Skyscraper City Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
1,352 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bank Rembrandtplein wordt kantoor Rembrandtplein

Het voormalige ABN Amro-gebouw aan het Rembrandtplein zal voornamelijk
uit kantoorruimte gaan bestaan.
De eerdere plannen om er een hotel van te maken, zijn daarmee van de baan. Onbegrijpelijk, vinden de Horecabond en veel ondernemers aan het plein. "Een gemiste kans", aldus Paul Hermanides, voorzitter Horecabond Amsterdam. "Dat plein heeft het nodig om echt een publieksplein te zijn. "
De eigenaar van het pand wil half juni de bouwaanvraag indienen bij stadsdeel Centrum. Het stadsdeel heeft laten weten het een goed idee te vinden en is van plan de aanvraag goed te keuren.

Ik ben het volledig eens met de Horecabond en de ondernemers het Rembrandtplein is 1 van land's bekendse en drukste uitgaanspleinen,hoe kom je erbij om daar een kantoor te vestigen?

Ik had gehoopt op een prachtig statig 4 sterenhotel met onderin een groot Grand Cafe een enorme toevoeging voor het hele plein!

Aan de lopende band worden er beslissingen genomen door figuren die mijn inziens totaal oncapabel zijn voor hun functie:eek:hno:

·
My train goes everywhere!
2,783 Posts
Helemaal met Rabotnik eens... een mooi hotel, dat is wat daar past! Geen kantoor (met al het bijkomende verkeer...)

Vrienden van de Binnenstad, waar zijn jullie?

·
* H I G H *
1,538 Posts
Achterlijk plan. Perfect kantoor voor weer een mooi hotel. Er is grote behoefte aan (dure) hotelkamers, dus waarom niet in dit pand?
Als ze er nu nog een publieke functie aan willen geven kan ik me dat voorstellen, maar een kantoor?
Ik ben het voor de afwisseling eens met Rabotnik eens...gemiste kans!

·
* H I G H *
1,538 Posts
Helemaal met Rabotnik eens... een mooi hotel, dat is wat daar past! Geen kantoor (met al het bijkomende verkeer...)

Vrienden van de Binnenstad, waar zijn jullie?
Die vriend van de Binnenstad heeft het te druk met het Westerdok (zal die zelf wel in de buurt wonen). Die man neemt geeneens de moeite om aan te geven waarom die nu weer tegen de Arena-toren is terwijl die de week daarvoor nog in het Parool zat te verkondigen helemaal niet tegen hoogbouw te zijn.
Dus eh...nee, ik heb geen behoefte aan de mening van de VvdB

·
Registered
232 Posts
Ik vind het wel mooi dat er een kantoor in komt, anders wordt de binnenstad ook maar één grote toeristenbende. Kantoren vind ik een welkome afwisseling.

·
hipp-E
11,138 Posts
Ik vind het wel mooi dat er een kantoor in komt, anders wordt de binnenstad ook maar één grote toeristenbende. Kantoren vind ik een welkome afwisseling.
Ja, maar waar het over gaat is dat de begane grond van dit fraaie gebouw gesloten blijft en da's jammer. Dit is de enige dode hoek op het Rembrandtplein. Dit gebouw leeft niet en als je daar 's-avonds staat, voelt het onprettig. In het weekend zetten ze daar zo'n ordinaire pisbak bij de pinautomaten. Het zit er niet uit. Een luxe hotel met 'n grand cafe op de begane grond zou een enorme verbetering zijn voor het Rembrandtplein.

·
Registered
441 Posts
Ja, maar waar het over gaat is dat de begane grond van dit fraaie gebouw gesloten blijft en da's jammer. Dit is de enige dode hoek op het Rembrandtplein. Dit gebouw leeft niet en als je daar 's-avonds staat, voelt het onprettig. In het weekend zetten ze daar zo'n ordinaire pisbak bij de pinautomaten. Het zit er niet uit. Een luxe hotel met 'n grand cafe op de begane grond zou een enorme verbetering zijn voor het Rembrandtplein.
Een grand cafe op de begane grond lijkt me lastig in zo'n oud bankgebouw. Kijk naar die zware stenen plint, hoge borstwering, weinig ruiten. Niet erg uitnodigend voor een cafe. Aanpassen kan je het niet, en moet je ook niet willen, het is waarschijnlijk een monument.

Daarnaast is er op die plek weinig of geen ruimte voor terras, als ik me de situatie goed voor de geest haal.

Ik dat dat de redenen zijn dat de ontwikkelaar het een minder aantrekkelijk pand vond voor horeca op de begane grond.

·
* H I G H *
1,538 Posts
Weinig ramen? Volgens mij heeft dat gebouw in de alleen maar ramen, toch? Dat stukje 'passage' richting Utrechtse Straat bestaat alleen maar uit ramen.

1 - 10 of 10 Posts