Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 189 Posts

·
Registered
4,674 Posts
Jo també he tingut ocasió d´observar que certes persones continuen travessant el passeig de Ronda per on no es pot malgrat la nova mitjana. També no entenc perquè planten arbres a la mitjana en el darrer tram i a la resta no quan també hi caben.
No m´agrada tampoc que hagin conservat aquelles rotondes mig partides tan complicades pel trànsit i crec que haurien hagut d´enretirar les planxes de ferro més pròpies d´autovies i autopistes que indiquen el camí a seguir per anar a ciutats veïnes.

·
Registered
4,674 Posts
Jo el que hauria fet és treure totes les semirotondes del passeig de Ronda. Són un embolic quan el trànsit és dens. Van molt bé per girar a la dreta però només denoten preponderància del vehicle privat a la ciutat al qual li faciliten tots els moviments.

·
Registered
4,674 Posts
Més bars vol dir més terrasses? Vol dir això que la reforma només servìrà per a que el vianant perdi espai mentre que l´ajuntament intenti augmentar beneficis?

·
Registered
4,674 Posts
Recta final de la construcció del nou eix viari que connectarà el centre de la ciutat amb la Bordeta i els Magraners

• Les obres contemplen la prolongació del vial de Victoriano Muñoz Oms fins a la variant sud passant pels dos barris, en una actuació finançada pel ministeri de Foment pel traspàs de carreteres

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat de les tinents d'alcalde, Marta Camps i Montse Parra, ha visitat les obres de construcció del nou eix viari que connectarà el centre de la ciutat amb la Bordeta i els Magraners, que encaren la seva recta final. El projecte contempla la construcció de dos nous trams d'aquest eix viari, amb una longitud total de 620 metres lineals, i que enllacen el vial de Victoriano Muñoz Oms des de la rotonda de la LL-11 fins al carrer Palauet, a la Bordeta, i des del final de la nova urbanització de Torre Salses fins al barri de Magraners. En aquest punt, també es podrà enllaçar amb la variant sud, que estarà enllestida cap al mes d'agost, de tal manera que s'obre una nova via de connexió entre la plaça Europa i els vials de circumval·lació de la ciutat. (arxiu de so)

Pel que fa a les obres, tant al tram corresponent a l'antic Camí de Picos com al tram de connexió de la LL-11 amb els Magraners, s'ha realitzat el moviment de terres, el sanejament del terreny i el terraplenat. A més, s’ha dut a terme l'estabilització del terreny També s’ha col·locat la vorada de les voreres dels dos trams i els tubulars d’enllumenat públic, de semàfors i d’accés. També s’han instal·lat els embornals per a la recollida d’aigua als dos trams de vial, que recolliran l’aigua tant del vial com de les voreres. Al tram de Camí de Picos s’ha enderrocat l’edificació de la casa que dóna al carrer Palauet i al tram de Magraners s’ha construït un tram de 165 m de col·lector de polietilè de 500 mm de diàmetre.

La urbanització del camí de Picos facilitarà la interconnexió de la LL-11 i la N-240, i la variant sud, amb aquests dos barris de la ciutat i també entre ells i permetrà a la vegada la posada en funcionament del nou pont sobre les vies del tren entre la Bordeta i els Magraners, per facilitar la connexió des de la Bordeta i fins al barri de Magraners, passant per la zona d'expansió de Torres Salses, ja urbanitzada.

Es preveu que aquest nou eix, que estarà acabat entre finals del mes de febrer i principis de març, sigui molt utilitzat, ja que des de l’obertura del pont de Príncep de Viana són molts els vehicles que ara, tot i no estar adequat, ja utilitzen el camí que travessa la Bordeta fins al carrer Palauet. Així, el nou vial del camí de Picos tindrà una longitud de 467 metres, disposarà d'un carril per sentit, la vorera tindrà 3,5 metres (carril bici1,5 i 2 metres d’espai lliure per als vianants), 16 nous punts de llum, dos passos de vianants i una nova cruïlla semafòrica (6 semàfors) amb tecnologia LED per regular el trànsit de vehicles i de vianants amb el carrer Palauet.

L’altre tram que també s’executa ara, el que va des de Torres Salses fins al carrer Vila-rodona de Magraners, té 153 metres lineals i també un carril de circulació per cada sentit, la vorera tindrà 5 metres (carril bici 1,5 i 3,5 metres d’espai lliure per als vianants) i 5 nous punts de llum.

