SkyscraperCity banner

¿Nada?

  • Nada

    Votes: 13 72.2%
  • Menos que nada

    Votes: 7 38.9%

  • Total voters
    18
1 - 20 of 8614 Posts

·
Registered
Joined
·
1 Posts
Discussion Starter #1
Ya no existe la iglesia de San gregorio, se econtraba al principio de la calle de zapadores,¿alguien tiene fotos de esa iglesia? Gracias
 

·
Registered
Joined
·
165 Posts
Molt bé per la teua resposta! I molt mal per la meua pregunta, perquè no havia considerat eixa possibilitat:bash:. Estava pensant en una altra porta romànica (per tant ja en tenim quatre!). Igual algun altre forer troba una altra distinta a la que jo he pensat i en tenim més encara...
¿Porque hablamos de portadas románicas en la ciudad verdad? ¿No valen las de otras localidades de la comunidad?

Entonces.... puede que sea esta la que tu andabas pensando?

[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Antigua Iglesia de Sto. Tomás. Valencia.
 

·
Registered
Joined
·
963 Posts
VIC-VIC no sabria dir si l'última és l'original (aleshores n'hi haurien 5) o més bé, com supose, és una reconstrucció. De tota manera, premi per a tu per la teua competència remembèrica (superior a la meua en posar la qüestió). Ací tens (teniu) dues còpies de les fotografies de Laurent de la porta romànica de la Seu, del servidor Gallica (magnífica còpia amb 24,2 Mb en format TIF!, podeu veure fins i tot el forat de la calça del captaire) i de la Fototeca de Patrimoni Històric (3,5 Mb en TIF). En posar la pregunta, que tenia una miqueta de trampa, estava pensant en l'altra porta romànica de Sant Joan de l'Hospital, la del sud, que no es pot veure perquè queda en el pati en reconstrucció. Ací la teniu:

 

·
Registered
Joined
·
323 Posts
¿Porque hablamos de portadas románicas en la ciudad verdad? ¿No valen las de otras localidades de la comunidad?

Entonces.... puede que sea esta la que tu andabas pensando?

[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Antigua Iglesia de Sto. Tomás. Valencia.
La portada de la foto corresponde al Monasterio de San Vicente de la Roqueta y no es románica. El texto de Antigua Iglesia de Santo Tomás no lo entiendo puesto que esa iglesia fue demolida en el siglo XIX, la actual de Santo Tomás comparte titularidad con San Felipe Neri. De la antigua portada de Santo Tomás lo único que sobrevivió fueron unos capiteles que quien quiera verlos tendrá que ir al Museo de Bellas Artes.

De cualquier modo en la ciudad de Valencia además de las dos portadas de San Juan del Hospital, la de la Catedral y la del claustro de San Vicente de la Roqueta, hay otra portada románica, se encuentra en el interior de una iglesia, es fácilmente visible aunque bien es cierto que pasa algo desapercibida.
Como última pista hoy no cumple funciones de portada.

Saludos
 

·
Registered
Joined
·
165 Posts
La portada de la foto corresponde al Monasterio de San Vicente de la Roqueta y no es románica. El texto de Antigua Iglesia de Santo Tomás no lo entiendo puesto que esa iglesia fue demolida en el siglo XIX, la actual de Santo Tomás comparte titularidad con San Felipe Neri. De la antigua portada de Santo Tomás lo único que sobrevivió fueron unos capiteles que quien quiera verlos tendrá que ir al Museo de Bellas Artes.

De cualquier modo en la ciudad de Valencia además de las dos portadas de San Juan del Hospital, la de la Catedral y la del claustro de San Vicente de la Roqueta, hay otra portada románica, se encuentra en el interior de una iglesia, es fácilmente visible aunque bien es cierto que pasa algo desapercibida.
Como última pista hoy no cumple funciones de portada.

Saludos
Cierto, la iglesia de Santo Tomas comparte titularidad con la de San Felipe Neri. He cometido un fallo garrafal, pues esa foto la tenia confundida de carpeta pero con ese nombre de Santo Tomás. Un lapsus...:bash:
 

·
Registered
Joined
·
323 Posts
Cierto, la iglesia de Santo Tomas comparte titularidad con la de San Felipe Neri. He cometido un fallo garrafal, pues esa foto la tenia confundida de carpeta pero con ese nombre de Santo Tomás. Un lapsus...
No pasa nada, sólo los que no hacen nada no comenten errores, aunque su mayor error es no hacer nada.

