Welnu, het idee is een beetje hetzelfde als raad de stad. Maar hier gaat het juist om slechts één stad, namelijk Den Haag. Hoe goed kennen jullie je eigen woonplaats?
Even een paar regeltjes voor de goede orde:
1. Alleen straten in de gemeente Den Haag komen in aanmerking
2. Het gaat niet alleen om de recente situaties, ook oudere plaatjes uit een archief komen in aanmerking.
3. Maximaal 3 straten raden per post
4. Je mag ook stadsdelen en wijken raden, maar je wint pas bij het raden van de juiste straat
5. Als winnaar heb je 3 dagen (72 uur) om een nieuw plaatje te posten, daarna pas mag een willekeurige ander de volgende plaatsen.
Het is inderdaad de Willem III straat in Loosduinen (met de Korenaerapotheek). Dit is een van de zeldzame stukjes van het oude Loosduinen dat niet ten prooi is gevallen aan de sloopwoede gedurende de jaren 50 en 60. Als ik me omdraai dan kijk ik recht op de molen.
Ik ben hier altijd zo slecht in. Ik ken alleen mijn eigen straatnaam, een aantal omringende straten en een aantal namen in het centrum. Ik denk niet dat deze straat aan één van deze categorieën voldoet.
Lastig, zijn wel veel buurten in Den Haag waar zo'n straat zou kunnen liggen. Doet me vooralsnog het meeste denken aan iets richting Bohemen/Vruchtenbuurt of zo..
En straat met portiekwoningen, tsja, dat kan 90 procent van Den Haag zijn. Misschien is een hint wel handig, Tweety. Ik denk niet dat deze geraden gaat worden. Tegen beter weten in, een wilde gok. De Sonderdankstraat.
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!