Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
3,242 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De rijkste man van India, Mukesh Ambani, bouwt momenteel een nieuw woonhuis in de metropool Mumbai - Bombay. Het gaat niet om een enorme villa, maar om een 170 meter hoge wolkenkrabber met 27 etages.
Het gebouw moet volgens de BBC volgend jaar klaar zijn.

Ambani zal in zijn woonwolkenkrabber zeshonderd man personeel huisvesten. Die komen te werken in bijvoorbeeld de parkeergarage, het theater, de fitnessruimte, het zwembad, de helihaven of in een van de kantoren. Critici walgen van de wolkenkrabber, die ze beschouwen als een belachelijke uiting van rijkdom, zeker in een stad met zo veel schrijnende armoede.

http://www.nieuwnieuws.nl/

:nuts:

Bizar, het grootste deel van het land leeft in armoe.......

·
hemelschraper
2,025 Posts
^Die 600 man personeel niet meer in ieder geval. ;)

·
-
3,632 Posts
Volgens mij klinkt het slechter dan het is.

·
-
3,632 Posts
(edit: uitgaande dat het onderdak biedt aan het personeel, anders heb ik niets gezegd...) Als anders dit het alternatief is voor het personeel vind ik het niet verkeerd. Lekker pragmatisch. :)

·
Registered
3,342 Posts
(edit: uitgaande dat het onderdak biedt aan het personeel, anders heb ik niets gezegd...) Als anders dit het alternatief is voor het personeel vind ik het niet verkeerd. Lekker pragmatisch. :)

That isn't India.

That is Bangladesh.

:|

·
-
3,632 Posts
Ok, trainspotting in India:

·
Just another user
4,936 Posts
Best vaak in de trein gezeten in India, maar met die drukte viel het wel mee. Ook OV met de bus was nooit super druk.

600 man personeel met onderdak? De gemiddelde bewaker slaapt daar buiten, dus klinkt best goed.

·
hemelschraper
2,025 Posts
Schitterend plan als dit 'm is!
De render komt niet helemaal lekker uit de verf met die gifgroene kleuren, maar het is een mooie toren inderdaad.

·
Registered
14,150 Posts
haha, nu dit brengt rijke russen op een idee.

·
Registered
1,549 Posts
Leuk dat die s-vorm door de hele toren gaat.
Ook leuk is dat hij n theater, zwembad enz. op elkaar stapeld, vond t al gek 27 verd. voor 170m.

·
Bas
14,535 Posts
En meneer gaat zelf in het Penthouse wonen, bovenop?
Een beetje een vaag plan, of het doorgaat is de vraag. Bovendien, ik zou niet bij mijn werkgever in de buurt willen wonen, zoals het vroeger ook was in echte industriesteden in West-Europa. `Dichtbij de fabriek`, voor een betere sociale controle door de baas.:eek:hno:

34,927 Posts
In ieder geval een erg gaaf gebouw. Er zal vast van alles mis zijn in India, maar volgens mij eten de critici hier daarop er ook geen hamburger minder om, dus zou niet weten waarom deze man dan niet zijn eigen toren mag bouwen.

·
-
3,632 Posts
Je snapt het blijkbaar niet helemaal. Heb jij je wel afgevraagd waar die post een reactie op is?

·
Registered
284 Posts
Hij bouwt de flat voor zijn moeder, vrouw, drie kinderen en 600 personeelsleden. Het gebouw heeft de hoogte van een gebouw van 60 verdiepingen, maar omdat de plafonds zo hoog zijn krijgt het gebouw maar 27 verdiepingen. Het gebouw zal Antilla heten, vernoemd naar een mythisch eiland. Mensen verwachten dat de familie volgend jaar het gebouw zal betrekken. Ze wonnen nu nog in een klein huisje van "maar" 14 verdiepingen, genaamd Sea Wind.

Dit is hem dan, de bouwer van de toren. De 14e rijkste persoon (7 miljard dollar) op aarde, 50 jaar oud.

·
Enschede goes high 8)
796 Posts
stropdassen strikken is blijkbaar nog wel erg moeilijk voor hem. Wat een lullig knoopje zeg...

1 - 20 of 22 Posts