Saludos
 

·
porta el diari
Joined
·
734 Posts
Buenos dias,

Seguro que los maestros la tienen identificada, pero me adelanto yo, porque es de mi barrio:
Ramiro de Maeztu al fondo, Guillem Anglesola a la izquierda y la valla del jardín de Ayora a la derecha.
Saludos

Si , Zipi , tú y Jaime Ferrara habéis acertado . Es la calle Jeroni Monsoriu .

Han cambiado pocas cosas desde el 65 , como la casa de la izquierda , sustituida por una finca mucho más alta y sobre todo algo bueno como la cantidad de árboles plantados en la mediana de Ramiro de Maeztu .

Aunque tu barrio me pilla un poco lejos , me resulta muy agradable para pasear , el Jardín de Ayora es un sitio muy fresco en verano .

Saludos .
 

·
Registered
Joined
·
963 Posts
Una cronologia de Santa Caterina (I, Abans del rellotge)

esto, querido Favara, serviría para que, al hacer una serie sobre Santa Catalina, todos supieramos cuando se puso el reloj y a partir de ahí datar con cierta lógica las fotos de dicha torre

porque, por motivos que desconozco, las dataciones más aberrantes que se ven por ahí están encabezadas por las fotografías de esa torre a la que se le imputan unas dataciones de +/- 40 años que harían llorar al niño Jesús
Anem amb una cronologia de Santa Caterina.

Abans de 1837. Gravat de J. H. Kernot, David Roberts i Robert Jennings, publicat en 1837, i per tant de realització anterior, digitalitzat per la Biblioteca Valenciana.



1870. Fotografia de la firma Laurent. Us en pose una versió reduïda. El servidor Gallica permet descarregar 2 fotografies amb alta qualitat, que podeu trobar també ací: foto 1, foto 2. Per donar una idea de la qualitat he marcat un requadre en roig i us pose la versió d'alta qualitat de la cadira del balcó. Una meravella!






1892/1902

Fotografia de Hauser y Menet, Biblioteca Nacional




Ampliació de la part inferior.




Jo diria que els xiquets estan jugant a la trompa.




Posterior a aquesta fotografia hi ha altres, de vegades també de la firma Hauser y Menet, però on s'aprecia el pas del temps per:

-El fanal de l'entrada del carrer Saragossa canviat.
-El balcó dalt del rètol LA PARISIEN, després SOMBRERIA es tanca.
-Apareixen les vies del tramvia.
-Apareix la línia elèctrica del tramvia.
Amb aquests criteris, l'ordre seria:













Segons la magnífica web de CAMPANERS, en 1902 es retiraren les campanes i en 1917 s'instal·là el rellotge.
 

·
Registered
Joined
·
963 Posts
Una cronologia de Santa Caterina (i II, Després del rellotge)

A partir de 1917, trobem, per tant, el rellotge de Santa Caterina. Ací teniu dues fotografies que ja han eixit al Foro.





Es pot seguir la cronologia pels anuncis publicitaris.

Anys 50

El següent canvi important és l'obertura de la plaça de la Reina als anys cinquanta (de la qual podran parlar millor els experts del Foro en l'obra de Goerlich).



En 2002, fou rehabilitat el campanar i es va retirar el rellotge.



En juny de 2003 fou restituida una campana.





(fotografies del web campanars.org)
 

·
Registered
Joined
·
145 Posts
Antecedent de Corduente sobre l´església de San Tomàs

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=57541771&postcount=11249


He recordat este post de maig de 2010.Es veu la planta menuda que tenia l´església.Abans, segons aportació de Portalet, havia segut una mesquita junt a la porta de Barb al Sarià o de la Xerea.

Ens queda el dubte de saber on va a anar a parar el material de pedra especialment el de la porta romànica.

Al Museu de belles arts de València al menys tenim un grup de tres capitells.
 
1 - 20 of 8614 Posts
Top