En total, un nou eix viari de 3,7 kilòmetres que s’està construint amb trams ja executats com la prolongació del carrer Príncep de Viana, amb el nou pont sobre el riu Segre de l'enginyer Javier Manterola, passant per l’avinguda de Victoriano Muñoz Oms, fins arribar a la LL-11, i als quals se sumarà l’execució d’aquests dos trams, que suposaran un nou accés al barri de la Bordeta i millorarà la connexió entre els dos barris i fins a enllaçar amb la variant sud, a més de guanyar agilitat a l’actual accés gràcies a l’obertura del pont sobre les vies, que té dos carrils de circulació per sentit.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/noticies.asp?Detall=true&IdNoticia=14575

Sembla que el període del boom també ha finalitzat a Lleida. Allò que havia de ser en un principi una avinguda amb dos carrils per sentit esdevé ara una carretera normal. No ho critico. Crec que és el que sempre s´hauria d´haver fet. Primer el més bàsic i a mesura que la zona es va omplint anar-hi fent les obres secundàries, com l´enrajolat de les voreres, semàfors, jardineria, etc...
Suposo que també han evitat així de fer expropiacions, perquè aquella nau de Fruits La Seu la veig jo molt mal col·locada.

·
Registered
4,674 Posts
Finalment sembla que tindrem l´esperada plaça davant de l´auditori! El pàrquing actual fa fàstic!
A mi al projecte li trobo a faltar més arbres. Amb el clima lleidatà quin sentit té construir una plaça mig desforestada en la qual a l´estiu no t´hi pots estar.

·
Registered
4,674 Posts
Em sembla perfecte, però no entenc perquè no ho van fer quan van fer millores al carrer plantant un arbre (que el deixen assecar durant l´estiu), matolls i un banc de pedra; fa dos anys com a molt.

·
Registered
4,674 Posts
Rotondes previstes, en plural? A mi només se me´n acut una, la prevista davant de l´antic hotel Jamaica, a no ser que tinguin previst d´executar la megarotonda projectada al lloc on des de l´antiga N-II a Cappont hi arriba l´enllaç de l´autopista.

·
Registered
4,674 Posts
El barrio leridano de Pardinyes propone que los jubilados ejerzan de informadores urbanísticos

La medida, que se ensayó en la zona del Escorxador, aprovecharía los paseos diarios que ya realizan parados y gente mayor

La asociación de vecinos plantea la medida para mejorar las condiciones de la zona

[...]

http://www.lavanguardia.com/local/l...-barrio-actuen-informadores-urbanisticos.html
Jubilats i aturats policia? No cal que ho facin aquests dos grups. Tots els ciutadans quan transitem per la ciutat podríem fer-ho, però hi ha algun 112 específic per comentar les incidències?

·
Registered
4,674 Posts
La Paeria inicia les obres de millora del carrer Bruc de Cappont

Situat entre el carrer Jaume II i l’avinguda de València, s’ampliaran les voreres per millorar l’accessibilitat i donar més prioritat als vianants i s’habilitarà un solar com aparcament amb 55 places gratuïtes

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha visitat aquest dilluns l’inici de les obres de millora del carrer Bruc, situat entre el carrer Jaume II i l’avinguda de València. L’objectiu principal d’aquesta important actuació per al barri de Cappont és la renovació i l’ampliació d’una de les voreres per millorar l’accessibilitat i donar més prioritat als vianants, així com la renovació dels serveis i l’adequació d’un solar per habilitar 55 places d’aparcament gratuïtes. A la visita també han assistit la 1a tinent d’alcalde, Marta Camps, i la regidora del barri, Dolors Arderiu.

L’actuació al carrer Bruc, que té un termini d’execució de 5 mesos, engloba un total de 1.557 m2 de superfície, dins de la qual es millora la calçada amb aglomerat asfàltic (780 m2) i es renoven les voreres (777 m2): una d’elles, la que es troba en el costat dels números imparells, s’ampliarà fins als 3 m, i l’altra, la dels números parells fins als 4,5 metres d’amplada. A més, s’ha previst la plantació de 4 arbres. Pel que fa als serveis, es millora la xarxa de sanejament i la d’aigua potable i es col·loca nou mobiliari urbà.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat que “aquesta actuació és molt important per al barri perquè el carrer del Bruc és un eix pel qual passen molts vianants ja que connecta el pont Vell amb el barri de Cappont” Així mateix, Ros ha explicat que el projecte engloba, a més, l’habilitació d’una zona d’aparcament de 1.078 metres quadrats que s’ubicarà en un solar d’aquest carrer, després que l’Ajuntament de Lleida arribés a un acord amb els seus propietaris per tal que li cedissin i poder dotar a la zona de més places lliures de pàrquing.

El pressupost d’aquesta actuació, que és previst que estigui acabada la propera primavera, és de 234.729,83 € i es du a terme a través de la concessionària Aigües de Lleida.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/noticies.asp?Detall=true&IdNoticia=18882

No es fa l´alineació de les cases del costat sud? Fa dies que no hi passo. Pels plànols sembla que encara queden cases velles sense enderrocar.

·
Registered
4,674 Posts
id=28414171&doc=documentcat16389-131119082935-phpapp01
Em sembla perfecte que semaforitzin la rotonda ovalada del cementiri. Anirà bé perquè de vegades hi ha col·lapses.
La de l´Avinguda de València amb l´Avinguda de les Garrigues em sorprèn perquè ja està semaforitzada.

