SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
6,075 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
1.De Praagse burcht gezien vanaf de oude stad.

2.Een deel van het Karmelietenklooster.

3. Zicht over het Hradcanske-plein naar de oude burcht.

4.De achterzijde van het Hradcanske-plein.

5.De hoofdingang van de burcht.

6.De paleistuinen

7.Buitenzijde van de burcht.

8. Zij ingang van de burcht.

9. Het gouden straatje. (Hier heeft onderandere Frans Kafka gewoond)

10. Nogmaals het gouden straatje.

11.

12.

13.St. Jorisbasiliek.

14.

15. De St. Vitus kathedraal

16.

17.

18.

19. De wisseling van de wacht.

Bonusfoto's zijn de uitzicht vanuit de grote toren van de St. Vitus kathedraal.
20.

21. De Karluv Most. (Karelsbrug)

22.

23. De Praagse hoogbouw.

24.De burcht bij nacht.

25.

Dit was de eerste serie die ik gemaakt heb tijdens mijn tripje naar Praag. De rest komt na het weekend als ik weer wat meer tijd heb.

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Hele mooie foto's Henk! heb je het een beetje naar je zin gehad?

·
Registered
7,621 Posts
Goede serie. Ik wist niet dat je ook in die toren van de kathedraal kon. Twee jaar terug had ik een congres in het grote gebouw op foto 23.

·
Registered
4,206 Posts
Praag is echt een prachtige stad. Als klein jongetje dacht ik dat Praag een sombere grauwe stad was. Maar naarmate ik volwassener werd zag ik hoe mooi deze stad echt was. Maar de enige manier om te weten hoe mooi deze stad is is door deze stad te bezoeken. Met school. Was echt leuk. Ik heb ook nog winterplaatjes, ik ga ze wel ergens in de zomer een keertje plaatsen.
Btw, schittterende foto's, ze roepen goede herineringen bij me op.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Fraaie pics. Praag is een prachtige stad, hoewel iets (?) te toeristisch naar mijn zin.

Je pics lijken trouwens een beetje een hoge JPEG-compressie te hebben, ze zijn wat korrelig.

·
Registered
7,621 Posts
^Mee eens, Praag is echt heel toeristisch. Van de Karelsbrug tot het oude stadsplein zitten alleen maar van die foute souvenir winkeltjes. Ik ben in 1986 ook in Praag geweest, het was toen echt een andere wereld.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Gebruik NeatImage. Zie hier. Werkt prima om ruis te verminderen.

Nog beter is geen ruis krijgen. Sla je foto's, zowel in je camera als op je computer, met minder JPEG-compressie op. Voor je camera moet je in de handleiding daarvan kijken hoe dat moet. Voor je computer: meestal kun je bij het opslaan (bij "Save as" / "Opslaan als") kiezen voor opties, waarbij je op de een of andere manier kunt aangeven hoeveel compressie je wilt hebben. Hoe minder compressie, hoe beter, maar natuurlijk ook hoe groter.

1 - 16 of 16 Posts