Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Smalltown urbanist
1,902 Posts
Leuke serie Ramses!
Apart dat Esonstad niet hard loopt. Zou het gebied net te ver van andere trekkers liggen? Ben er als kind weleens geweest, en het voelt wel ver weg van alles. Toch was het naar ik begrepen had wel de hemel voor surfers.....maar ja die zitten dan net niet te wachten op een retrostadje!

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Bedankt voor de reacties :)

Apart dat Esonstad niet hard loopt. Zou het gebied net te ver van andere trekkers liggen?
Ik denk het haast wel. Toch lopen er nog best wel wat toeristen rond.
Dus je vakantieappartement in Esonstad is dan bijv. in een huisje zoals op foto #5?
Ja. Die appartementen zijn best wel groot en erg netjes ingericht.

·
Registered
3,857 Posts
Ik had gehoopt op een serie met daarin beelden van de andere kant van de wereld, maar een dorp 8 km verderop is voor mij niet ver weg. :lol:

Moddergat, wat moet je daar in vredesnaam? Ben wel trots op de gemeente waarin ik woon. :lol: Wanneer maak je een reeks van Dokkum?

Leuke foto's btw.

(Edit: Het eerste deel van Esonstad is al helemaal verkocht, maar die nieuwe villa's lopen niet zo goed. Ik weet niet waarom. Misschien niet zo speciaal? Dat oude gedeelte is helemaal verkocht, maar het zijn vakantie-huisjes waardoor sommige mensen maar een paar keer per jaar er komen.)

·
Registered
413 Posts
Apart dat Esonstad niet hard loopt. Zou het gebied net te ver van andere trekkers liggen?
Groningen stad is anders niet heel ver en je bent zo op het prachtige Schiermonnikoog. In de zomer heeft het gebied er genoeg te bieden alleen zullen met name mensen uit de Randstad en het zuiden toch liever iets dichter bij huis een korte vakantie houden.

Op de site van Esonstad staan alleen koophuizen. Vakantiewoningen zijn via de site van Landal Esonstad te bekijken.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Moddergat, wat moet je daar in vredesnaam?
Tja, dat weet ik ook niet. De provincie is ook zo mooi, ik mag alles graag zien. (behalve Drachten)

Wanneer maak je een reeks van Dokkum?
Die heb ik al lang online staan. Ik wacht nog steeds op een nieuwe reeks Dokkumfoto's van jou. :cheers:

Mooi op de foto's vastgelegd hoe het daar leven is.
Dankjewel. Wat je daar zegt is precies mijn doel. Ik ga niet zozeer voor de individuele mooie plaatjes, maar meer voor het totaalplaatje van een gebied. En dat dan weergeven in een serie foto's. :)

·
Gosee? Gosee!
277 Posts
Erg mooie foto's!
Mooie afwisseling tussen al die stedelijkheid.
Wel grappig die nieuwbouw, ziet er geslaagd uit. Bouwden ze maar meer van dit soort huizen.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Geinig. Wat heeft Nederland toch een boel bijzondere en rare plekken.
Ja. Dat van die tempel wist ik zelf ook nog niet tot vorige week. In het noorden van Groningen schijnt ook ergens zo'n Boeddhistisch klooster te staan.

@Allen: Bedankt :)

·
Carpe Diem
1,183 Posts
Ik zou het helemaal niets vinden om op zo'n stille plek te wonen, zou me eigen binnen 2 dagen dood vervelen denk ik, maar goed het ziet er wel allemaal erg mooi uit daar en het is zeker geen slechte locatie om lekker te kamperen ofzo.

Leuke foto's!

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Leuk! Heel af en toe kom ik er wel eens, als ik bij mijn ouders logeer (in Noord-Drenthe). Heerlijk even helemaal weg... Friesland is echt heel erg mooi. Bedankt voor de leuke serie. Esonstad heb ik nog nooit in het echt gezien, wel grappig, maar niet echt mijn ding.

