SkyscraperCity banner

3301 - 3316 of 3316 Posts

·
Josep
482 Posts
Però... hi has entrat mai? :unsure: No ets del Masnou?

Cert. Ara, no s'hi pot posar qualsevol tipus de vegetació, allò per sota és un pàrquing, o sigui que una sequoia no faria gaire bon efecte. Ara, arbres en torretes grans... mira, per què no. i alguns bancs.

Aquí no parlava tant de l'edifici del Palau com a "descuidat", sinó dels carrers de l'entorn (General Contreras i Pau del Protectorat, en concret).
Doncs diria que no hi he entrat mai, però ja no ho sé... he anat força vegades a Tarragona (un cop a l'any mínim), i si veig fotos del Metropol em resulten molt conegudes, però no sé fins a quin punt és perquè és un edifici de Jujol, i tot lo que sigui modernista em xifla i tinc mil llibres i ho he mirat molt.

I sí, sóc del Masnou! jajajaja, sí que em teniu controlat!

·
Sister Greed U
37,499 Posts
TARRAGONA ciutat | Projectes i urbanisme

Una més. I van...

·
Sister Greed U
37,499 Posts
TARRAGONA ciutat | Projectes i urbanisme

Nou tanatori al costat del cementiri.

Començo a sospitar que acabaran abans la Savinosa que l'Escola Arrabassada... 👽 👽

La situació al Serrallo (més exactament, al bloc de pisos okupat "el Rancho Grande"), cada dia pitjor.

La Generalitat ara diu això.

·
Registered
3,871 Posts
[
La Generalitat ara diu això.

No te cap sentit, Budellera no es una urbanització en mig del no res, estem parlant d'unir un barri molt important (Arrebasada) amb el centre de Llevant(boscos), barris que habitualment es queixen de l'abandonament del ajuntament de Tarragona...

L'Ajuntament actual segueix defensant urbanitzar només la zona del nastic fins l'autovia quan ha de ser fins Boscos, que permetria "coser" una part molt important de Llevant.

Entenc la política de la Generalitat de evitar urbanitzacions, es cert que hi han moltíssimes, però aquest odi contra Budellera no es normal...

@437.007 creus que Budellera es veu amenaçada?

·
Sister Greed U
37,499 Posts
No te cap sentit, Budellera no es una urbanització en mig del no res, estem parlant d'unir un barri molt important (Arrebasada) amb el centre de Llevant(boscos), barris que habitualment es queixen de l'abandonament del ajuntament de Tarragona...

L'Ajuntament actual segueix defensant urbanitzar només la zona del nastic fins l'autovia quan ha de ser fins Boscos, que permetria "coser" una part molt important de Llevant.

Entenc la política de la Generalitat de evitar urbanitzacions, es cert que hi han moltíssimes, però aquest odi contra Budellera no es normal...

@437.007 creus que Budellera es veu amenaçada?
No necessàriament.
Els polítics van i vénen, i les opinions també.

Ja he dit fa temps que la Budellera és un pla parcial gran, i que no es pot fer d'una tacada.
Perquè, tret que a Tarragona descobrim petroli o alguna cosa similar que creï un increment demogràfic molt important al Camp de Tarragona i per tant una necessitat gran de nous habitatges, no veig cap raó per executar-lo d'una tacada.
Ara bé, fer-lo per fases? Per què no? Realment és la zona més atractiva on desenvolupar la ciutat.

Jo sí que hi faria un nou vial entre el Nàstic i Boscos, una mica com l'avinguda Països Catalans, que primer va nçeixer com a carretera d'un carril per sentit i una sola vorera (la del campus), i més endavant es va ampliar per convertir-la en l'avinguda que és ara, i es van urbanitzar els altres carrers i es va edificar.

De moment, tira endavant el PMU-13b, que és una etapa intermitja, i que no és més que una extensió de la zona de l'Arrabassada aprofitant el forat de l'antic traçat de la A-7.

Mas Sorder no sé per què el paren, quan això és un pla que inclou la restauració del Mas Sorder.

