Skyscraper City Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Half mei ben ik enkele dagen naar Praag geweest voor een SPSS-gebruikersconferentie.
Zondag 13 mei heen, woensdag 16 mei weer terug. Maandag en dinsdag waren overdag lezingen, presentaties e.d.
Na afloop (zo rond 17.00 uur) was er gelegenheid de stad in te gaan met op maandagavond - helaas ;) - een feest in paleis Zofin.

Hier is een aantal foto’s gemaakt op maandag 14 mei. Tijd om de burcht te bezoeken (of de Petrintoren) was er niet, daarom wat meer street scenes met Praagse schoonheid. ;)

Enjoy! :)

1. Toen ik het hotel uitliep zag ik deze wolk in de verte. Helaas was deze bui al voorbij, maar het beloofde veel goeds. Meer dan een onweersbuitje rond 22.30 is echter niet gevolgd. :(

2. Nog meer buienwolken.

3. Ons hotel (het Hilton) lag in een “modern” deel van de stad met wat lage kantoorgebouwen.

4. Nogmaals het Allianz-gebouw.

5. Reclame voor Vodafone.

6. Praagse schone.

7. Meet the locals!

8.

9. Contrast.

10. Straatbeeld.

11. McDonald’s onder een brug, de weg erover heet Wilsonova.

12. Straatbeeld (Na Porici).

13.

14. Zijstraatje van de Na Porici. Weinig toeristen in dit deel van de stad.

15. Straatbeeld.

16.

17. Bouwwerkzaamheden langs de Na Porici.

18.

19. Hardwerkende Tsjechen.

20. Straatbeeld.

21. Silhouet van de Tynkerk.

22. Nauwe straat (Celetna) in de richting van het Oude Stadsplein.

23. Een van de vele stadspoorten …

24. … die volop gefotografeerd werd.

25. Zijstraatje van de Celetna. In dit deel van Praag waren duidelijk meer toeristen.

26. Nog meer Praagse schonen. Zelfs de reclame lacht hen toe…

27. En nog eentje.

28. Toren aan het Oude Stadsplein.

29. En een closeup.

30. Drukte op het Oude Stadsplein.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Gezellige serie. Je ziet inderdaad wel flink verschil tussen het toeristische en het niet-zo-toeristische gedeelte. Je bent trouwens goed overweg gegaan met het overwegend bewolkte weer door niet veel lucht op de foto's te zetten. Favo's: # 10, 11 en 14.

·
Urbanist
3,289 Posts
SPSS is echt een ongebruiksvriendelijk programma!

·
Urbanist
3,289 Posts
Overigens hele mooie fotos van een hele mooie stad met hele mooie mensen. Favo 23 en 26

·
Registered
1,214 Posts
Wow erg mooie foto's. Je hebt het Praagse sfeertje goed vast weten te leggen. Ik dacht altijd dat Praag niet zo Oost-Europees oogde als Bratislava en Boedapest, maar het tegendeel blijkt waar op sommige foto's. Jammer dat de foto's soms wat korrelig zijn, maar qua compositie zijn ze echt schitterend :D. Praag staat hoog op m'n verlanglijstje, het moet er nu echt maar eens van gaan komen! :lol:

·
Registered
969 Posts
Ooh bedankt voor deze serie!!! Mooie foto's ondanks het grouwe weer. Van de zomer ga ik ook naar Praag, ik ben erg benieuwd. Maar deze foto's zorgen dat ik er al des te meer zin in krijg :cheers: . Nog tips waar ik echt heen moet buiten de wel bekende toeristische spots?

·
Registered
194 Posts
Er wordt altijd gezegd dat er in Tsjechië veel mooie vrouwen rondlopen, en aan sommige van jouw foto's te zien is dat niet gelogen. :)

·
Registered
1,104 Posts
Ooh bedankt voor deze serie!!! Mooie foto's ondanks het grouwe weer. Van de zomer ga ik ook naar Praag, ik ben erg benieuwd. Maar deze foto's zorgen dat ik er al des te meer zin in krijg :cheers: . Nog tips waar ik echt heen moet buiten de wel bekende toeristische spots?

Ik was er 10 tm 13 mei, maar je moet echt even naar Club Lavka, dus niet die grote discotheek ernaast, maar het veel stijlvollere Lavka! :) Geniale tent.

·
Registered
370 Posts
@ www.Rotterdam.nl
Je moet naar de buitenwijk gaan waar ook het oorlogsmuseum zit, tis echt een oude wijk en dan zie je goed dat het echt nog wel oost-europa is. Tevens heb je daar terrasjes waar je 35 eurocent (omgerekend) voor een halve liter bier betaald :cheers:

leuke serie!! leuk om Praag weer eens terug te zien. :)
Toen ik in Praag was, was het echt heerlijk weer. Heerlijke terassen aan de Donau (die zijn overigens wel een stuk duurder).

·
Bike It!
22,249 Posts
Eindelijk eens de niet zo klassieke Praagse foto's.

Het centrum is wat mij betreft veel te toeristisch, een echte museumstad.
Maar jij hebt noodgedwongen ook het andere Praag vastgelegd, met lekker veel straatscènes en een hoop stedelijke chaos.
Toen ik er 15 jaar terug was logeerde ik bij een Joodse weduwe in een toeristen-arme buurt. Dat scheelde een fikse slok in het budget, ook voor spijs en drank, dat op een luttele kilometer van het centrum spotgoedkoop was.

Ik houd wel van die ouwe trammetjes zoals op #7, maar het type op #2 ziet er niet uit. De nieuwste generatie zoals op plaatje 10 mag er wezen.

Bedankt.

·
Stadjer (European)
2,323 Posts
Op nummer 10. kun je zien dat ze eindelijk hun tramvoorraad aan het vernieuwen zijn. Werd tijd.

Op #26. is het grappig om die twee gasten te zien staren naar de 2 blondines :lol:.

Altijd leuk om foto's van Praag te zien. De stad waar ik -na Groningen en Amsterdam- het vaakst in m'n leven vertoeft heb.

·
Registered
969 Posts
Ik bekijk de serie al voor de 2e keer. Hij blijft mooi. Lekker afwisselend. Alle mooie elementen van een stad vastgelegd: stedelijkheid, mooie gebouwen, historie en mooie vrouwen!

@AStro en Mystro Goblin, bedankt voor de tips. Ik weet niet of we er aan toe komen, we zitten niet in Praag zelf, maar als het ff kan... Ik wil zeker naar die tent en de buitenwijken. Maarja, eigenlijk wil ik gewoon die hele stad ontleden en alle hoeken en gaten bezichtigen die er te vinden zijn :cheers:.

1 - 18 of 18 Posts