·
Registered
3,857 Posts
Voor de 1 is Friesland ver weg en saai, voor de ander is Friesland leuk en misschien ook wel ver weg. Esonstad is nu nog wat kil omdat het 1 grote nieuwbouw-locatie is, maar over een paar jaar zijn de bomen voller, de straten al wat smeriger en zullen er wel wat dingetjes op de gevels zijn geplakt misschien. Ik zou voor geen goud hier uit de rustige regio willen verhuizen naar een druk gebied, maar mensen uit drukke gebieden denken weer anders over rustige gebieden...

@Ramses; Ik maak binnenkort een foto-reeks van alle nieuwbouw projecten van Dokkum! Zit best wat tussen!

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Ik ben verkocht voor Friesland. Het is meer dan 300 km weg, maar ooit wil ik er wel eens geraken. Wat een prachtige dorpsnamen hebben jullie ook! Misschien een ideetje om met DvW een paar dagen te fietsen? ^^

Wat is er trouwens zo lelijk aan Drachten? Laat eens wat zien.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #19 ·
@Ramses; Ik maak binnenkort een foto-reeks van alle nieuwbouw projecten van Dokkum! Zit best wat tussen!
Leuk. Ik zag laatst al dat er wat moois gebouwd werd aan de Voorstreek.

ƒƒ;13360156 said:
Ik ben verkocht voor Friesland. Het is meer dan 300 km weg, maar ooit wil ik er wel eens geraken. Wat een prachtige dorpsnamen hebben jullie ook! Misschien een ideetje om met DvW een paar dagen te fietsen? ^^

Wat is er trouwens zo lelijk aan Drachten? Laat eens wat zien.
Hoewel Drachten zelf al in de 17e eeuw gesticht was is er weinig oud spul te zien. De plaats heeft haar groei voornamelijk te danken aan de voormalige fabriek van Philips. Dat was vanaf 1950, dus dan kan je een beetje een idee krijgen hoe de plaats eruit ziet. Drachten is voornamelijk een vlek op de landkaart. Een redelijk grote plaats, maar zonder uitstraling. Ik heb er zelf geen foto's van. Wellicht in de toekomst, maar de plaats staat voorlopig nog niet zo hoog op mijn verlanglijstje.

Friesland is wel een erg mooi gebied om in te fietsen. De provincie is nog niet overal berekend op toeristen (bv in het noorden), maar er wordt toch steeds meer verandering in gebracht. Het is hiet gelukkig niet zo druk, dus op de wegen fietsen dat kan nog prima. Er zijn hier veel mooie oude steden, terpdorpen, en prachtige vergezichten te vinden. Op veel plekken lijkt de moderne tijd zijn intrede nog niet te hebben gemaakt (lekker cliché, maar toch ;)).

Meer Friesland is te zien op mijn website (signature) :cheers:

·
Bas
14,543 Posts
Hé, dan toch nog geplaatst die foto`s. Ik dacht dat je die van Marnehuizen niet durfde te plaatsen. Want we zijn daar toch weggejaagd door de bewaking, dat was wèl even spannend. Bovendien, die Stoepa, dat wisten we niet van onszelf, hoor. We vroegen dat na in Paesens-Moddergat, en die vrouw vertelde ons dat het een paar terpen verderop zou zijn.

We hebben verder een prachtige dag gehad. En Dokkum ook nog even bezocht voor die treinenwinkel. Dat is nog nét in de beschaafde wereld. Wat daarachter ligt, kun je inderdaad beschouwen als het eind van de wereld....

Zo waren er in Hantum mensen, die hun paard aan de kroeg vastmaakten en waar geiten in een voortuin stonden de boel kaal te vreten. Wàt een land, denk je dan. We moeten er hier maar eens vaker op uit met de auto, ik chaufferen en het oog op de weg houden met al die anderen die proberen te rijden..... en Ramses maar plaatjes schieten en het oog op scherp houden voor de mooie dingen..... Zullen we dan uiteindelijk ook maar eens Drachten op een middagje op de wereldkaart zetten, er is vraag naar (!) :)

NB: Je hebt in Dokkum toch ook een paar foto`s gemaakt, Ramses?

1 - 20 of 24 Posts