SkyscraperCity banner
1 - 20 of 56 Posts

·
-
3,628 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Het Rhein-Ruhr is een polycentrisch metroolgebied in Noordrijn-Westfalen (NRW), Duitsland. Het gebied telt ongeveer 11.800.000 inwoners. Naar mijn idee bestaat het gebied uit drie delen: het Ruhrgebied met steden als Duisburg, Essen, Bochum en Dortmund. Daarnaast bestaat er nog de Rheinschiene, het stedelijk gebied tussen Wesel in het noorden naar Bonn in het zuiden. Dan is er nog het deel wat valt onder het Bergisches Land, met steden als Wuppertal, Solingen en Remscheid.

Ik hoop in deze fotoserie het nodige van de regio te laten zien, zodat er een mooi en interessante beeld ontstaat van een grootste stedelijke gebieden in Europa, en dat vlak bij Nederland! Commentaar en tips zijn welkom. :)~

De nummering en codering van de foto's heeft te maken met de regio waar ze zijn gemaakt. Hierbij gebruik ik dezelfde indeling als wordt gebruikt bij Duitse kentekens. Zo staat 'D' bijv. voor Dusseldorf, 'E' voor Essen en 'BOT' voor Bottrop.

·
-
3,628 Posts
Discussion Starter · #2 · (Edited)
Düsseldorf is de hoofdstad van de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. De stad telt ongeveer 580.000 inwoners en ligt net ten zuiden van het Ruhrgebied en net ten noorden van Keulen. Voor meer informatie over de stad verwijs ik je door naar de Wikipedia pagina over Düsseldorf, dan beperk ik mij hier tot de foto's en mijn ervaringen.

D 01) Zicht vanuit de Mediahaven op de nieuwe kantoorgebouwen van Frank Gehry en de tv-toren. De Rheinturm is met zijn 240 meter de hoogste toren van de stad. Het valt me trouwens op dat er een verband lijkt te bestaan tussen de omvang van Duitse steden en de torens in de stad.

D 02) Zicht op de Mediahaven, een voorbeeld van stedelijke herontwikkeling.

D 03)

D 04) De Colorium, een 18 verdiepingen hoge toren ontworpen door Alsop and Partners.

D 05) In de stad zijn veel kunstgalerieën te vinden. Düsseldorf is dan ook een rijke stad, wat blijkt uit de vele exclusieve auto's die je er ook ziet rijden. Het is trouwens samen met Ingolstadt de enige stad in Duitsland die geen schulden heeft.

D 06)

D 07)

D 08) De Landtag, zetel van de regering van NRW.

D 09) ... waar boze burgers zich laten zien! Deze foto is gemaakt toen de financiële crises net goed op gang kwam en de Duitse staat een enorme kapitaalinjectie in het bankwezen pompte.

D 10)

D 11) De 94 meter hoge Thyssen-Haus, hoofdkantoor van industrieel-conglomeraat ThyssenKrupp. Op de achtergrond is te zien dat het landschap begint te heuvelen. Net ten oosten van Düsseldorf en net ten zuiden van het Ruhrgebied begint het landschap heuvelachtig te worden, steden als Wuppertal zijn omgeven door heuvels.

D 12) De rijnover van de stad. Een deel van de kade verandert in een groot terras, maar de rest van de kade wordt bij lekker weer ook gebruikt om te relaxen en te drinken. Hier kan je tenminste nog rustig met een biertje over straat...

D 13)

D 14)

D 15) De Spree's Graben, een vijver en de Vodafone Building met de Rheinturm.

D 16) Babyboom bij de Canadeze ganzen in de vijver.

D 17) Het hoge gebouwe is de Mannesmann-Hochhaus, tegenwoordig een kantoor van Vodafone. Het gebouw komt uit 1958 en 88,5 meter hoog.

D 18)

D 19)

D 20)

D 21)

D 22)

D 23)

D 24)

D 25) De Altstadt, het gezelligste deel van de stad. Veel toeristische boekjes suggereren dat dit de langste cafe van Duitsland is, met al zijn terrassen. Een aanrader bij lekker weer!