Ara, el més necessari, com he dit des de fa molt de temps, és executar dos sectors del POUM.

1) el PPU-01 (Quatre Garrofers Sud), per així cohesionar de manera definitiva el centre amb Tarragona 2, L'Oliva, Quatre Garrofers Nord, Països Catalans i (si hi pensen, que només és executar 100 m de carrer si arriba, tot i que allò és part del PPU-05) la Muntanyeta.

2) i a la mínima que es pugui, tirar endavant el PMU-14 (Camí de l'Ermita de la Salut), per cohesionar la zona entre el Camp de Mart, Monestir de Poblet, els Músics, i l'Arrabassada. És curiós com ara sembla que l'Arrabassada estigui "molt lluny" quan no ho està gens, de fet des del CAP Muralles al CAP Llevant hi ha deu minuts a peu, si arriba.

·
Registered
6 Posts
No necessàriament.
Els polítics van i vénen, i les opinions també.

Ja he dit fa temps que la Budellera és un pla parcial gran, i que no es pot fer d'una tacada.
Perquè, tret que a Tarragona descobrim petroli o alguna cosa similar que creï un increment demogràfic molt important al Camp de Tarragona i per tant una necessitat gran de nous habitatges, no veig cap raó per executar-lo d'una tacada.
Ara bé, fer-lo per fases? Per què no? Realment és la zona més atractiva on desenvolupar la ciutat.

Jo sí que hi faria un nou vial entre el Nàstic i Boscos, una mica com l'avinguda Països Catalans, que primer va nçeixer com a carretera d'un carril per sentit i una sola vorera (la del campus), i més endavant es va ampliar per convertir-la en l'avinguda que és ara, i es van urbanitzar els altres carrers i es va edificar.

De moment, tira endavant el PMU-13b, que és una etapa intermitja, i que no és més que una extensió de la zona de l'Arrabassada aprofitant el forat de l'antic traçat de la A-7.

Mas Sorder no sé per què el paren, quan això és un pla que inclou la restauració del Mas Sorder.

Ara, el més necessari, com he dit des de fa molt de temps, és executar dos sectors del POUM.

1) el PPU-01 (Quatre Garrofers Sud), per així cohesionar de manera definitiva el centre amb Tarragona 2, L'Oliva, Quatre Garrofers Nord, Països Catalans i (si hi pensen, que només és executar 100 m de carrer si arriba, tot i que allò és part del PPU-05) la Muntanyeta.

2) i a la mínima que es pugui, tirar endavant el PMU-14 (Camí de l'Ermita de la Salut), per cohesionar la zona entre el Camp de Mart, Monestir de Poblet, els Músics, i l'Arrabassada. És curiós com ara sembla que l'Arrabassada estigui "molt lluny" quan no ho està gens, de fet des del CAP Muralles al CAP Llevant hi ha deu minuts a peu, si arriba.
Tens tota la raó, jo també considero que el PPU-01 i el PMU-14 són els Plans urbanístics més necessaris amb diferència per al desenvolupament urbanístic i la cohesió de la ciutat. Malgrat les declaracions de bones intencions de Xavier Puig respecte el desenvolupament prioritari per part del consistori d'aquests dos plans, no veig que hi hagi cap avenç significatiu. És una llàstima. Tarragona fa pena. Trigarem encara dècades en veure com Marquès de Montoliu arriba a Tarragona 2 o com podrem anar del aqueducte de Muralles fins al carrer d'Internet.

·
Sister Greed U
37,499 Posts
Tens tota la raó, jo també considero que el PPU-01 i el PMU-14 són els Plans urbanístics més necessaris amb diferència per al desenvolupament urbanístic i la cohesió de la ciutat. Malgrat les declaracions de bones intencions de Xavier Puig respecte el desenvolupament prioritari per part del consistori d'aquests dos plans, no veig que hi hagi cap avenç significatiu. És una llàstima. Tarragona fa pena. Trigarem encara dècades en veure com Marquès de Montoliu arriba a Tarragona 2 o com podrem anar del aqueducte de Muralles fins al carrer d'Internet.
Home, dècades no ho crec...

