SkyscraperCity banner

361 - 374 of 374 Posts

·
Registered
2,295 Posts
Sense ser "fan" de construir coses noves en estils del passat, trobo que en les remuntes és el que millor s'hi adiu, respectant l'estil de l'edifici.
Si fas una cosa completament diferent almenys, com fan alguns, que el cos de la remunta estigui retirat cap enrere perquè els que ajunten dos estils ben diferents en una mateixa façana fent una superfície recta, em semblen un horror
Ja no dic les que en lloc d'estar retirades enrere, sobresurten de la façana, com una que hi ha al carrer Aragó que serà la cosa més lletja que hi haurà a Barcelona, l´haurien de treure!!!

·
toujouse
181 Posts
Discussion Starter #362
Com bé dius, si està enretirada és respectuosa amb l'original, és una bona solució, però igual es perd superfície (poca) i això no deu agradar

Sense ser "fan" de construir coses noves en estils del passat, trobo que en les remuntes és el que millor s'hi adiu, respectant l'estil de l'edifici.
Si fas una cosa completament diferent almenys, com fan alguns, que el cos de la remunta estigui retirat cap enrere perquè els que ajunten dos estils ben diferents en una mateixa façana fent una superfície recta, em semblen un horror
Ja no dic les que en lloc d'estar retirades enrere, sobresurten de la façana, com una que hi ha al carrer Aragó que serà la cosa més lletja que hi haurà a Barcelona, l´haurien de treure!!!

·
Josep
494 Posts
Estudi sobre remuntes actuals. Algunes destrossen completament l'edifici, altres no:

cliqueu a l'enllaç

Fa esgarrifar la quantitat d'autèntics desastres!
però què ens passa?

És molt trist que els que més m'agraden són el que aixequen l'edifici posant-hi un pis més completament idèntic.... parla de la poca traça que hem tingut per afegir parts modernes a edificis antics.

·
Registered
466 Posts
Fa esgarrifar la quantitat d'autèntics desastres!
però què ens passa?

És molt trist que els que més m'agraden són el que aixequen l'edifici posant-hi un pis més completament idèntic.... parla de la poca traça que hem tingut per afegir parts modernes a edificis antics.
Actualment, per regla general, ens agraden molt més els edificis del segle XIX i principis del XX que qualsevol edifici racionalista o modern i si es dels 60-70... Inclús els màxims exponents de l'arquitectura racionalista a bcn com poden ser la casa bloc, o el dispensari antituberculós del Raval, són totalment desconeguts i ho continuaràn sent perque no és un estil que agradi.

·
Josep
494 Posts
Actualment, per regla general, ens agraden molt més els edificis del segle XIX i principis del XX que qualsevol edifici racionalista o modern i si es dels 60-70... Inclús els màxims exponents de l'arquitectura racionalista a bcn com poden ser la casa bloc, o el dispensari antituberculós del Raval, són totalment desconeguts i ho continuaràn sent perque no és un estil que agradi.
Bon punt.

De fet, amb un amic arqueòleg sempre debatim del tema... el defensa que les porciolades... amb suficient temps, ens semblaran xules.

Jo estic d'acord amb el que comentes de l'arquitectura racionalista. Ara no la valorem prou, per*o hi ha grans obres.... però en fi... no tot per ser antic serà sempre interessant (clar que per un arqueoleg potser sí).

·
Registered
466 Posts
Bon punt.

De fet, amb un amic arqueòleg sempre debatim del tema... el defensa que les porciolades... amb suficient temps, ens semblaran xules.

Jo estic d'acord amb el que comentes de l'arquitectura racionalista. Ara no la valorem prou, per*o hi ha grans obres.... però en fi... no tot per ser antic serà sempre interessant (clar que per un arqueoleg potser sí).
Jo crec que de moment no, perque per exemple els edificis de la bauhaus alguns ja tenen 100 anys i continuen sense agradar. Pot ser d'aqui 500 anys...

·
ZERO
15,265 Posts
... Actua molt molt bé.

Una trabajadora de la London Private Company, la nueva propiedad, asegura que llevan meses negociando con el ayuntamiento. "Nosotros no queríamos derribar el edificio, que es precioso, pero está fuera de ordenación según el PGM, y desde el ayuntamiento no nos daban ninguna licencia si no lo derribábamos".

La finca veina si que te un nivell de protecció C. Però no la torre en questió que ara es vol expropiar.

263654

263657

·
ZERO
15,265 Posts
Em sembla perfecte que es vulgui protegir aquest i altres inmobles, restaurar-los per a acollir noves activitats per els barris etc etc... pero no m'agrada la manera de vendre aquesta i altres actuacions.

Es increible que aquestes alçades encara existeixin aquest tipus de problemes o buits en la protecció del patrimoni. Imagino i seria el desitjable que aquest catàleg es revises cada cert temps per a evitar situacions com aquestes.

·
Registered
143 Posts
Ha quedat molt bé! Em pregunto si continuaràn amb la renovació d'altres parts de l'església; si no recordo malament hi havia una capella annexa amb el sostre enfonsat.

361 - 374 of 374 Posts