SkyscraperCity banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Moderator
16,917 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Beetje aparte serie maar wel speciaal. Denk dat veel van jullie er of nog nooit van gehoord hebben of nog nooit echt foto's van gezien hebben. Pikes Peak is een van de zogenaamde 'fourteeners' van Colorado. Fourteener betekent 14000 feet of hoger ~4100 meter ofzo denk ik. Er ligt altijd sneeuw op de top van Pikes Peak, het hele jaar door. Deze foto's zijn van half mei, lekker met de 4x4 Jeep naar boven crossen. Het was alleen erg koud, -25 denk ik. Soms werd ik zo misselijk van de koude handen dat ik ff in de auto moest gaan zitten. Verder kun je 2 dingen van de bewolking zeggen. Ziet er cool uit, lijkt net alsof je in een vliegtuig zit of wat een kutzooi, nu zie je niets. Enjoy.

1.

2. Monster

3.

4.

5. Ice Age :nuts:

6.

7. Nog een keer de Jeep

8.

9. De wolken

10.

11.

12. Hoezo blauwe lucht?

13. End of the road

14.

15. Weer eens wat groen

16.

17. Teken van beschaving

18. Over sneeuwschuivers gesproken :D

En dat was het :)

·
Moderator
16,917 Posts
Discussion Starter · #4 ·
^ Er zijn zeker nog wel hogere. Moet je maar ff googlen, weet het niet precies uit mijn hoofd. Het coole van Pikes Peak is dat je met de auto naar boven kan rijden :)

·
Registered
9,298 Posts
^ Er zijn zeker nog wel hogere. Moet je maar ff googlen, weet het niet precies uit mijn hoofd. Het coole van Pikes Peak is dat je met de auto naar boven kan rijden :)
Ik bedoel ook inderdaad de hoogste pas waar je met een auto overheen kunt. Ik ben een beetje in een luie bui vandaag, heb het nog niet zelf opgezocht.

·
Moderator
53,139 Posts
Yep, Mount Evans Scenic Byway, 4.310 meter hoog, de hoogste weg van Noord-Amerika. In de Alpen kan zoiets niet omdat je dan allang in de gletsjers zit. In de Alpen kom je amper over de 2.500 meter boven zeeniveau.

De Interstate 70 is de hoogste snelweg van de VS en ligt daar vlakbij. Die snelweg loopt op 3.401 meter hoogte (in Europa is de hoogste snelweg ongeveer ~ 1600 m).

·
Moderator
16,917 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Yay ik ben best vaak over die snelweg geweest. Die gaat van Denver naar Salt Lake City. Erg spectaculair

·
Registered
9,298 Posts
Thanks. Dan zal ik die wegen in ieder geval in mijn reisschema opnemen voor september volgend jaar.

·
Moderator
15,252 Posts

·
Registered
34,670 Posts
Tot deze fotoserie kende ik de Pikes Peak alleen van een speciale sprintrally voor rallyauto's die er eens per jaar wordt gehouden. Daar heb ik nooit beelden van gezien, alleen maar einduitslagen. ;)

Dank voor het plaatsen van deze mooie reportage. :eek:kay:

·
Moderator
16,917 Posts
Discussion Starter · #13 ·
^^ Klopt! Nu je het zegt, ik heb er filmbeelden van gezien in die eenzame opwarmhut die ik ook op de foto heb gezet :) Bedankt voor de leuke reacties

·
Moderator
16,917 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Tja je hebt sowieso een 4x4 nodig en dan het liefst met nog wat pk's onder de kap ook :)

·
Moderator
53,139 Posts
Ja, met zoveel kilo's heb je wel wat pk's nodig om dat ding de berg op te trekken. Ik lees op wikipedia dat de gemiddelde helling maar 7% is, dus dat valt nog reuze mee. Met mijn 65 pk heb ik wel eens een helling van 25% gereden (turbodiesel weliswaar, maargoed).

·
Moderator
16,917 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Maar die was niet grotendeels bedekt met sneeuw en ijs neem ik aan :) Ik denk ook wel dat je met wat minder pk's de berg op kan komen maar een 4x4 is eigenlijk wel een vereiste. Sowieso in die regio waar het ongelofelijk kan sneeuwen. Lachwekkend ook toen ik hoorde dat niemand bij mij in het dorp in Nederland naar school of naar het werk kon komen vanwege een paar centimeter sneeuw. Die 4x4's beuken zo door meer dan een meter heen, wel jammer dat ik geen sneeuwvrij kreeg maar goed, dat terzijde.

1 - 19 of 19 Posts