El PPU-01 el tenen aprovat i a punt de caramel. Només necessiten començar obres.
I fa moltíssima falta, més que qualsevol altre pla.

El PMU-14 ja és una altra història, això està clar, perquè no està tramitat, però crec que acabarà caient pel seu propi pes, ja que és igual de necessari, i no és normal que en aquell punt la trama urbana del Centre/Monestir de Poblet i de L'Arrabassada/Músics/Via Augusta estigui limitada al Passeig Torroja i punt.
Sempre m'ha semblat estrany que no s'hagi fet créixer la ciutat per allà.

=============================================================

Per altra banda, avui he passat pel Parc de la Ciutat, i déu méu, quina peneta...
Entre la Quinta de Sant Rafael, que ja n'hem parlat prou vegades, i no m'estendré més, i que el parc està "sense afaitar" (coronavirus, suposo, però la part més a prop de Parc Central sempre ha estat més descuidadota), i que hi FALTEN BANCS, i que hi ha una certa quantitat de "fauna", pfff... :(

·
Sister Greed U
37,499 Posts
🔼 🔼 🔼
Va per llarg.

ARA: el que sí que faria a la zona, és el següent:

1) Preadaptar aquesta connexió N-240/A-27/AP-7, deixant el pont del Francolí amb quatre carrils (si es que no en té quatre ara, que no recordo), i sobretot, adaptant l'accés a la N-240 deixant una rotonda superior i quatre carrils per sota (en aquell punt es passa de quatre a dos i immediatament després a quatre un altre cop, creant un embut).

2) Això ho combinaria amb una millora dels accessos al Pont del Diable, amb una parada de bus decent, tant en sentit nord (l'actual és absolutament tercermundista), com sobretot en sentit sud (no existeix), amb una nova passarel.la de vianants sobre la N-240.

·
Registered
3,871 Posts

Va per llarg.

ARA: el que sí que faria a la zona, és el següent:

1) Preadaptar aquesta connexió N-240/A-27/AP-7, deixant el pont del Francolí amb quatre carrils (si es que no en té quatre ara, que no recordo), i sobretot, adaptant l'accés a la N-240 deixant una rotonda superior i quatre carrils per sota (en aquell punt es passa de quatre a dos i immediatament després a quatre un altre cop, creant un embut).
Si, totalment. I no, el pont es de dos carrils només.
L'ideal seria derrumbar tota l'estructura existent i deixar cuatre carrils per sota, i damunt rotonda amb sortides a Riuclar/AP-7, Tarragona centre, San Pere i San Pau i San Salvador. I la connexió amb Riuclar/AP-7 4 carrils en comptes de 2.

2) Això ho combinaria amb una millora dels accessos al Pont del Diable, amb una parada de bus decent, tant en sentit nord (l'actual és absolutament tercermundista), com sobretot en sentit sud (no existeix), amb una nova passarel.la de vianants sobre la N-240.
Si, actualment hi ha un pas inferior amb una altura molt baixa i amb unes condicions bastant millorables.

·
Registered
173 Posts
Per mi seria mes interessant Terres Cavades que La Budallera per unir Sant Pere i Sant Pau que es una trama d'edificis amb altura a la resta de ciutat.

Llevant al final es xalets i gent acostumada a cotxe, pocs usuaris nous a peu atrauria aqueta nova urbanització de La Budallera.

Pero esta clar que La Budallera es vendrien més rapid al estar la platja molt aprop, jo si em tingues que comprar un pis ho faria a la Budallera amb piscina i platjeta al costat...

·
Sister Greed U
37,499 Posts
Per mi seria mes interessant Terres Cavades que La Budallera per unir Sant Pere i Sant Pau que es una trama d'edificis amb altura a la resta de ciutat.
No hi estic d'acord, perquè Terres Cavades no deixa d'estar al nord de la A-7, creant una barrera urbana important si no s'hi actua abans per "domesticar-la" en certs punts clau, bàsicament entre Joan Fuster i la N-240.

