SkyscraperCity banner

41 - 60 of 835 Posts

·
Zitterd veur ummer
2,049 Posts
Moet toch maar weer eens naar Roermond gaan, ben er al jaren niet meer geweest en er wordt flink op los gebouwd. In vergelijking tot de meetse Limburgse steden lijkt Roermond wel in de Randstad te liggen, ik vind dat er verbazend veel projecten uitgevoerd worden. Ben wel benieuwd of er binnen een jaar of 10 eens een hogere toren komt van een verdieping ofg 20 25 of dat deze ambitie er misschien niet is.

·
However..
1,292 Posts
Discussion Starter #46
Moet toch maar weer eens naar Roermond gaan, ben er al jaren niet meer geweest en er wordt flink op los gebouwd. In vergelijking tot de meetse Limburgse steden lijkt Roermond wel in de Randstad te liggen, ik vind dat er verbazend veel projecten uitgevoerd worden. Ben wel benieuwd of er binnen een jaar of 10 eens een hogere toren komt van een verdieping ofg 20 25 of dat deze ambitie er misschien niet is.
Toevallig had ik een tijdje geleden gelezen dat er plannen worden gemaakt voor nieuw hoogbouw. Met name in de omgeving van televisie toren die ong 170m hoog is wilt men plannen maken van woon torens die 25tot35 lagen zijn dus ong 100m..

Ben benieuwd of er nog wat van komt, maar Roermond is nooit af.
Er zijn op dit moment 5 nieuwe woonwijken en tal van bedrijven in aanbouw.
Ik verwacht zelf meerdere grote projecten, dat word dus afwachten..:D

·
However..
1,292 Posts
Discussion Starter #47
Kazerne voorterein, Genomen tijdens me pauze..:D

Hier onder staat een lijstje van de gebouwen die minimaal 10 verdiepingen tellen in Roermond..

Verd. Naam Status

15 (kazerneplein) in aanbouw gereed 2009
15 (Arlo) compleet
13 (woontoren Casimir) in aanbouw gereed 2009
13 (woontoren Toerist) in aanbouw gereed ?
13 (de harp) compleet
13 (de kontrabas) compleet
13 (de trommel) compleet
13 (de gitaar) compleet
13 (hotel De Oranjerie) compleet
13 (de viever) compleet
13 (de vliegenier) compleet
12 (Solea toren) compleet
12 (kazerneplein) in aanbouw gereed 2009
12 (kazerneplein) in aanbouw gereed 2009
12 (Natalini toren) in aanbouw gereed ?
12 (woontoren…) compleet
11 (kazerneplein) in aanbouw gereed 2009
11 (SVB) compleet
11 (woontoren complex SVB) compleet
11 (woontoren complex SVB) compleet
10 (woontoren…) compleet
10 (de Stenentrappen) in aanbouw gereed begin 2009

·
Registered
156 Posts
De Natalinitoren is gereed in 2010 stond laatst in een stadskrantje. De lengte bedraagt zo'n 60 meter (ter vergelijking: kathedraal is ongeveer 80 meter).

·
Zitterd veur ummer
2,049 Posts
Ik ben verbaast dat er zoveel hogere flats zijn in Roermond. Ter vergelijking, Sittard, evenveel inwoners en het volgende, beetje zielige lijstje:

1 tot 5 Limbrichterveldflats (5 flats van elk 13 verdiepingen)
6. DSM-Kantoor 12 verdiepingen
7. Ziekenhuis 12 verdiepingen

En nog 2 geplande torentjes van 12 a 14 verdiepingen, maar heb m'n twijfels of die er komen...

Ik vind het apart om te zien dat 2 steden met zoveel overeenkomsten (qua inwonersstal, ligging, beide oud stadscentrum) zo verschillend zijn qua bouwprojecten.

Wat betreft die torens bij de tv-toren, zo'n hoge toren klinkt goed, maar de locatie vind ik twijfelachtig. Als ik het goed heb ligt de tv toren toch helemaal in een buitenwijk?

·
Registered
156 Posts
Opgemerkt moet worden dat de ruimte in Roermond erg schaars is. Op enkele plaatsen na, kunnen er geen grootschalige woonwijken meer worden aangelegd: de hoogte in bouwen lijkt dan een logische oplossing.

Daarnaast is Roermond een van de weinige Limburgse gemeenten die een positieve bevolkingsprognose heeft: in tegenstelling tot met name veel Zuid-Limburgse gemeenten (Sittard ook?), groeit de bevolking in Roermond de komende jaren gestaag door.

