SkyscraperCity banner
1 - 20 of 70 Posts

·
Banned
400 Posts
Plannen voor reusachtige hindoetempel in Nederland
De 'Maa Chandi Foundation', een nieuwe stichting die zich bekommert om hindoeïsme en hindoestaanse cultuur in Nederland, wil in Zuid-Holland 'de grootste mandir buiten India' neerzetten. Een mandir is een hindoetempel.

Uitvoering van het pretentieuze ontwerp zal 75 miljoen euro kosten. "Dat zullen we voornamelijk bekostigen uit de opbrengsten van mega events, waarvoor de Amsterdam-Arena waarschijnlijk als eerste het decor zal vormen", aldus een woordvoerder. “Voor de locatie zijn wij momenteel met diverse gemeentes in onderhandeling in de provincie Zuid-Holland en onze voorkeur gaat uit naar een plek tussen Rotterdam en Den Haag."

Originele cultuur
“De hindoestanen hebben een zeer grote behoefte aan een 'echte mandir', een plek waar ze de originele hindoestaanse cultuur en de ware religie weer tegen kunnen komen. In Nederland keren veel mensen de religie de rug toe, omdat de kennis ontbreekt over hun geloof en hun roots, waarmee in de loop der tijd de band is verbroken”, zegt de woordvoerder. “In Nederland bestaat relatief veel belangstelling voor de hindoestaanse cultuur, waartoe yoga, meditatie, klassieke dans, kennis, filosofie en traditionele oosterse wijsheid behoren. Daarnaast bestaat er ook een gigantische vraag naar spiritualiteit.”

bron www.zibb.nl

·
kejje nagaan!
5,050 Posts
Ja, dat vraag ik me ook af...de voorspelbare reacties beginnen er al te komen...

Vind het wel interessant. Amsterdam kreeg een Boeddhistische tempel (al moet men nog steeds een oplossing vinden voor de gelijmde keramische dakpannen, die loslaten), en in de Bijlmer een kerkgebouw voor allerlei kleurrijke en exotische kerken, Zoetermeer een Mormonentempel en nu wil men op 'een plek tussen Rotterdam en Den Haag' (Delft? Ikea en Makro zitten immers ook hier!) dus een Hindoetempel. Wordt er steeds kleurrijker op, zo.

Men zal niet voor niets voor Zuid Holland kiezen, als ik me niet vergis is het merendeel van de Hindoestanen in Nederland van Surinaamse afkomst en vooral woonachtig in de regio Den Haag, met Rotterdam en Amsterdam op afstand als tweede en derde.

·
Registered
718 Posts
En zo verdwijnt nederland beetje bij beetje zoals wij dat kenne...

Ik wil meer molens.. grachtenpanden....kerken en kroegen. Of beter gezegd ik wil nederland zoals nederland bedoeld is.. Plat met kroegen en molens en verdraagzame mensen. Alleen draven we inmiddels door in is zogenaamde verdraagzaamheid. door alles maar gewoon goed te vinden.. We zijn nederland aan het weg geven!
Vast een fan van Kolhoff!

284 Posts
Ziet er gigantisch groot uit.

Ik denk dat de reacties minder negatief zullen zijn als met moskeeen het geval is. Simpelweg omdat de religie hindoeisme veel minder weerstand en negativiteit oproept als de islam.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Waarom staat de grootste niet in London? Lijkt me toch wat meer Hindoestaanse inwoners hebben dan heel Nederland bij elkaar.

Bouw maar, heb er totaal geen problemen mee...

G

·
Marcellus Bastardus said:
Ziet er gigantisch groot uit.

Ik denk dat de reacties minder negatief zullen zijn als met moskeeen het geval is. Simpelweg omdat de religie hindoeisme veel minder weerstand en negativiteit oproept als de islam.
Denk ik ook. Het is een meer spirituele en niet-agressieve religie. Dat weerspiegelt zich vaak ook in degenen die dit geloof aanhangen. Met een hindoetempel heb ik geen enkele moeite, met een moskee des te meer.

·
Registered
282 Posts
ziet er goed uit, van mij mogen ze het bouwen! :) van de andere kant, ze zouden ook een aantal kerken om kunnen bouwen, worden toch steeds minder gebruikt :yes:

·
Registered
3,236 Posts
Jan said:
Prachtig idee. Zet maar neer ergens bij de Mevlana moskee, gezellig bijmekaar. :)
Ja in Jakarta staat de kathedraal ook naast een mega moskee, ging vroeger altijd goed.

Van mij mag het gebouwd worden langs de snelweg.

·
Registered
3,157 Posts
Schitterend gebouw. Laat maar in Rotterdam komen. Biedt wat tegenwicht aan de achterlijke agressieve semitische geloven. Hindoeisme is populairder omdat het niet lijnrecht tegenover de wetenschap staat zoals de Islam, Christendom en Joden. Het is vreedzaam en kennis, wetenschap en zelf nadenken staan daar hoger in het vaandel dan die drie andere geloven waar je blind in iets moet geloven zonder dat je daar vragen over mag stellen of het klopt.

Laat ze dit maar naast de Kuip zetten en breek dat gevaarlijke terroristen instituut daar af.

·
Registered
3,157 Posts
Jan said:
Prachtig idee. Zet maar neer ergens bij de Mevlana moskee, gezellig bijmekaar. :)
Marrokaanse jongeren zaten structureel in Den Haag de Hindoes de terroriseren en bekladde ook nog eens de hindoe-tempel. Daar hoor je nooit iemand over.

Maar goed, Mevlana is een Turkse Moskee en Turken zijn wat beter opgevoed dan Marokkanen. Dus zal dat wel rustig verlopen.

·
Registered
519 Posts
@ Carf:

Volgens Guiness book of records staat de grootste ook in Londen:

The book reveals, "Biggest Hindu Temple Outside India: The Shri Swaminarayan Temple in Neasden, London, UK, is the largest Hindu temple outside India. It was built by His Holiness Pramukh Swami Maharaj, a 79-year-old Indian sadhu (holy man), and is made of 2,828 tonnes of Bulgarian limestone and 2,000 tonnes of Italian marble, which was first shipped to India to be carved by a team of 1,526 sculptors. The temple cost £12 million to build."

Of die in Pijnacker (of zo) inderdaad groter (en mooier) wordt moet maar worden afgewacht. :)

1 - 20 of 70 Posts