I a més, degut al desnivell que hi ha entre Terres Cavades i Sant Pere i Sant Pau, no m'acaba de quedar clar que es resolgués gran cosa quant a integració urbana (en el sentit de "cosir" la ciutat i els barris).

Terres Cavades només uniria Sant Pere i Sant Pau amb l'Arrabassada... per un pas sota la A-7.

Sincerament, jo deixaria Terres Cavades per a més endavant.

En canvi, la Budellera es troba íntegrament al sud de la A-7.

Llevant al final es xalets i gent acostumada a cotxe, pocs usuaris nous a peu atrauria aqueta nova urbanització de La Budallera.
Sí i no.

Pocs usuaris... de què? De comerç? De serveis? De transport?
Si tenen comerç, serveis de proximitat, i un millor transport públic, t'asseguro que sí que n'atreuria, no haurien d'anar tant lluny a comprar o al metge, o etc.

Pero esta clar que La Budallera es vendrien més rapid al estar la platja molt aprop, jo si em tingues que comprar un pis ho faria a la Budallera amb piscina i platjeta al costat...
Exacte!

I a més, es cohesionaria més la ciutat amb els barris de Llevant, i a sobre, es desenvoluparia una zona més allunyada de la química.
Perquè després de l'accident d'IQOXE ha quedat clar que els plans d'emergència s'havien quedat curts.
Si una peça metàl.lica pot viatjar més de tres quilòmetres des del polígon químic fins a Entrevies, o sigui quasi el Serrallo (o com desgraciadament també va ser el cas, una casa de Torreforta, que cau més a prop de la química encara -i entre Ponent i La Canonja, i si vols fins i tot Vila-seca i La Pineda, hi viu una gentada, allà...-), llavors no és la zona més segura per fer-hi habitatges.

Per tant, crec s'ha de potenciar Llevant (i per tant, la Budellera), perquè serà més fàcil de vendre, i perquè mates més ocells d'un sol tret, urbanísticament parlant.
I qui digui que si "danys ecològics a la Budellera"... que el posin a la Carretera de València entre Campclar i Bonavista a mirar el polígon químic, i que entengui (o que li ho expliquin).

I si es vol, també es pot potenciar la zona de L'Oliva/Muntanyeta o el Pou Boronat, i més endavant, Terres Cavades, deixant Horta Gran per a quan la química es traslladi (si és que això arribés a passar).

·
Registered
6 Posts
Hi ha una cosa que és certa, el pet d'Iqoxe farà replantejar molt als possibles compradors i -obviament- als constructors per invertir en l'Horta Gran. L'altre dia parlant amb un amic que es vol comprar un pis d'obra nova em va comentar que li agradaria viure a la zona del Parc del Francolí però que l'inconvenient que li veia era la proximitat a les químiques... i no parlem només que foti un pet, també de les males olors etc... i per aquest motiu estava mirant altres zones com la Vall de l'Arrabassada. El comentari que em va fer ell segurament és compartit per més gent. Cal cosir la ciutat però serà complicat que es construeixi a l'Horta Gran. En canvi, el PP-01, el PMU-14 o la Budallera són més atractius. I en temes urbanístics, també preval molt l'economia. És una llàstima i no vull semblar ofensiu, però els barris de Ponent són la zona més econòmicament deprimida de la ciutat de Tarragona, la gent es desmotiva. L'ascensor social a Tarragona és creuar el Francolí. El que vull dir és que trigarem molt en veure Tarragona 'cosida' per la part de Ponent, encara que seria el desenvolupament llògic al ser la zona més poblada després del nucli urbà.

També volia comentar que ja han començat els micropilotatges i els fonaments del Kronos Homes.