Wat betreft de tv-toren: die ligt inderdaad nogal buiten het stadscentrum, in een woonwijk op de grens met Herten. De ruimte daar is bij mijn weten helemaal volgebouwd. Ik vraag me dan ook af waar die torens moeten komen.

·
However..
1,292 Posts
Discussion Starter #51
Met de bouw van Natilini toren is gestart, het zal 61m worden..

Ik werk 200m van Natilini Toren af maar krijg gewoon niet de kans om foto's te maken,:D maar ik zal het proberen te doen..

Verder, ruimte zal geen probleem zijn denk ik want Gemeente Roermond wilt uitbreiden en nog meer dorpjes om zich heen in zijn gemeente trekken. En als je goede plannen hebt waarom niet denk ik? :D

·
Registered
156 Posts
200 meter: Dan heb je natuurlijk ook goed zicht op dat gebouw bij het Kazernevoorterrein. Kun je dat plein al betreden? Die bioscoop zou medio januari namelijk worden geopend. Zo vaak kom ik niet in die buurt, ben dus wel benieuwd.

·
Registered
611 Posts
Opgemerkt moet worden dat de ruimte in Roermond erg schaars is. Op enkele plaatsen na, kunnen er geen grootschalige woonwijken meer worden aangelegd: de hoogte in bouwen lijkt dan een logische oplossing.

Daarnaast is Roermond een van de weinige Limburgse gemeenten die een positieve bevolkingsprognose heeft: in tegenstelling tot met name veel Zuid-Limburgse gemeenten (Sittard ook?), groeit de bevolking in Roermond de komende jaren gestaag door.

Wat betreft de tv-toren: die ligt inderdaad nogal buiten het stadscentrum, in een woonwijk op de grens met Herten. De ruimte daar is bij mijn weten helemaal volgebouwd. Ik vraag me dan ook af waar die torens moeten komen.

Is er ricting Leeuwen / Swalmen niet nog plaats genoeg om te bouwen? Is tenslotte ook gemeente Roermond tegenwoordig :)

·
Registered
156 Posts
Je hebt natuurlijk gelijk Joop20, alleen vraag ik me af in hoeverre men het op prijs stelt als al het land daar verloren gaat aan woningbouw.

·
However..
1,292 Posts
Discussion Starter #55
200 meter: Dan heb je natuurlijk ook goed zicht op dat gebouw bij het Kazernevoorterrein. Kun je dat plein al betreden? Die bioscoop zou medio januari namelijk worden geopend. Zo vaak kom ik niet in die buurt, ben dus wel benieuwd.
Ja klopt ik zie ze elke dag bijna..:D

Maar nee je kunt het nog niet betreden duurt nog wel eventjes denk ik, ze zijn bezig met het details..

Maar het ziet er zeer stedelijk en groot uit..:D

·
Registered
156 Posts
Het kan aan mij liggen, maar het duurt wel lang met dat Ernst Casimir-project. Volgens mij zijn ze nog niet aan het metselen.

Die Ernst Casimirpassage (verbinding DOC/binnenstad) is met al dat glas natuurlijk wel vandalismegevoelig. Sowieso niet echt een plek waar je 's avonds wil komen, met al die verborgen plekken. Maar daar kwamen camera's als ik het goed heb.

·
skyscraperized
821 Posts
Er stond vandaag (zaterdag 31 januari) een bericht in Dagblad de Limburger over de Foroxity bioscoop die op het kazernevoorterrein ligt.

Megabioscoop Foroxity opent donderdag poorten in Roermond
De poorten van de zeven zalen tellende megabioscoop Foroxity aan het Kazerne-voorterrein zwaaien donderdag open. Daarmee heeft de opening al met al ruim een maand vertraging opgelopen. De Sittardse firma Foroxity van directeur Marie-Rose Vandenbergh heeft 7 miljoen euro geinvesteerd in het complex. Tegelijkertijd met de megabios gaan ook de horecagelegenheden Xitycafe en New York Pizza open. Foroxity biedt op de openingsavond een voorpremiere van de films New in Town en Bolt. De vertraging van de opening is een kostbare zaak geweest voor Foroxity. Volgens directeurs Vandenbergh zijn met name de feestdagen rond kerst en nieuwjaar in de megabios in Sittard goed voor 25.000 kaartjes. Omgerekend naar de situatie in Roermond, ongeveer even groot als de vestiging in Sittard, betekent da een bedrag aan misgelopen inkomsten van zo'n 250.000 euro.

41 - 60 of 835 Posts