Skyscraper City Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
1,337 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik hoop dat dit naar de richtlijnen van het subforum is.

Ik zocht al een tijdje om zelf mijn genomen foto's ergens kwijt te kunnen. Het zijn geen kunstwerkjes zoals bijvoorbeeld een Bulevardi of Benonie die brengen, maar desalniettemin heb ik nagenoeg altijd mijn camera (ook niets speciaals) bij en gebruik ik die naar behoren. Ik ga de eerste weken proberen de backlog hier kwijt te kunnen. Hopelijk zitten er dus soms ook mooie dingen tussen!

Juli 2013

Leuven.

Verviers.

Morgen meer! :v

·
Bike It!
22,249 Posts
Mooie serie, met toch heel wat behoorlijke foto's hoor! :) Doet me eraan denken dat ik echt nog eens naar Luik en Hasselt moet. Jammer dat het vanuit Eeklo nogal ver is voor een dagretourtje, zeker als je iet of wat van de stad wil bekijken.
Al wandelend foto's nemen lijkt een goed recept voor scheve foto's te zijn.
Die kan je met om het even welk (gratis) fotobewerkingsprogrammaatje eenvoudig rechttrekken hoor. Doe ik ook regelmatig, vooral bij foto's die ik 'verticaal' neem.

·
Registered
1,337 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Bedankt! Ja, ik ken het probleem, maar dan in de omgekeerde richting. Voor mij is Luik heel dichtbij, maar eens op en af naar Gent (of Brugge, Oostende) neemt al best veel tijd in. De dagen die ik vrij houd om eens op en af te gaan naar ergens eindigen dan ook nogal vaak in Brussel, het is een beetje macht der gewoonte geworden.

Augustus 2013

Brussel-Bruxelles

·
Registered
1,337 Posts
Discussion Starter · #10 ·
September 2013

Brussel - Bruxelles

Oktober 2013

Brussel - Bruxelles (Belgium-Wales)

Deze foto's zijn goede illustraties naar hoe slecht mijn camera met schemering omgaat :v

·
Registered
1,337 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Januari 2014

Brussel - Bruxelles

Februari 2014

Gent

Weinig foto's gemaakt die dag, het regende bijna continu.

·
Moderator
12,908 Posts
Deze foto's zijn goede illustraties naar hoe slecht mijn camera met schemering omgaat :v
Dat is een gemakkelijke uitvlucht. Je kan het ook beschouwen als een illustratie over hoe jij omgaat met de beperkingen van je materiaal. Je kan ook zoeken naar vaste objecten in de buurt (verkeersbord, bankje, vuilnisbak,...) en je toestel daarop laten rusten terwijl je een foto maakt. De bewegingsonscherpte als gevolg van het niet stilhouden van je camera heb je daarmee meestal wel mee opgelost. Wees creatief ;)

·
Registered
1,337 Posts
Discussion Starter · #16 ·
April 2014

Paris - Parijs

Veel smog in Parijs die dag.
Je kan ook zoeken naar vaste objecten in de buurt (verkeersbord, bankje, vuilnisbak,...) en je toestel daarop laten rusten terwijl je een foto maakt.
Dat is waar, maar die optie is er natuurlijk niet altijd, in een gevuld stadion heb je niet echt de optie om ergens een vast object te zoeken en met elke pas die je zet verandert je perspectief. Goed advies, maar niet altijd mogelijk! :eek:

·
Registered
1,337 Posts
Discussion Starter · #17 ·
April 2014

Paris - Parijs

(Schaalmodel van de Franse Nationale Bibliotheek in de Franse Nationale Bibliotheek - Biblioception!)

*pets*

Het was warm.

1 - 19 of 19 Posts