Klinkt als een slecht plan. Torens moeten ze lekker bij stations neerzetten.
Klinkt als een slecht plan. Torens moeten ze lekker bij stations neerzetten.
Als er voldoende torens staan, komt er vanzelf een station.Klinkt als een slecht plan. Torens moeten ze lekker bij stations neerzetten.
Ja dat klopt. Bovendien is dit het geografische midden van het Knooppunt Arnhem-Nijmegen. De KAN-toren dusEens met ericnijmegen. Als ik het goed begrijp komt dit aan de noordrand van de waalsprong van Nijmegen.
Eeuhm, ik weet niet of daar al wat gebouwen staan, maar rondom de provinciehuis staan al wat redelijk markante (hoge) gebouwen en in de toekomst nog meer echte hoogbouw als men met Avenue 2 begint.Als referentiegebouw is in de gebiedsvisie het Brabantse provinciehuis in Den Bosch opgenomen. Dit 101 meter hoge, opvallende gebouw ligt pal aan de snelweg A2."
BAM!...nieuwe grenspaalWaar men vroeger nog probeerde te voorkomen dat Arnhem en Nijmegen nog dichter tegen elkaar aan groeien dmv groenstroken, lijkt dit plan daar recht tegenin te gaan door een toren tussen beide steden te bouwen.
Ik ben nog steeds terughoudend in mijn oordeel. Ik wil eerst de concrete plannen zien. In Arnhem Nijmegen staan sowieso veel toren(tjes) solo te wezen: 52 degrees, erasmusgebouw, presikhaaf, ohra...wel hoogte-top-10 torens van dit stedelijkgebied.In zulke gevallen mag de Rijksbouwmeester wat mij betreft keihard ingrijpen. Dit voegt werkelijk niets toe aan wat dan ook. Versterk beide binnensteden maar gewoon, is nog zat ruimte voor!