SkyscraperCity banner

Plein of Grote Markt

1 - 20 of 58 Posts

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Helaas is het seizoen net voorbij, maar dat mag de pret niet drukken. De meeste forummers hier pakken vast wel eens een terrasje in de zomer. Nu heb je in Den Haag meerdere pleinen met terrassen, alleen draait het toch vaak op één vraag uit:
Aha, je bent meer een Plein dan een Grote Markt persoon?

Ben jij een Plein of een Grote Markt persoon? :cheers:

·
Bas
14,376 Posts
Voor mij het Plein: Gezellig, altijd veel te doen, bekende gezichten, hier wordt besproken wat in Nederland politiek gezien van belang is.
Grote Markt is een beetje kaal, onoverzichtelijk en minder kleurrijk.

·
Registered
1,881 Posts
Ik was vaker op de grote markt te vinden dan op het plein.

·
Registered
2,012 Posts
^^ Kaal en minder kleurrijk? Dat zie ik niet helemaal.

Sorry: Kijkduin... :cool:

JA, de binnenstad is gezelliger maar zo ver fietsen soms! :drunk:

·
Bas
14,376 Posts
Eigenlijk kunnen wij voor een eindoordeel een forumbijeenkomst op een zaterdag-namiddag organiseren. Beide pleinen bezoeken in zo`n twee uur. Heb ook wel weer izn in een dagje Oh Oh Den Haag.

@ Beholder: Op beide pleinen heb ik foto`s gemaakt. Kleurrijk, daarmee bedoel ik hoeveel verschillende kleuren je door de lens krijgt, of het grijs en saai is of bont en het alle kleuren van de regenboog vertegenwoordigt. Verder was het op het Plein veel drukker dan even tevoren op De Grote Markt >>> Daar vond ik teveel fietsen wildgeparkeerd en op de hoek heb je dan ook nog eens een lelijk gebouw, wat overigens binnenkort van aanzien gaat veranderen.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat beide pleinen erg mooi zijn. Daar kunnen maar weinig steden tegenop in ons land.

·
Registered
2,012 Posts
^^ Sowieso!

^^ ^^ Leuk idee, maar dat had net afgelopen weekend nog mooi geweest!

Heb ik die foto's gemist? (jammer!) Een renovatie schiet me zo snel niet te binnen, maar over de fietsen heb je wel gelijk.

PS: gefeliciteerd met je 6.000ste!

·
Registered
1,694 Posts
voor mij is het als ik uit deze twee moed kiese toch wel het plein
de grote markt heb ik eigenlijk maar 1 keer wat gedronken en dan zit je maar tussen de mensen die langs lopen om de tram nog te halen of naar bartsmit gaan
plein is wel een stuk gezelliger maar ga toch het liefst na scheveningen

·
Hoogvlieger
1,771 Posts
Het bier smaakt overal even goed, dus dat maakt alvast geen verschil. Voordeel van het Plein is dat je het niet elke keer zelf hoeft te gaan halen, wat op de Grote Markt wel moet. De kans dat je bekende politici tegenkomst is op het Plein door de week bijna 100% en de kans dat je Frits tegenkomt is 110%. Bitterballen vreten met Femke, ruim baan maken voor Piet Hein op zijn Rijwiel, napraten met JP over de Ministerraad, grote kans dat je dat daar allemaal in één terras-sessie lukt. Het publiek op het Plein is wel beduidend anders dan dat op de Grote Markt. Veel politici dus en alles wat daar omheen zwermt. Fractiemedewerkers (ex-studenten geschiedenis die nog wat onwennig in hun pak als een hondje achter hun kamerlid aanlopen), rijksambtenaren en journalisten. En Ramses en Tweety, die zich opofferen door als vertegenwoordigers van het plebs wat tegenwicht te bieden. :cheers:

De Grote Markt trekt wat meer de doorsnee-Hagenaar en is daarom wel bijna per definitie kleurrijker dan de grijzepakkenmassa op het Plein.

Edit: Goed idee die HHF-borrel. En zoals we hier in Den Haag altijd zeggen: geen woorden maar daden! Dus: zaterdagmiddag 16 oktober vanaf 15:00 uur op het Plein?

·
Registered
290 Posts
Voor mij is de keuze sowieso de grote markt.

Ik vind het veel leuker om met men vrienden een biertje te drinken en vervolgens een bandje te kijken in 1 van de 5 cafe's/barren... Op het Plein kan dat niet. Ik ben zelf nog 19 dus ook mijn leeftijd zegt de grote markt, want daar komen meer jongeren/jong-volwassene dan op het plein.
De sfeer op het Plein vind ik wel vaak wel goed omdat het een stuk opener en groter is dan de grote markt. Maar aan de andere kant is een knusse gezellige sfeer ook fijn! :cheers:

·
Registered
34,646 Posts
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat beide pleinen erg mooi zijn. Daar kunnen maar weinig steden tegenop in ons land.
Mee eens, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Het Plein. ;)

·
Registered Abuser
6,135 Posts
Kom meer op de Grote Markt maar ook het Plein kan heel aangenaam zijn. Ook op het Buitenhof mag ik graag zitten.

·
Gay love is love too
13,427 Posts
Buitenhof!

One Havana Mama, please. Low on the Havana, heavy on the Mama. :cool:

Daarnaast Plein.

Grote Markt vind ik een gruwel, daar word ik altijd afgezet. Geef je ze een twintigje: "Je gaf me toch een tientje." Uh, nee dus. Stomme k*thoer.

·
Bart van de Velde
1,364 Posts
Grote Markt wordt ik op mooie zomerse dagen spontaan claustrofobisch van! Geef mij maar het Plein. De openbare ruimte, de gebouwen vind ik daar veel mooier.

·
Voorbijganger
2,079 Posts
@ Tweety: ik daal toevallig op die datum af naar het verre zuidwesten, maar dan ga ik naar Circus Renz met de werkgevert van mijn vrouw, ik ben bang dat het niet ga halen...

Enne, doe mij het Plein maar.

·
Voorbijganger
2,079 Posts
dubbel

1 - 20 of 58 Posts