Mam zamiar kupić sobie w najbliższej przyszłości aparat cyfrowy. A jako że jestem totalnym amatorem to i budżet mam raczej nie wielki. Szukam jakiegoś dobrego aparatu, który ma dobrej jakości zdjęcia oraz przyzwoity zoom. Co polecicie?
Jesli totalny amator, to wszystko z logiem Canona, Nikona, Olympusa, Fuji, Minolty bedzie dobre... Te firmy nie maja w zwyczaju robic knotów.
Włącz sobie allegro, filtrowanie na cene i popatrz co jest do wyboru.
Na www.dpreview.com, www.steves-digicams.com znajdziesz dokładne specyfikacje wiekszosci aparatów.
jezeli dla amatora to sony P-100 jest jak najbardziej na miejscu, ma wszystkie dostepne bajery i zapisuje świetne barwy ( czerwony to czerwony, a fioletowy to fioletowy - jako uzytkownika sony P-93 drażni mnie przedziwna gama kolorów zapisanych np. na olympusie C-765, nie wiadomo czy to czerwony czy fioletowy, widac przewage sony). Ale potem bedzie cie wkur..ać zaledwie 3-krotny zoom optyczny sonego. Jezeli kupujesz na lata, to lepiej z wiekszym zoomem optycznym x6, x8, x10.
Musisz pamietac ze oprocz aparatu nalezy sie wykosztowac na ladowarke+akumulatorki+futeral (40 zl ) no i karte pamieci
Panuje powszechna opinia ze dla amatorow i ludzi troszeczke bardziej zawansowanych najlepsze aparaty to Nikon (np: 3200) , Sony i chyba przede wszystkim Canony (seria A). Minolty z serii Z rowniez sa godne polecenia.
nie ma co upierac sie na sprzet dla amatora, wez cos bardziej wyrafinowanego, bedzie okazja czegos sie nauczyc, a aparat odplaci Ci to potem dobrymi zdjeciami... no ja dla odmiany wlasnie polecam olympusa serii C, chocby dla tego zoomu, to jest potęga
Ja mam Z-1 i nie wyobrażam już sobie nie miec tego 10x zoomu optycznego.
Jak biore w ręce jakiś 3x zoom to zblizenie wydaje mi się śmiesznie małe.
Niestety ceną jest to że nie da się go schować w kieszeń.
Mimo to kocham ten aparat i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń.
Acha i nie kupować Z-3 ! Jest ułomny. Jest dosc awaryjny i wiesza sie soft.