Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 517 Posts

·
Registered
2,140 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Dat kunnen wij ook!

Makkelijk beginnen:
1.

Ik moest er laatst weer eens zijn (want als Amsterdammer vermijd je deze straat as de tiefus), en was blij verrast dat er tegenwoordig zowaar een paar aardige koffie- en broodjestenten tussen de shoarma en toeristenrotzooi zitten.

·
Registered
6,078 Posts
Warmoesstraat. Tegenwoordig vind ik het wel meevallen. De openbare ruimte is vrij goed en er zitten ook leuke dingetjes tussen (helaas in de minderheid).

Niet de mooiste gracht van Amsterdam, maar wel een prettige woonbuurt.

·
Registered
2,140 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Warmoesstraat. Tegenwoordig vind ik het wel meevallen. De openbare ruimte is vrij goed en er zitten ook leuke dingetjes tussen (helaas in de minderheid).

Niet de mooiste gracht van Amsterdam, maar wel een prettige woonbuurt.
Is dit niet een van de lelijke bruggetjes bij de Jacob van Lennepkade?

·
Registered
2,140 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Wittenburgervaart dan? ;)

·
Registered
369 Posts
Dat bruggetje verbindt de Kattenburgerkade met de Wittenburgerkade. :)

Hoe dat grachtje heet is me niet helemaal duidelijk. De Wittenburgervaart ligt volgens mij één blokje verder (tussen Wittenburg en Oostenburg) en Google Maps ziet het watertje tussen Wittenburg en Kattenburg als een uitloper van het Oosterdok. Dat laatste klopt vast niet, maar duidelijk is anders.

·
Registered
6,078 Posts
Jullie hebben een biertje verdient, met AmstelBright die met de hoofdprijs weggaat. :)

:cheers:

Het grachtje heet de Kattenburgervaart. Google maps is op meerdere plekken fout op deze plek. De kade vanwaar de foto is genomen de Wittenburgerkade, en het bruggetje verbind deze zoals al gezegd met de Kattenburgerkade.

·
kejje nagaan!
5,060 Posts
Ik herkende de achtergrond, maar kon het niet plaatsen op Google Maps. Maar ik heb ook niet lang er naar gezocht... Leuke opdracht, dat wel!

·
kejje nagaan!
5,060 Posts
Dank voor de eer, maar ik ben weinig online de komende dagen en vanaf zondag twee weken weg... (eerst naar Boedapest voor Sziget en aansluitend naar Lowlands) dus ik geef de opdracht terug als dat mag :) De eerste door iemand anders (Wuppeltje?) geposte foto wordt de volgende opdracht.

·
Registered
6,078 Posts
^^

100% correct, idd Van Egeraat. Mooi, dacht al dat het hier snel geraden zou worden, maar ik was er wel even nieuwsgierig naar. :)

·
Just another user
4,936 Posts
Ik herkende ze tot nu toe elke keer meteen, dus ze mogen inderdaad wel wat moeilijker!

1 - 20 of 517 Posts