·
Registered
6 Posts
Una altra pregunta que volia fer-vos és què coi passa amb la urbanització del Passeig de la Independència (entre Palau i el Parc Central). Fa anys que es comentava de convertir el passeig en un veritable passeig a tocar del riu, com tenen a la ciutat de Lleida, ampliant les voreres i aixecant-les per tal que el mur de contenció per evitar avingudes del Francolí impedissin la visibilitat. Només s'han posat voreres des del Serrallo fins a Palau. El tram principal continua fent pena, cotxes mal aparcats, no hi ha voreres i de nit fa por. Creieu que amb la finalització de The Kube (on hi van més de 320 habitatges) i la construcció d'una rotonda pensaran a arreglar el passeig i convertir-lo realment en un passeig?, o seguirà essent una trista carretera plena de rates i cotxes mal aparcats com és en l'actualitat?

·
Sister Greed U
37,499 Posts
Hi ha una cosa que és certa, el pet d'Iqoxe farà replantejar molt als possibles compradors i -obviament- als constructors per invertir en l'Horta Gran. L'altre dia parlant amb un amic que es vol comprar un pis d'obra nova em va comentar que li agradaria viure a la zona del Parc del Francolí però que l'inconvenient que li veia era la proximitat a les químiques... i no parlem només que foti un pet, també de les males olors etc... i per aquest motiu estava mirant altres zones com la Vall de l'Arrabassada. El comentari que em va fer ell segurament és compartit per més gent.
Doncs sí.
I no només a Tarragona.
M'han comentat que a La Pineda hi ha bascos, aragonesos, navarresos, lleidatans, etc que estan posant apartaments en venda.
I els entenc, la veritat és que La Pineda no té les vistes més idíl.liques possibles... el port i la química. :(
Per altra banda, això també pot voler dir que gent de la zona que ja s'ho conegui i no li faci res, pot contribuïr a fer créixer encara més en habitants La Pineda, que ja fa una temporadeta que no para de guanyar habitants, i és normal, perquè està una mica al mig de tot, però amb platja.

I (després ho postejaré al fil de transports, que se m'havia oblidat), sembla que PER FI Vila-seca tindrà bus urbà, una línia connectant La Plana amb Vila-seca i La Pineda, cosa que feia moltíssima falta.

Cal cosir la ciutat però serà complicat que es construeixi a l'Horta Gran. En canvi, el PP-01, el PMU-14 o la Budallera són més atractius. I en temes urbanístics, també preval molt l'economia. És una llàstima i no vull semblar ofensiu, però els barris de Ponent són la zona més econòmicament deprimida de la ciutat de Tarragona, la gent es desmotiva. L'ascensor social a Tarragona és creuar el Francolí. El que vull dir és que trigarem molt en veure Tarragona 'cosida' per la part de Ponent, encara que seria el desenvolupament llògic al ser la zona més poblada després del nucli urbà.
Seria el desenvolupament lògic, en efecte... si ens miréssim un mapa mut, o si no sapiguéssim què hi ha al cantó.
Jo encara flipo que autoritzéssin el McDonalds de davant del tanatori, que està entre dues químiques (l'antiga Ceratonia, i la CLH... i al costat d'una gasolinera, per més inri).

També volia comentar que ja han començat els micropilotatges i els fonaments del Kronos Homes.
L'edifici nou de la Rotonda dels Conills també va pujant, ja estan encofrant un pis del soterrani.

Una altra pregunta que volia fer-vos és què coi passa amb la urbanització del Passeig de la Independència (entre Palau i el Parc Central). Fa anys que es comentava de convertir el passeig en un veritable passeig a tocar del riu, com tenen a la ciutat de Lleida, ampliant les voreres i aixecant-les per tal que el mur de contenció per evitar avingudes del Francolí impedissin la visibilitat. Només s'han posat voreres des del Serrallo fins a Palau. El tram principal continua fent pena, cotxes mal aparcats, no hi ha voreres i de nit fa por. Creieu que amb la finalització de The Kube (on hi van més de 320 habitatges) i la construcció d'una rotonda pensaran a arreglar el passeig i convertir-lo realment en un passeig?, o seguirà essent una trista carretera plena de rates i cotxes mal aparcats com és en l'actualitat?
No sé, però ara mateix sembla Berlín Est el 1972.

3301 - 3316 of 3316 Posts