D 26)

D 27) Een deel van de 94 meter hoge Thyssen-Haus.

D 28) Idem.

D 29) Een parkje bij de Thyssen-Haus.

D 30) Een Mercedes SL komt uit de duurste straat van de stad, de Königsallee en rijdt richting de Schadow Arkaden, een winkelcentrum.

D 31)

D 32) Veel dure auto's op de Königsallee, zoals hier een Ferrari F430.

D 33) Ferrari F430.

D 34) Ferrari F430 Spyder.

D 35) Bijzonder en zeldzaam: Techart GTstreet. Deze auto is gebaseerd op de Porsche 997 Turbo Cabriolet, aangedreven door een verbouwde 3.6 liter motor die 630 pk / 463 kW en 820 Nm koppel genereert. Deze auto trekt van 0 to 100 km/h in 3.5 seconden en de topsnelheid is 345 km/h. :eek:kay:

D 36) Heel erg zeldzaam: Lorenz & Rankl Silver Falcon. Van deze auto zijn tussen 1987 en 1991 maar 15 exemplaren gebouwd. In die tijd bedroeg de nieuwprijs als 500.000 D-Mark (ongeveer € 250.000 in 1987!). De 5,6 liter V8 motor was afkomstig uit de Mercedes 560 SEC, had een vermogen van meer dan 300 pk en een top van 260 km/u. Deze auto werd verkocht met een garantie van 100 jaar!

D 37) Wiesmann GT MF5.

D 38) Mercedes CL 500.

D 39)

D 40) De Ständehaus, tegenwoordig een museum maar eeder de zetel van de regering van NRW.

D 41) De 90 meter hoge toren aan de Graf-Adolf-Platz 15, vandaar dat de toren ook GAP-15 heet.

D 42)

D 43)

D 44)

D 45)

D 46)

D 47)

D 48)

D 49)

D 50) The Stadttor, a government building with a height of 72,55 m.

D 51)

D 52)

D 53)

·
hemelschraper
2,022 Posts
Wow mooie serie weer. Veel favo's 1, 4, 9, 39 en 41 bijvoorbeeld. Ik had eerst niet door dat die zoenende mensen van plastic/steen waren! :lol:

·
Registered
5,951 Posts
Met plezier bekeken. Zitten veel mooie foto's tussen.
Heb een paar favo's...1, 11, 41 en 51.
Ook ik zag eerst niet dat de kussende mensen niet echt waren. Bizar zeg...:lol:
Ben erg benieuwd naar wat gaat volgen.

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
Hier kan ik echt uren naar kijken, wát een foto's!

·
-
3,628 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Klopt, sommige foto's zijn eerder gepost in de preview.

·
-
3,628 Posts
Discussion Starter · #13 ·

·
Registered
1,881 Posts
Ha, eindelijk! Prachtige serie geworden, #9 is volgens mij geld waard. Verder echt goed de vibes van Ddorf getroffen, ik verheug me op de volgende series!

·
Bas
14,388 Posts
Hele goede serie. Düsseldorf straalt ook echt de kracht van de `Hoofdstad van onze buurstaat` uit. De schrijftafel, hèt Den Haag van Nordrhein-Westfalen. Ik ben er vaak geweest en ik vond het een bijzonder gemoedelijke stad, overal netjes aangeharkt en men toont er ook graag rijkdom, zoals uit jouw foto`s weer blijkt. En die Rheinterrassen, nou, daar kunnen ze in Rotterdam met de kalende Boompjes een voorbeeld aan nemen!

O ja, er is een belangrijke straat in Düsseldorf, de Rotterdammer Strasse! Nog één van de mooiste van de stad ook!

·
Registered
10,820 Posts
ik heb er een tijdje mogen verblijven. al met al is het er een behoorlijk ingeslapen boel daar. haarlem swingt nog meer.

1 - 20 of 56 Posts