·
Registered
4,674 Posts
Per cert, m'he fixat que ja no pinten els passos de vianants sencers sinó que només els delimiten. La primera vegada que vaig veure un així (crec que a Barcelona) vaig pensar mira que són garrepes aquí que no els pinten sencers. :lol:
Cert, ho he vist jo també, però curiosament han pintat un pas de vianants aquesta setmana a Humbert Torres/Sant Hilari i ho han fet pel mètode tradicional, és a dir pintant-ho tot. També és veritat que han mogut un pèl la posició del pas.
Abans crec que els passos de zebra eren prioritat pels vianants mentre que els altres donaven als vehicles més llibertat. Quan jo em vaig traure el carnet ja s´havien unificat tots dos donant al vianant la prioritat, i ja no cal que hi hagi diferència entre els dos. Estalvi de pintura? Pot ser! Però jo crec que més aviat és per evitar relliscades, perquè quan plou la part pintada patina, i en alguns carrers he vist fins i tot que hi han fet com unes bandes rugoses amb algun estri sobre l´asfalt per evitar caigudes.

·
Registered
4,674 Posts
Segons he llegit al Segre a princípis d'any es demoliran les fonts decoratives de la banqueta que es van fer durant el mandat d'Oronich i es plantaran flors decoratives al seu lloc. També rtiraran el sauló i ficaran adoquins com en un petit tram que ja es va fer.
És una actuació necessària ja que fa molts anys que no funcionen i donen una imatge molt dolenta. El que no entenc com sent el centre de la ciutat, i davant de la Paeria han estat tants anys , mes de 10-15, tenint unes fonts sense funcionar i plenes de merda,....:bash:
Sens dubte una molt bona notícia. Una obra que no crec que sigui cara i és necessària. Quan plou fot fàstic caminar per allà. Tothom circulant per la petita vorera que limita amb el Segre i quan dues persones es creuen mirades per veure qui baixa al sauló.
Les fonts aquelles allà no sé que hi fan. Jo no hi posaria ni flors ni res, llambordes per a caminar-hi. A mi em fan nosa perquè els veig com obstacles posats allà al mig. Em recorden a les dos jardineres gegants que hi ha a la Rambla d´Aragó.

·
Registered
4,674 Posts
També reformaran la plaça Pau Casals, traient els murs aquells estranys que té.
Suposo que com que actualment no hi han diners per fer grans obres, es dediquen a les petites reformes que ja calen.
Per cert, a quins murs estranys et refereixes? Als que delimiten els parterres? Els trobo força encertats perquè impedeixen que la gent trepitgi la gespa.
Als que delimiten la zona més propera al govern civil? Aquell bocí de plaça em sembla que es un pàrquing tolerat per a ses senyories.
També he llegit que enderrocaran a la Bordeta aquella casa abandonada que hi ha a la confluència dels carrers Artesa i Extremadura i hi faran una plaça.

·
Registered
4,674 Posts
^^ No, parlen de la plaça Pau Casals, la de Balmes, tot i que ara que ho dius no sé si alguna vegada s'ha parlat de reformar la plaça de la Pau.
Ok! Massa de pressa llegeixo!

La Plaça de la Pau està prou bé. En canvi, a la plaça Pau Casals podrien fer-hi millores. Tenia entès que aquesta plaça tenia en origen unes limitacions perquè fou donada com a parc infantil i per això té els murs. Però els murs enfosqueixen la plaça, que queda com apartada de Balmes i la gent no sol transitar-hi gaire. La prova és que els locals comercials que hi ha a l´edifici que dóna a la plaça situat entre Torres de Sanui i Vallcalent no tenen gaire tirada.

·
Registered
4,674 Posts
Buf!!!! Tornar a fer sòl rústic no hauria de ser problemàtic i la llei ho hauria de permetre si no estés urbanitzat, com per exemple Torre Salses.
Suposo que ho faran en indrets com l´eixample nord de Balàfia, a l´entrada de Lleida per la carretera de Viella, del qual ja se n´havien fet projectes. De fet, jo guardo a casa el mapa dels carrers, places, jardins i equipaments.

·
Registered
4,674 Posts
I tan penjada està la Paeria per no poder fer unes obres que d´entrada no sembla pas que hagin de ser gaire cares? O és que hi volen fer una plaça de disseny!

·
Registered
4,674 Posts
Cobriment de les vies!!!!!!!
Això si que crec que no ho veurem en dècades! Per altra banda, tampoc crec que sigui una obra prioritària per la ciutat, havent-se solventat mitjançant el parc construït la ferida entre el centre i els barris del Nord. No hi ha cap carrer que quedi avui tallat pel ferrocarril. El cobriment estaria bé, però preferiria abans moltes altres coses, des de finalitzar les coses penjades, com el museu de la Meteorologia i el Medi ambient i engegar-ne d´altres, com la nova estació d´Autobusos.

1 - 20 of 189 Posts