zoveel hoogbouw als bijvoorbeeld Rotterdam.
Rotterdam komt ook veel stedelijker over dan Perth. Buiten hun CBD stellen de Australische steden niet veel voor. Dit geldt trouwens ook voor veel steden in de USA en Canada.
Je kunt er inderdaad heerlijk wonen, maar zelfs in de vinex locatie waar ik woon is meer levendigheid en meer te doen, dan in de meest wijken van Perth.
Bovendien zijn de afstanden tot de bewoonde wereld hier stukken kleiner dan daar. Al moet ik zeggen dat door Free- en High Ways de lange afstanden in verhouding goed te overbruggen zijn. Je doet over 10 km daar net zo lang als over 3 km hier.

·
Registered
34,644 Posts
Zo dan, wat een prachtige serie over Perth en haar omgeving. Verrassend positief alhoewel ik Australië sowieso wel erg mooi vind. Dank voor het plaatsen SASH! :eek:kay:

G

·
Prachtige serie, lijkt me een fantastisch verblijf in zo'n mooie stad. Het zet de zaken ook weer eens in perspectief: onze eigen bewierookte topfiguren zoals Adriaan Geuze staan toch niet op zó'n eenzame hoogte. Dank Voor het plaatsen Sash!

1 - 20 of 27 Posts