SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts
34,880 Posts
Discussion Starter · #1 ·
van ww.nos.nl

Nationaal Pop Museum krijgt gestalte
De plannen om een Nationaal Pop Museum te beginnen in Den Haag krijgen steeds meer vorm. De initiatiefnemers richten woensdag een stichting op.

Cabaretier en radiomaker Sjaak Bral en Erik de Zwart, directeur Talpa Radio, worden benoemd als bestuursleden. Den Haag is gekozen als locatie, omdat de initiatiefnemers deze stad zien als de bakermat van de Nederlandse popmuziek.

In het museum moet de Nederlandse jazz- en popgeschiedenis van de jaren '50 tot nu in de schijnwerpers staan. Op 6000 m2 komen onder meer een gitaarwinkel, een bioscoop, een bibliotheek en een podium.

Lijkt me goed nieuws voor Den Haag!

·
Voorstander
132 Posts
Zeker! Ik woon in Den Haag en het lijkt me erg leuk als er een Nederlands Popmuseum komt in deze stad. Maar hadden ze niet "een paar" medestanders nodig?

·
higher
494 Posts
Erg mooi, Nederland heeft geweldige internationale (engelstalige en nederlandstalige) muziek voortgebracht door de jaren heen.

·
Banned
7,712 Posts
DH de bakermat dat klopt!
Maar Anouk? Mijn God, wat is dat talentloos menstruatiegeruis.

·
Banned
7,712 Posts
zegt onze eigen haagse marishka veres je iets? kijk Venus is een wereldnummer uit den haag

kijk dàt sloeg in als een bom. ze hebben wel smaak daar in de vs
anouk: nada
shocking blue > wereldhit

·
Banned
7,712 Posts
en deze limburgse telefonistes konden er ook wat van, dikke hit in het o-zo kritische engeland

1 - 11 of 11 Posts