Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 30 Posts

·
Exiled
1,373 Posts
Interesting! Thanks for those pictures. :)

Let me give you an advice: if you have many pictures you can place more than one in the same mesage (never do one picture-one post several times in a row)

Back to your pictures: There are some unique examples of modern architecture, such as the cultural center. I love it!

It's funny but some of the tall buildings seem to be taken from a coastal Brazilian city. Nice and tall for a city that size:

I really hope they build this proposal:

·
Registered
320 Posts
Discussion Starter · #3 ·
quote andrin :

"I really hope they build this proposal:" talking about the living tower ; actually it would be really cool to build such a tower but i dont know what could happen if the propellers ( 20m diameter ) fell down the street ?
but anyway the idea of build a self sufficient tower in power is vey cool, i guess shanghai wanna build one too.
this is a just a proposal so something else could be built instead of it and the city want a tower in this place

·
Banned
4,399 Posts
Menudo Eco-edificio!

·
Registered
320 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Aunque se diga sobre eso me gusta mucho este principio de torre ecológica.

Si no otro proyecto, no ecológico esta vez aquí ha sido desmantelada hay poco, la torre habría sido de vaqueros nuevos y habría contado 47 pisos, el ayuntamiento guarda sin embargo el terreno libre para otro proyecto equivalente.

Por fin esto quiere decir que no hay proyecto concreto corriente en Rennes, pero no debemos quejarnos porque el hecho simple de que el ayuntamiento tenga la intención de batir torres es déja rarísimo en Francia, probablemente es el país más anti torres de Europa aunque sé que Lyon construye la torre oxygene y Marsella la torre french line, algunos bello proyectos en el defense en París (a aclarar) a anotar también que Amiens una ciudad del extreme norte del país va a construir torres

Mi mensaje se deriva de un traductor on-line pues a veces puede decir sobre cosas que no tienen sentido, excuso por anticipado

·
Banned
4,399 Posts

·
Registered
320 Posts
Discussion Starter · #16 · (Edited)
popolacion por 2007 ( area urbana )

1999 : 521 188

2007 : 588 684

evolucion 1999/2007 : + 67 496 o + 1,53%/ano

tercero crecimiento mas fuerte en francia :)

·
CENSORED MEMBER
2,575 Posts
Des photos superbes mes felicitacions :)

1 - 20 of 30 Posts