SkyscraperCity banner
1 - 17 of 17 Posts

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Omdat ik er nog nooit was geweest en de twee hoofdtorens van Hoofddorp me erg nieuwsgierde of ze nou echt zo imponeerde in zijn omgeving. Ben ik deze week even wezen kijken in het altijd gezellige en immenze kantoor'park' van Hoofddorp.
Jammergenoeg ligt het centrum erg ver vanaf het station, zodat ik alleen in de omgeving ben gebleven van het station. De twee torens zien er zeer goed uit en trekken echt goed de aandacht vanuit de omgeving rondom het kantorenpark en de Haarlemmermeer. Het grote nadeel is dat er amper mensen op straat zijn, enkel de pauzerende werknemers en een aantal forenzen. Ik ben ook maar heel even het kantoor'park' ingeweest, maar na een paar honderd meter keerde ik al weer rechtsomkeerd doordat het er ontzettend saai was. De kantoren zien er wel kwalitatief aardig uit, maar te saai om te bezichtigen. (Vanuit de trein krijg je een betere indruk) Hiero mijn repo:

1. Loc 1700 serie + Zuidtoren

2. Thalys + Pharos

3.

4. Halte ZuidTangent

5.

6.

7. Pauzerend kantoorpersoneel

8. Hollandse contrasten

9. Dit plaatje wilde ik zo graag op de foto nemen, zo Hollands weiland met dijk tegenover de kantoren

10. Start HSL spoor Amsterdam - Rotterdam

11. Schapen hebben geen oog voor hoogbouw :lol:

12. Warm

13. Halte ZuidTangent + Martinair [Errotje linksonder]

14. Het was zo saai, dat het ik het hierbij laat aan kantoor indrukken :sleepy:

15. "Kunst"

16. Zinloze stoplichten

17. Rechts het Thomas Cook office + kruising viaduct ZuidTangent

18. Fietsenstalling + Zuidtoren

19. De Zuidtoren

20. Dankzij Schiphol hadden die kantoren er nooit gestaan

De torens zijn echt schitterend, maar zijn omgeving is *** saai. Reacties !? :)

Ik ben meer van plan in Haarlemmermeer, blijft nog ff geheim :D Wordt Vervolgt!

·
Frans Woerden
28,621 Posts
Winbuks, is een vouwfiets niet makkelijk voor je want die kan gratis met trein mee en zo ben je niet zo afhankelijk waar de bus komt om mooie foto`s te maken.Trouwens een leuke reportage.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Mooie reeks Winbuks... maar wat een oersaai gebied!

·
Fagus Sylvatica
6,037 Posts
@ Ace: juist niet als ik deze foto's zo zie! Waar heb je dat nu in de wereld? Een dijk met een wolkenkrabber en een paar schapen :D We hebben zelf misschien het idee dat het kneuterig is, maar zie het als hoogbouw naast een enorm park (groene hart) in de miljoenen stad Holland!

Mooie serie! En goed stukje architectuur en buitenruimte. Heb alleen het idee dat het er niet zo enorm leeft, maar kan me vergissen/.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #8 ·
The_runner, je brengt me op een idee. :) Ik denk eens om een OV-fiets te huren, kost je maar € 2,75. Vouwfiets heb ik niet...
In de zomer ben ik van plan rond Amsterdam te fietsen. Ik kom niet uit de buurt van A'dam, maar heb er wel familie wonen en eens mijn mountainebike mee te nemen.

Het zijn altijd van die lange afstanden die ik loop, daar heb je gelijk in.

·
Bas
14,412 Posts
Het zijn hele mooie foto`s, maar Hoofddorp zelf lijkt mij een depressief oord. Het ligt immers 4 meter onder de zeespiegel. Ik zou hier nog niet dood willen liggen. De gebouwen op zich zijn wel erg goed ontworpen, maar misstaan een beetje in zo`n polderdorp. Goed geillustreerd met die schapen op de voorgrond, Holland op zijn smalst.

De verstedelijking van het Groene Hart van de Randstad schrijdt voort.... :sleepy:

·
*_*
236 Posts
Heb vorige week nog even Schiphol bezocht en zag deze torens in de verte staan, had ze nog niet van dichtbij gezien :) Ondanks de wellicht saaie omgeving, zie ik ze daar toch liever wel dan niet, al is het maar voor de indruk vanuit Schiphol.

·
Registered
3,062 Posts
Op de eerste foto doet de Zuidtoren een beetje denken aan het Lipstickbuilding in NY.

Afijn, weer een plek die in nooit hoef te bezoeken.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Och, het is in ieder geval beter als - laat ik eens iets geks noemen - Lelystad waar voornamelijk jaren '70 meuk staat. Hier is in ieder geval nog moeite voor gedaan. Niet dat dat trouwens wil zeggen dat ik er ooit naar toe zou willen gaan.

Bedankt voor de foto's!

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Hoogbouw 010 werkt toch in Hoofddorp, misschien kan je wat meer vertellen wat er allemaal te 'beleven' valt? ;)

UPC'tje komt er morgen aan. Ja, het is vreemd dat de Zuidtoren er zo scheef op komt staan... terwijl het fietspad gewoon 'waterpas' loopt. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn camera nogal een bolling heeft in de lens.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ Welke gaat het worden? Ik zou voor die met de schapen gaan, Hollandser kan niet! :) Anders is #8 ook wel leuk, lekker apart vergeleken met andere UPC foto's.

1 - 17 of 17 Posts