SkyscraperCity banner

1 - 20 of 621 Posts

·
Registered
7,498 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Rijswijk heeft zoveel grote en kleine plannen, dat het tijd wordt voor een overzichtje.

De rode nummers geven de projecten aan, de blauwe zijn de bestaande torens boven de 50m.

Bestaand
A. Vredenvoorde, 62m
B. Belastingdienst, 63m
C. Sir Winston Churchill Tower, 82m
D. Hoogvoorde, 80m
8. Paulinesymfonie, 73m
E. Woontoren Clavecimbellaan, 62m
F. Churchillhof, 52m
G. European Patent Office, 86m
H. Shell gebouw Patentlaan, 50m?
I. Haagsche Courant, 52m
J. Rijswijkse Olifant, 53m
verder zijn er nog zo'n 30 andere gebouwen boven de 35m.
K. Eisenhower Residence, 14 lagen
L. Chelsea building, 12 lagen
1. De Drie Torens, 15 lagen
2. De Sfinx, 13 lagen

Plannen

1. Hoog Steenvoorde

Architect: Rietveld Architects LLP
Ontwikkelaar: Modulus Vastgoedondernemingen

2. De Hofmeesters

Architect: de Architecten Cie

5. Gardens of Delight, 35+24 verdiepingen, 112+74m, gecanceld

Architect: Van Heerden en Partners
Projectwebsite: www.gardenofdelights.nl

6. Nieuwbouw European Patent Office

Architect: Ateliers Jean Nouvel en Dam & Partners Architecten

7. Triangle Tower, 143m, gecanceld

Architect: Sramota en Naaijen

9. Piramide toren, 13 lagen

Architect: Ruoff Architecten
Naast de oude bibliotheek, bij station Rijswijk (de piramide).

10. De Curie, 14 lagen

Architect: Van 't Hof Architecten

11. Arc Plaza, 16 lagen

Architect: Het ArchitectenConsort
Ontwikkelaar: Mewivast Projectontwikkeling

·
Illustrateur
13,039 Posts
die triangle tower wordt echt mijn favoriet daar. ziet er echt statig uit en heeft geen plat dak. zelfde uitstraling als de rembrandttoren! wie is de architect van dit geval?

·
Registered
851 Posts
Ik vind wel dat Rijswijk gewoon onder Den Haag valt hoor, 't zit echt helemaal vastgegroeid. Verder is Rijswijk 1 van de stedelijkste gebieden van Nederland :)

·
Rick Bakker
5,308 Posts
Rijswijk gaat straks grote broer den Haag eens een flink hoogbouwlesje leren!!

·
Zitterd veur ummer
2,080 Posts
Gigantisch zeg, meer dan 40 gebouwen boven de 35 meter en dat een een vrij kleine stad. Flinke nieuwbouwprojecten ook, ik neem aan dat die echte hoge torens 100+ ers alleen nog plannen zijn of zijn ze al goedgekeurd?

·
Registered
851 Posts
De stadhuislocatie en de Triangle Tower zijn iig goedgekeurd (Triangle Tower niet 100% zeker) en de European Patent Office is volgens mij ook al goedgekeurd :). Als Rijswijk en Den Haag hun plannen hebben voltooid en Den Haag Rijswijk annexeert (best goed mogelijk) is Den Haag misschien wel hoogbouwstad nr. 1 :)

·
Registered
8,326 Posts
Vraagjes aan Rijk :):master: Hoe oud is Rijk Rietveld? mmmm ...volgens mij is uw droom om een keer een hele wijk te bouwen in die style zo als die student housing in de laakhavens...?

Marco

·
Registered
8,326 Posts
Gambini said:
Ik vind wel dat Rijswijk gewoon onder Den Haag valt hoor, 't zit echt helemaal vastgegroeid. Verder is Rijswijk 1 van de stedelijkste gebieden van Nederland :)
In LA zie je dit heel veel zogenaamde 'edge city's' met kleine clusters buiten LA county.

annexatie zal wel gebeuren ik denk rond 2020 ongeveer,daar bij nog 1 voordeel dat Voorburg en Leidschendam samen zijn gegaan zodat 'we' ze in 1x kunnen annexeren :)

·
My train goes everywhere!
2,769 Posts
~Ik vind dit er allemaal zeer goed uitzien! Kunnen veel grote steden nog een puntje aan zuigen!

·
Registered
1,176 Posts
Vloepkleedje said:
De nieuwbouw van EPO kan weleens een prachtig gebouw worden.
Dat ziet er inderdaad erg appetijtelijk uit! :naughty:

·
Banned
6,813 Posts
@ michiel

nog een tip: post dit ook op het internationale forum, bij projects and updates. vermeldt ook het aantal inwoners van deze plaats erbij. je zal heel wat reacties krijgen;)

·
Digue-le-Bois
1,133 Posts
Zozo, veel plannen daar in Rijswijk. Hoeveel inwoners heeft Rijswijk precies? Want het is echt verbazend wat voor plannen dat zijn. Ik ben diep onder de indruk.

·
Registered
1,361 Posts
wauw, zeker een paar prachtplannen! Wanneer wordt begonnen met European Patent Office en Triangle Tower?

1 - 20 of 621 Posts