Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 26 Posts

·
Registered
1,134 Posts
Discussion Starter · #1 ·

Seri Wawasan Bridge in Maleisië

Ik vind het echt een gedrocht... Echt te veel in 1 ontwerp..
To much, zwaar over the top..

·
tunelion
3,116 Posts
ik heb m zelf in het echt gezien en kan zeggen dat dit echt wel ene mooie brug is hoor. een gedrocht is het zeker niet en over the top ook niet, daar zijn veel betere voorbeelden van. het was alleen mooier geweest als ie nog groter was geweest a la formaat erasmusbrug, want hij is een stuk kleiner dan dat.

·
-
3,631 Posts
Het is moeilijk en vooral ook naïef om te oordelen vanaf een plaatje. Maar ondanks dat deze brug net wat te overdreven lijkt straalt hij op de foto nog wel een soort klasse en elegantie uit. Daarmee lijkt het me veilig om te zeggen dat het wel een geslaagde brug is.

·
BKer
696 Posts
Deze is toch geinspireerd op de Erasmusbrug? Of was dat een andere?

Vind 'em wel leuk, maar als het niet zo groot is, is dat wel een minpunt.

·
Registered
1,134 Posts
Discussion Starter · #7 ·
ik heb ook meerdere foto's even gegoogled voordat ik mij mening gaf.
Maar ik vond m dus niets, het is te druk, te veel versch belijningen in 1 ontwerp.
En idd 1 van de zoveel bruggen die afgeleid zijn van de Erasmusbrug..

·
Registered
5,020 Posts
Zeer mooi. Hoe hoog en lang is deze brug eigenlijk?. Onbegrijpelijk dat ze de Papendorpsebrug in Utrecht nog steeds niet in het licht gezet is. Hier zie je hoe mooi effect dat heeft.

·
Registered
5,020 Posts
ik heb ook meerdere foto's even gegoogled voordat ik mij mening gaf.
Maar ik vond m dus niets, het is te druk, te veel versch belijningen in 1 ontwerp.
En idd 1 van de zoveel bruggen die afgeleid zijn van de Erasmusbrug..
Moeten nu niet gaan denken dat elke brug die van Berkel maakt nagemaakt wordt.;)

·
Premium Member
13,626 Posts
Bij dit soort potsierlijke ontwerpen vraag ik me altijd af: wanneer krijgen we de architect te zien die gewoon weer eens een brug zonder franje durft te ontwerpen, zoals de Pont Rouge in Luxemburg:

...of de Willemstadbrug in Curaçao:

?

Spreek mij persoonlijk veel meer aan - Calatrava is wmb een beetje passé aan het worden...

·
Registered
411 Posts
Ik vind deze echt te ver gezocht. Het concept kennen we al. En om het zo ver door te voeren om een nieuw ontwerp te krijgen... nee, dank je.

·
Bas
14,525 Posts
Erasmusbrug heeft wèl een zusje, hoor.

Ik vind `m ook wel mooi, maar of dit nu zo`n veilige constructie is, valt te betwijfelen. Ik denk, dat de pyloon en de tuien alleen voor de sier zijn, die brug is zó klein, dat `ie zichzelf misschien wel kan steunen. Daarmee houdt elke vergelijking met de Erasmusbrug op.

Trouwens, een kopie van de Erasmusbrug staat al jaren in het oostelijke havengebied van Gdànsk, Polen. Ik schrok ervan toen ik daar eens langs reed.
En in Hamburg heb je (nog) de Kohlbrändtbrücke, die heeft zijn evenknie ook ergens in Brazilië staan. De wereld staat vol met namaaksels en kopieën.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Ugh, nee. Die brug is wel errug over the top... Een beetje kijken naar de slogan "Less is more" kan geen kwaad... ;)

·
Rick Bakker
5,322 Posts
...of de Willemstadbrug in Curaçao
[mierenneukmodus]Willemstadbrug? Koningin Julianabrug![/mierenneukmodus] ;)

Mooi ding inderdaad, in de tijd dat ie gebouwd werd, begin jaren 70, een van de hoogste havenbruggen van de wereld (doorvaarthoogte 55 meter)

Dat calatravading in maleisie is ook niet echt mijn ding, ben het ook met Nathanaelll eens, te druk qua belijning.

1 - 20 of 26 Posts