SkyscraperCity banner

1 - 17 of 17 Posts

·
NL
3,393 Posts
Dit gebouw is echt te gek!!!

De betonnen kathedraal!!
Natuurlijk bekend door die ene gave grote Amerikaanse film...

Hier kun je tig horrorfilms draaien :)

Ken weinig gebouwen die zoveel sfeer en karakter uitstralen...

Waar slaan eigenlijk die figuren en gezichten op?
Het heeft iets arabisch/indiaans...

·
Gouda's Glorie
7,843 Posts
Dit gebouw zou eigenlijk in een stad moeten staan.

Hoewel de desolaatheid van de locatie ook wel wat heeft :)
Mooie foto's!

·
Banned
1 Posts
Ongeveer rond 1925!

Weer een voorbeeld van Arnhem dat de rest van het land achter zich liet. Het blijft verbluffend hoe Anhem toch keer-op-keer de eerste was. Niet zeuren over 'Apeldoorn' - dat is namelijk een noordelijke buitenwijk van Arnhem. 'Kwartier van Arnhem' heet het gebied met nu dorp Apeldoorn.

·
Registered
4,357 Posts
Dit gebouw heb ik ooit op tv gezien. Het is bijna een eng gebouw, omdat het super streng reageert in een desolaat gebied. Ik heb toendertijd op tv ook gehoord dat dit gebouw ooit door de nazies is gebruikt in de Tweede Wereldoorlog.

·
NL
3,393 Posts
ja in die film zou dit gebouw op een eiland staan :)

Mindhunters is een Amerikaanse thriller uit 2004, geregisseerd door Renny Harlin. Het vertelt het verhaal van zeven FBI-studenten die op een afgelegen eiland worden gedropt, alwaar ze onderzoek naar een seriemoordenaar moeten doen.
De film werd bijna volledig opgenomen in Nederland. Enkele bekende locaties hiervan zijn Amsterdam, de Haagse Hogeschool, Delft, Radio Kootwijk en Zandvoort. Om de kosten te drukken werd de productie in een later stadium verplaatst naar Engeland.
Acteurs Antonie Kamerling en Daniël Boissevain hebben een kleine rol in deze film.
[bewerken]Cast

LL Cool J als Gabe Jensen
Jonny Lee Miller als Lucas Harper
Kathryn Morris als Sara Moore
Patricia Velásquez als Nicole Willis
Clifton Collins Jr. als Vince Sherman
Eion Bailey als Bobby Whitman
Will Kemp als Rafe Perry
Val Kilmer als Jake Harris
Christian Slater als J.D. Reston

·
They do it in the air
3,288 Posts
ik ben er een paar maanden geleden nog geweest, helaas was het gesloten.

wel nog even een wandeling gemaakt in de omgeving, lekker rustig en nog wat wilde zwijnen gezien ook :banana:

·
They do it in the air
3,288 Posts
daar hebben ze idd wel mooie fietspaden zag ik toen we daar waren...volgens mij moeten ze dat op meer plaatsen doen :cheers:

·
MP
8,877 Posts
Mooi! Ik moet daar ook maar eens heen fietsen (OV is tot dit deel van Nederland nog niet doorgedrongen), en er dan meteen het bijbehorende dorpje gaan bezoeken, waar ook nog wel interessante gebouwtjes moeten staan. Bijvoorbeeld de watertoren (foto van wiki):

Misschien is zo'n fietstocht bij goed weer wel te ondernemen vanuit Ede. Dan fiets ik eerst langs het jachtslot van Berlage, bij Otterlo, en dan naar Radio Kootwijk. Vanaf Kootwijk weer naar Apeldoorn en daar met de fiets weer in de trein. Eens zien of 't binnenkort nog mooi fietsweer wordt :) (geïnteresseerde ssc'ers mogen natuurlijk mee, dan maken we er 'n fietsmeet van).

·
Civieler
1,174 Posts
Beetje vreemde film wel, maar ik bleef kijken vanwege het gebouw :)

Overigens is het zendstation open op Open Monumentendag (11 en 12 september). Meer info

1 - 17 of 17 Posts